Bukefalos 28 år!

Nr 8 om våra fina 06:or

Sv: Nr 8 om våra fina 06:or

Åh, jag blir också glad! Hörde mig själv dra en lättnadens suck när jag läste ditt inlägg!!!

Fina, fina pållen :love:!
Kram

*kl*
Skritttur med lite, lite travinlägg idag..känns, typ, skit..Fast inte sämre än tidigare ( innan behndling) bara att hon blir så stum och småstark och stel vid ridning hemma..
Gör ju att jag bara oroar mig, men det kanske är lite så hon "är" för jag vet ju också hur ridbar och fin hon kan vara på träning och på tävlingsbanan..

Jämför ju lite med den storgångade femåringen som travar med super power och är jättefin i munnen om än att han går i låg unghästform och är väldigt grön men det kanske är att jämföra äpplen och päron och inte att något är "fel" så..?
Barnen provred jättefin ponny idag på 148 men hon blev för ädel och hade en liten kort arabhals så nope..Nog 17 ska det väl gå att hitta rejält byggd trevlig ponny:devil:..( 14åringen vill inte ha stor, 12åringen är ju "bara" 170 och skulle tycka det var ok. hon rider ju Loppan..)
 
Sv: Nr 8 om våra fina 06:or

Jag var också orolig för ditt veterinärbesök Happy. Så skönt att det gick bra.:)
 
Sv: Nr 8 om våra fina 06:or

:bump::bump::bump: Grattis!!

KL
Igår tog hag mod till mig och hoppade lilla grå, helt själv. Byggde fram en likande bana som i lördags, red fram ute och tog det sedan som en lite "clear round" typ. Han stannade på första och andra en gång var och sedan flöt det på! Han hoppade jättefint, även det som var svårt i lördags blev bra igår, vi kom rätt på hindren och allt!! Nu är det modet som måste upp lite i hästen och jag behöver jobba mycket med min sits, ska se om jag kan få hjälp av någon duktig tränare me det!
 
Sv: Nr 8 om våra fina 06:or

Vad roligt att det går framåt. Snart borde ni nog vara mogna för någon liten pay´n jump eller liknande.

kl
Jag är på semester så pållen får vila en vecka. Tyvärr blir vilan lite längre än vad jag tänkt från början pga vilan innan klinikbesöket. Så sammanlagt ca 2 veckor.
Har sedan en vecka på mig att rida honom innan dressyrtävling den 5:e, inte helt optimalt förstås men jag tänker nog åka och tävla iaf.:)
Har längtat så...
 
Sv: Nr 8 om våra fina 06:or

Klart du ska happy! Skönt att höra att det inte var sämre!:bow:

Det går framåt med min lilla 4-åring! Har ridit hela 7 ggr nu så idag var det dags för första terränghindret....:rofl::rofl: det ska böjas i tid det som krokigt ska bli..vi hoppade ett litet upphopp o vände sen på steken o skulle hoppa ned...kanske inte lika lätt men efter att jag fått fysiskt visa hur man gjorde så hoppade unga damen lätt o fint ned!:love:

Hon är så ljuvligt snäll o lätt att rida min lilla donna, kliver på så käckt i skogen o fattar redan galopp på hjälpen! Tänk om alla kunde vara så lätta att rida in som Majken o hon!
 
Sv: Nr 8 om våra fina 06:or

polly: Känslan på 5-åringen är den rätta, allt annat på en unghäst är fel.
 
Sv: Nr 8 om våra fina 06:or

Hur menar du då? Han har åkt hem nu lille Nissen men det är ju gångartshästar i svårklass i hans linjer så det hoppas jag att min inte är så fel bara för hon inte har så´n supergång? Sen håller jag med och tror ju också att det inte är ok med henne men likvärdig gång som den tror jag inte är möjligt ändå ever..
Men visst skulle det till lite mer svvningsmoment och vila/svikt i steget och jag vet inte vad orsaken kan vara att det är som det är..?

Oroar mig ju hela tiden att hon inte ska bli bra ..
 
Sv: Nr 8 om våra fina 06:or

Nejmen precis, som du skriver så menade jag ju att hon ska kännas lätt o sviktig i sin "lilla" gång, dvs samma känsla som du har på honom fast med hennes mått mätt. När de känns "platta" o tråkiga så är det ju ofta inflammationer som spökar å i ditt fall så vet vi ju att det är så.

Det kanske inte räcker med 1 behandling utan den kanske måste upprepas, blir intressant att se hur hon är på ÅB men om hon är det minsta halt så propsa på en ny behandling om det inte kommer frivilligt från vet, o be även om att ultraljuda länd och kors.
 
Sv: Nr 8 om våra fina 06:or

Kul att du ska tävla igen:) Var är det någonstans?

Jag har bokat lektion för ett "proffs" nästa vecka. Meningen är att han ska rida henne. Då får vi se om det är skit i sadeln eller under.:crazy:
Ska bli spännande. Var ute o red i skogen med dottern nu i kväll. Blev en fartfylld kvällstur i skymningen.
 
Sv: Nr 8 om våra fina 06:or

Ja du.. men lösgjordheten och rakriktningen är säkert inte vad han anser den ska vara, det är ju därför han är proffs och du amatör sas. Du kanske skulle ställa henne där för tillridning en månad och komma dit och rida lektion? Har man råd är det absolut det bästa sättet om man vill komma vidare!

Är nog svårt att säga efter en uppsittning om hästen är stel och sne för att den inte är gymnastiserad nog i ridningen eller om det är något fel ? Ja om det inte är något JÄTTE fel då såklart.. men det antar jag att det inte är?
 
Sv: Nr 8 om våra fina 06:or

Ja undra vad det kan kosta för en månad. Hade varit riktigt bra.
Nu är man ju lite osäker på vem som rider hästen när man lämnar bort den. Proffsen har ju alltid massa elever som rider.:confused: Hört skrämmande exempel.
Får se vad som händer efter en gång och hur vi går vidare.

Idag roade vi oss med hoppning.:) Har inte gjort det sen i vintras. Hon är så bussig och hoppar på allt. När jag tycker att vi kommer fel släpper jag tyglarna och tar ta i manen så sköter hon resten. Kunde ju lika gärna springa förbi men hon hoppar så glatt.:D Duktiga pålle.
 
Sv: Nr 8 om våra fina 06:or

Åh, Happy! Vad kul med tävling!

Maui: Låter så spännande! Du måste berätta hur det gick sen!

*kl*
Ledig morgon så nu ska jag ut på skrittåtrav-runda med röda faran..
Igår red Elsa henne och jag gick med äldsta dottern på en liten "inridningsponny"
som som ägs av en bekant..Perfekt med Loppis som inte tittar på något så ponnyn följer henne så snällt så:)..
 
Sv: Nr 8 om våra fina 06:or

Hur går det med Loppan? Har läst lite lätt om att hon har en inflammation? Kul med inridningsponny, vad är det för någon? :)

Maui, Spännande med proffs. Som Malin skriver så måste du berätta när h*n ridit. Klart hon tycker det är kul att hoppa. De flesta av oss har ju sett att hon älskar det ;)

Happy, Skönt att besöktet på kliniken gav positiva besked och inget annat. Kul med tävling, vad det till helgen?

Nova, Läser om dig och H både här och på FB, verkar vara en ny Majken. Tror inte det är hästarna som är sådana utan du som gör dem så medgörliga :) Lite cred ska man ha ;)

miiiiia, Kul med hoppning. Du får väl ta med kusen ut på en liten riktigt CR snart?

KL

Vi kämpar och sliter med att få vardagen att fungera med ridning och Alva. Äh, skämt å sido, men det krävs betydligt mer planering nu än tidigare. Det går iaf bra med B, vi har kommit igång med hoppningen ordentligt och i förra veckan inhandlades det en ny sadel till henne. Jisses vilken skillnad det blev på häst. :D Hoppas att det fortsätter.
Vad det gäller R så går det bra hos FV men jag väljer ändå att ta hem henne. B behöver sällskap och jag saknar min lilla R. Tror inte hon far illa men det har varit lite tjafs från FV och jag vill slippa det så då får hon komma hem. Hämtar henne till helgen. Så nu får jag leta medryttare. Är ju inte helt lätt i lilla Horred, men kanske att någon kan tänka sig att åka lite längre med. Återstår att se.

Någon som ska ut och tävla snart?
 
Sv: Nr 8 om våra fina 06:or

Kul att höra att det flyter på för dig. Visst är det så att man får planera lite mer när man har barn, men vill man så går det... eller hur?:)

Jag ska tävla den 5:e, det blir jättekul men får nog också inse att vi inte är så väl förberedda som vi borde vara, men, men det får lösa sig.:)

Vad hade du köpt för hoppsadel?? *nyfiken*:o
 
Sv: Nr 8 om våra fina 06:or

KL

Bianca tog sig en siesta i stallgången efter rykten idag.

309314_253098064809355_435416609_n.jpg
 
Sv: Nr 8 om våra fina 06:or

Hon ser verkligen sådär härligt "sommarsömnig" ut.:love:
Mina hästar somnar nästan på en gång när de får komma in i stallet, helt färdiga efter en dag i sol och bland insekter.
 

Liknande trådar

Utrustning Trodde vi hade hittat ett iaf hyfsat bra bett ur 3-åringens synvinkel men i helgen tröttnade jag, igen. Jag vet att det tar tid och jag...
Svar
9
· Visningar
1 344
Hästmänniskan Denna gång valde jag att inte vara anonym, känns bäst så. Visa vem jag är. 2007 är ett år jag helt vill ska falla i glömska. Ett år...
2 3 4
Svar
68
· Visningar
8 934
R
Träning Rider en 8-årig pålle som är till hälften arabiskt fullblod , till hälften norsk döle-travare . Han är en mycket duktig hopphäst som går...
Svar
14
· Visningar
2 068
Senast: RamboOo
·
Träning Måste bara höra om någon varit med om liknande även om detta inte är något problem jag har idag... För ca 2 år sedan (hösten 03) hade...
Svar
18
· Visningar
1 960

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Hundlucka
  • Guldfasanerna
  • Valp 2024

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp