Nummer tolv om våra 06:or

Status
Stängd för vidare inlägg.
Stort grattis @Tessalonica
Skönt att ni mår bra nu! Alltid bättre att ha bäbisarna på utsidan. ..

Här är det sorg!
Var på kliniken i tisdags och veterinären bedömde Walles skelettförändringar så grova och omfattande att han dömdes ut.
Är känslomässigt helt slut och vet varken ut eller in.
Väntar på veterinärens utlåtande för att skicka det till försäkringsbolaget.
Usch vad allt känns tungt nu.

Men fy så ledsamt! Jag beklagar!
Jag misstänkte att det var ngt negativt besked iom att det varit tyst. Jag tycker ofta man behöver bearbeta själv lite först när det är ngt sånt. Positivt vill man ju gärna dela med allt och alla direkt.
Hade dock hoppats det var bättre än så här. Kram!
 
Liten update, här har det oxå kommit ett nytillskott. Kom en liten kille i söndags natt efter en något kaosartad förlossning. Puh! Men du är det färdigt, så skönt!!
Han mår fint o det verkar som att vi ska få åka hem imorgon :)

Stort grattis till er! Skönt att det gick bra till slut iaf!

KL

Jag löshoppade min råtta igår. Dressyrkärringstyle - dvs ett rättuppstående utan gata. ;)
Pålle blev rejält i gasen och fräste runt som en skållad iller. Vi har noll teknik båda två när det gäller sånt där. :P
Efteråt körde vi ligg 3 ggr. Funkade bra!
Krattade ridbanan efter vårt fräsande. Det roliga var att trots att min häst snudd på låg ner, gjorde några rivstarter och kast så var det betydligt mer och stöööörre kratrar efter friesern som ridits lite. Haha.. Den har lite svårt med balans och koordination och är lite tyngre.

Idag red jag en liten trudelutt. Kunde inte hålla mig längre. Både pga ridsug. Men också pga att jag snart inte kan knäppa några byxor.. När jag kom ut med hästen började gårdsherrn braka runt i och utanför maskinhallen bredvid ridbanan, skakade bilmattor och så. Och deras 5-åring smög runt och var barn liksom.
Tänke: "Jippie! Just idag när jag inte ridit på hundra år och fortf är lite snurrig."
Men det var bara att tänka "gooosfraba" och köra. Det gick helt ok. Jag sitter som skit nu. Men hästen funkade helt ok.
Och det blir ju bra träning i snabbhet i koordination för mig i såna lägen. ;)

Sen körde vi ligg igen. Just när han var på väg att lägga sig första gången brakade hästen som går i tillfällig hage bredvid banan iväg i full kareta. Så det gick lite i baklås medan hon for runt. Han är ju inte helt befäst i det. Och när hon är så upprörd blir han lite för otrygg.
Så vi fick hålla på och buga en del innan det kändes stabilt nog och han kunde lägga sig. Han är så satans rörlig(som en orm i alla leder) att han är lite annorlunda att jobba med sånt här än de andra jag jobbat mer med sånt med. Så han lär mig mycket varje gång också, jag måste vara så mycket bättre än med de andra.
Andra ligget låg han kvar länge lugn och fin och sov medan jag kliade. Så det var ett rejält framsteg iom att vi är utomhus med fler störningsmoment. Kul!
 
Stort grattis @Tessalonica
Skönt att ni mår bra nu! Alltid bättre att ha bäbisarna på utsidan. ..

Här är det sorg!
Var på kliniken i tisdags och veterinären bedömde Walles skelettförändringar så grova och omfattande att han dömdes ut.
Är känslomässigt helt slut och vet varken ut eller in.
Väntar på veterinärens utlåtande för att skicka det till försäkringsbolaget.
Usch vad allt känns tungt nu.
Kan bara beklaga. Det känns inte rättvist att du råkar ut för detta igen. Förstår att det är fruktansvärt jobbigt. Kram
 
Imorgon ska yngsta dottern och Loppan debutera lc-lb dressyr tillsammans! Är nog mer nervös än tösen:D..Hoppas det ska gå oki för dem. Jag funderar på att stjäla henne nästa gång jag tävlar med. Men vi får se. Har inge flyt med fina Bellis just nu..

Dottern och Loppan idag på lite skutteträning. Dom hade träningsdag med först dressyr och sen lite hopp. Det är nog lagom för att Loppis ska hålla sig i skinnet imorgon;)..


12417786_1109446429076875_964740457873821212_n.jpg

Vad kul med ny häst igen @Novali01 . En hänger inte riktigt med i svängarna. Vad är planerna iom att junioren rider Bosse en del?
 
Nu har vi varit och tävlat och nu kastar jag in handduken. Klarar inte av att rida henne på tävling. Kom in i manegen och hon blev superspänd. Fick rida runt banan ett varv och starta. Hade en ej eftergiven häst och bättre blev det inte. Dessutom tappade hon energi så jag fick dänga till henne med skänkeln domaren inte såg ett par ggr.
Fick 59% och bättre kändes det ej. Stod spänd häst på varje punkt.
Nu säljer jag henne och så köper vi en hoppstammad unghäst till Sara istället. Jag har gett upp. :(
 
Nämen @Maui..vad tråkigt:(..Hon har väl fungerat tidigare? Är det inte bara extra vårpigghet?
Hoppas du kommer på andra tankar med fina Rivicca!

Vi är nöjda med gårdagens debut. Första en lc red dom på dryga 63%,precis utanför placering. Dottern kom inte riktigt ner på henne och kom till ridning så mycket taktmissar och lite spännd häst.
Till lb var hon mycket rundare och finare och dottern satt bättre men dom har inte riktigt hittat knapparna till lägningarna.
Loppis säger typ yahoo, håll i dig! Nu spriiinger vi:D på alla diagonaler!!!
Så 62% där men ändå himla kul att dottern liksom fick henne bättre i formen och kom till bättre ridning.
Loppan verkar tycka det är lattjolajbans:crazy:.
9165_1109965005691684_5844190823803388330_n.jpg
 
Nämen @Maui..vad tråkigt:(..Hon har väl fungerat tidigare? Är det inte bara extra vårpigghet?
Hoppas du kommer på andra tankar med fina Rivicca!

Vi är nöjda med gårdagens debut. Första en lc red dom på dryga 63%,precis utanför placering. Dottern kom inte riktigt ner på henne och kom till ridning så mycket taktmissar och lite spännd häst.
Till lb var hon mycket rundare och finare och dottern satt bättre men dom har inte riktigt hittat knapparna till lägningarna.
Loppis säger typ yahoo, håll i dig! Nu spriiinger vi:D på alla diagonaler!!!
Så 62% där men ändå himla kul att dottern liksom fick henne bättre i formen och kom till bättre ridning.
Loppan verkar tycka det är lattjolajbans:crazy:.
9165_1109965005691684_5844190823803388330_n.jpg
Pigg :mad: Hon hade ju ingen bjudning alls :banghead: Bara spänd. Har gett bort henne nu.
Sara fick henne och får göra vad hon vill. Sälja eller behålla. Jag rider på lånehästen eller ut på pensionären som vi ska betäcka.
Det måste vara kul att hålla på annars kan det kvitta.
Du har väl gjort lite samma med Loppan ;). Kul att det gick bra för dottern.
 
Pigg :mad: Hon hade ju ingen bjudning alls :banghead: Bara spänd. Har gett bort henne nu.
Sara fick henne och får göra vad hon vill. Sälja eller behålla. Jag rider på lånehästen eller ut på pensionären som vi ska betäcka.
Det måste vara kul att hålla på annars kan det kvitta.
Du har väl gjort lite samma med Loppan ;). Kul att det gick bra för dottern.

Ahaa..Visste inte att hon står emot så. Nä, det är ju inget roligt, förstår att det blir frustrerande.
Ja, jag tycker det är jättekul att det fungerar bra för Loppan och tjejerna:)! Annars var ju grundplanen att köpt häst till dom egentligen och jag skulle "behållt" Loppan.
Men det här är oki också!
 
@polly p Junioren ska köpa Bosse och jag får behålla Prinsessan Helga! Och efter fredagens hoppträning kommer jag behålla Helga lääääääänge! hahahaha

@Maui Mäh! Dumma märr, fattar hon inte hur bra hon har det hos dig? Nu lär hon få slita ordentligt om hon ska bli Saras häst...:devil: Men lånehästen är ju jättetrevlig för dig att rida på, frågan är ju dock om du får låna den till tävling...verkar gå lite för bra i hoppning med Sara för det!:D

Nu är det bara några dagar kvar sen är det ÄNTLIGEN FT premiär!!!:bump:
:banana: Tyvärr dock inte för mig utan bara junioren men ska bli kul ändå!
 
@polly p Junioren ska köpa Bosse och jag får behålla Prinsessan Helga! Och efter fredagens hoppträning kommer jag behålla Helga lääääääänge! hahahaha

@Maui Mäh! Dumma märr, fattar hon inte hur bra hon har det hos dig? Nu lär hon få slita ordentligt om hon ska bli Saras häst...:devil: Men lånehästen är ju jättetrevlig för dig att rida på, frågan är ju dock om du får låna den till tävling...verkar gå lite för bra i hoppning med Sara för det!:D

Nu är det bara några dagar kvar sen är det ÄNTLIGEN FT premiär!!!:bump:
:banana: Tyvärr dock inte för mig utan bara junioren men ska bli kul ändå!

Ja för Hade det varit du som skulle ridit hade det fantamig inte låtit ÄNTLIGEN iallafall!
 
Ja för Hade det varit du som skulle ridit hade det fantamig inte låtit ÄNTLIGEN iallafall!

Nej då hade det låtit som när du ska ut..dvs: Gaaaaah han kommer ALDRIG orka ett helt dressyrprogram, slänga av mig på hoppningen så slipper jag rida terrängen!!!:p
Fast Bosse hoppar ju såklart alla hinder. Alltid. Utan att slänga sig. Piluttan dig, va....:laugh:
 
@polly p Junioren ska köpa Bosse och jag får behålla Prinsessan Helga! Och efter fredagens hoppträning kommer jag behålla Helga lääääääänge! hahahaha

@Maui Mäh! Dumma märr, fattar hon inte hur bra hon har det hos dig? Nu lär hon få slita ordentligt om hon ska bli Saras häst...:devil: Men lånehästen är ju jättetrevlig för dig att rida på, frågan är ju dock om du får låna den till tävling...verkar gå lite för bra i hoppning med Sara för det!:D

Nu är det bara några dagar kvar sen är det ÄNTLIGEN FT premiär!!!:bump:
:banana: Tyvärr dock inte för mig utan bara junioren men ska bli kul ändå!
Jag tror inte Sara vill ha henne så vi sätter ut henne på annons. Du kanske kan hjälpa oss?
Du är ju en riktig hästhandlare :D
 
Grattis :) @Tessalonica

Beklagar :cry: @happyrider

Tråkigt att det inte verkar funka med Rivica @Maui
Rivica kan gärna få flytta hit ;)

Kul att det gick bra för dottern och Loppan på tävlingen :) @polly p

Är så roligt att läsa om dina varierande träningar! @tuaphua

F har gått jättebra på sista tiden. Märks så tydligt att han blivit så mycket starkare i galoppen nu! Vi har även lyckats få till en bra förvänd galopp några gånger utan att han byter eller bryter av.

MEN inte skulle allt flyt få hålla i sig :(... I lördags var han återigen varm i det frambenet/hoven som han för några veckor sedan ömmade i, men ohalt så han fick skritta en runda. I går såg jag redan när han kom emot mig i hagen att han var oren/markerade, fortfarande varm i hoven och upp på benet. La jodopaxomslag över natten. Idag var han nästintill ohalt rak fram men har fortfarande lite jobbigt att vända runt. Hoppades att hovslagaren skulle hunnit komma förbi idag och kika, men han kommer imorgon... Hittar inte han nått i hoven så blir det veterinären nästa.
 
Grattis :) @Tessalonica

Beklagar :cry: @happyrider

Tråkigt att det inte verkar funka med Rivica @Maui
Rivica kan gärna få flytta hit ;)

Kul att det gick bra för dottern och Loppan på tävlingen :) @polly p

Är så roligt att läsa om dina varierande träningar! @tuaphua

F har gått jättebra på sista tiden. Märks så tydligt att han blivit så mycket starkare i galoppen nu! Vi har även lyckats få till en bra förvänd galopp några gånger utan att han byter eller bryter av.

MEN inte skulle allt flyt få hålla i sig :(... I lördags var han återigen varm i det frambenet/hoven som han för några veckor sedan ömmade i, men ohalt så han fick skritta en runda. I går såg jag redan när han kom emot mig i hagen att han var oren/markerade, fortfarande varm i hoven och upp på benet. La jodopaxomslag över natten. Idag var han nästintill ohalt rak fram men har fortfarande lite jobbigt att vända runt. Hoppades att hovslagaren skulle hunnit komma förbi idag och kika, men han kommer imorgon... Hittar inte han nått i hoven så blir det veterinären nästa.
Så trist att det strular igen. Hoppas hovslagaren hittar nåt.
 
helenasbana_zpsciyn5d4y.jpg
Var på lite privat hoppträning igår igen...nu hoppade Prinsessan en hel liten bana med dubbelvattenmattor, grön grind och blå valar utan att titta för 5 öre! Är så nöjd med henne. Mindre nöjd med att det inte finns en enda hopptävling som inte krockar med FT förrän i mitten av maj. Jag vill ju ut o prova nu!
 
helenasbana_zpsciyn5d4y.jpg
Var på lite privat hoppträning igår igen...nu hoppade Prinsessan en hel liten bana med dubbelvattenmattor, grön grind och blå valar utan att titta för 5 öre! Är så nöjd med henne. Mindre nöjd med att det inte finns en enda hopptävling som inte krockar med FT förrän i mitten av maj. Jag vill ju ut o prova nu!

Du kan ta min på fälttävlan så tar jag din på hoppning :devil: Då blir det rättvist :angel:
 
Nu har vi varit och tävlat och nu kastar jag in handduken. Klarar inte av att rida henne på tävling. Kom in i manegen och hon blev superspänd. Fick rida runt banan ett varv och starta. Hade en ej eftergiven häst och bättre blev det inte. Dessutom tappade hon energi så jag fick dänga till henne med skänkeln domaren inte såg ett par ggr.
Fick 59% och bättre kändes det ej. Stod spänd häst på varje punkt.
Nu säljer jag henne och så köper vi en hoppstammad unghäst till Sara istället. Jag har gett upp. :(

Vad tråkigt! Men jag förstår dig.
Det ska vara roligt att ha häst. Det kostar så mkt tid och pengar att det måste vara värt det.
Hoppas det hittas ny ägare till R och en lite mer villig polare till dig!
Som kan vara lite bjussig inom det du vill göra.

Kl

Jag är hemma efter några dagar borta.
Saknat min röda gris massor.
Tog honom i lina idag. Bara röra sig lite.. Formgav efter lite friare galopp.
Duktig kille!
Då har klump-jag lättare att rida imorgon. :)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Djur Dags för en ny tråd om våra akvarier! :banana: Jag har ju blivit tokigt fast i akvarievärlden nu, men precis som när @Scandi startade...
59 60 61
Svar
1 205
· Visningar
44 830
Senast: Soffan74
·
Hundavel & Ras Är knappast den första som startar en sån här tråd 😅 Men jag och min sambo letar efter rätt hundras som hund nummer två. Har en liten...
2
Svar
28
· Visningar
2 014
Senast: DeCloe
·
Hästvård Den gamla tråden verkar ha dött ut så hoppas det är okej att jag startar en ny! Här kan vi dela med oss av hur det går med våra skadade...
8 9 10
Svar
189
· Visningar
14 561
Foder & Strö Jag vet att det finns gamla trådar om detta ämnet. Men jag startar en ny ändå. Min kille har lite fri fekal vätska, det har faktiskt...
2 3 4
Svar
76
· Visningar
11 992
Senast: Cattis_E
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp