Nummer tolv om våra 06:or

Status
Stängd för vidare inlägg.
Tråkigt att kroppen inte vill samarbeta :( @tuaphua

Kul att vara i Scandinavium @Maui
Har velat åka dit i flera år men inte lyckats ta mig iväg än :grin:

F är kry i hoven, måste varit snösulan som strulat. Var iväg på P&R i söndags, total katastrof. Fick inga starttider och det gick mycket fortare än jag beräknat och så var det en strykning innan mig. Hann rida fram 15 min inkl framskrittning och jag var superstressad. Detta resulterade i att F blev jätteistadig och ville inte alls vara med. Vi stod mest på bakbenen uppe vid A :meh: Efter programmet så red jag igenom honom på framridningen och då var han iaf fin. Underlaget var även som att rida på en sandstrand, vilket F verkligen ogillar.

Idag var det tävling på samma ställe, var inte direkt laddad för att åka iväg men gjorde det ändå. F skötte sig över förväntan och var inte alls istadig :up: däremot hann underlaget suga musten ur honom totalt och kändes som det var sirap i benen under programmet. Red ihop 63,39% (LB:1) och hamnade två utanför placering. Är nöjd över att han skötte sig och skönt att få en sån ritt i ryggen, missnöjd med att inte lyckas plocka fram det som finns i honom. Men det kanske kommer med lite mer rutin :)
 
Tråkigt att kroppen inte vill samarbeta :( @tuaphua

Kul att vara i Scandinavium @Maui
Har velat åka dit i flera år men inte lyckats ta mig iväg än :grin:

F är kry i hoven, måste varit snösulan som strulat. Var iväg på P&R i söndags, total katastrof. Fick inga starttider och det gick mycket fortare än jag beräknat och så var det en strykning innan mig. Hann rida fram 15 min inkl framskrittning och jag var superstressad. Detta resulterade i att F blev jätteistadig och ville inte alls vara med. Vi stod mest på bakbenen uppe vid A :meh: Efter programmet så red jag igenom honom på framridningen och då var han iaf fin. Underlaget var även som att rida på en sandstrand, vilket F verkligen ogillar.

Idag var det tävling på samma ställe, var inte direkt laddad för att åka iväg men gjorde det ändå. F skötte sig över förväntan och var inte alls istadig :up: däremot hann underlaget suga musten ur honom totalt och kändes som det var sirap i benen under programmet. Red ihop 63,39% (LB:1) och hamnade två utanför placering. Är nöjd över att han skötte sig och skönt att få en sån ritt i ryggen, missnöjd med att inte lyckas plocka fram det som finns i honom. Men det kanske kommer med lite mer rutin :)
Skönt att det gick bättre idag. Trist när tiderna inte stämmer :mad: Lika illa att få vänta som att inte hinna rida fram.
Vi ska dit även på söndag o måndag. Skönt att det är nära :D
@polly p Förstår att de är nervöst att sälja gården. Hoppas allt går bra.

Red lektion igen för Mia Runesson och fick massa bra hjälp. Hoppas bara att jag kommer ihåg så det fungerar när jag rider själv också.
 
Liten påskhälsning från mina busigaste djur :love::
12472653_1103080813046770_7896191089365751165_n.jpg
 
Har fått hem mitt senaste irländska tillskott i familjen!:) 5-årigt hoppstammat sto som inte gjort så mycket än, hoppas hon är lika käck som Bosse men det återstår att se.

Helga%20dag%201_zpsvmw3c4hr.jpg
[/URL][/IMG]
Helga%20dag%201_zpsvmw3c4hr.jpg

Vad roligt med nytillskott!

Kl

Jag har äntligen börjat känna att jag inte kommer spy hela tiden. Så nu har hästen fått gå några dagar. Longerat och tömkört och tricktränat..
Idag testade jag lägga honom för första gången på något år. Det gick fint!
Så det ska vi nog köra lite regelbundet nu och försöka utveckla till ngt mer.
Roligt!
Så fort jag inte är yr mer ska det ridas. Är jättesugen!
 
Liten update, här har det oxå kommit ett nytillskott. Kom en liten kille i söndags natt efter en något kaosartad förlossning. Puh! Men du är det färdigt, så skönt!!
Han mår fint o det verkar som att vi ska få åka hem imorgon :)

Supergrattis och nu är jag alltså dubbelmormor!!!!:bump::banana::bump: Men berätta mer, vad hände på förlossningen?
 
Tack snälla ni! :) Haha ja nu är du gammal Nova ;)
Här kommer en detaljerad story;)
Min man fyllde 30år i lördags men vi bestämde oss för att vara hemma o ta d lugnt. Började m att vattnet gick typ halv åtta på kvällen när vi satt och åt mat. Tänkte inte mer på det men ringde förlossningen då jag har GBS o de ville att vi skulle komma in så snart vi kunde. Halv nio sitter vi i bilen o har ca 45min till borås. Efter en kvart i bilen så kommer värkarna så in i helskotta o vi märker att det går liiiite fortare än m alva som tog över 30h.
Ringer förlossningen som står beredda när vi kommer, i panik måste jag ha antibiotika så denna bebisen inte skulle bli så sjuk som Alva var.
Under tiden de sätter nålen m.m så är jag fullt öppen å tror typ att livet ska ta slut :p Barnmorskan säger att någon har bråttom till världen bla bla bla....
Krystvärkarna kommer men ungen rör sig inte neråt, sliter som ett djur men inget händer. Då sätter de ÄNTLIGEN en spinalbedövning så man hann andas. Sedan följer 4h med läkare som for in och ur rummet för hjärtljuden sjönk då o då, det pratades om snitt o de tog en sjuhelsikes massa prover på bebis.
Summa summarum, han hade fastnat, troligen någonstans i bäckenet men enveten som man är klämde jag ut honom efter 03 söndagsnatt. Heeelt slut var jag och likaså bebis.
Så det som egentligen borde varit över på någon timma blev utdraget och bebis hamnade på neo, men idag får vi åka hem :bump::banana:

Så om det var så dramatiskt vet jag inte, finns ju de som föder i bilen men för min del blev det lite för mycket.
Personalen på neo var förbannade då de tyckte att snitt skulle sparat bebisen mycket men men. Jag är tacksam i efterhand att jag fick sköta saker o ting själv :D
 
Å herregud! @Tessalonica Men ja eftersom allt gick bra så får du ju vara glad över att ha sluppit snitt, du kommer ju läka mycket fortare så här. Skönt iaf att ni är hemma o han mår bra och skönt att han hann få antibiotika.
 
Stort grattis @Tessalonica
Skönt att ni mår bra nu! Alltid bättre att ha bäbisarna på utsidan. ..

Här är det sorg!
Var på kliniken i tisdags och veterinären bedömde Walles skelettförändringar så grova och omfattande att han dömdes ut.
Är känslomässigt helt slut och vet varken ut eller in.
Väntar på veterinärens utlåtande för att skicka det till försäkringsbolaget.
Usch vad allt känns tungt nu.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Djur Dags för en ny tråd om våra akvarier! :banana: Jag har ju blivit tokigt fast i akvarievärlden nu, men precis som när @Scandi startade...
59 60 61
Svar
1 205
· Visningar
44 830
Senast: Soffan74
·
Hundavel & Ras Är knappast den första som startar en sån här tråd 😅 Men jag och min sambo letar efter rätt hundras som hund nummer två. Har en liten...
2
Svar
28
· Visningar
2 014
Senast: DeCloe
·
Hästvård Den gamla tråden verkar ha dött ut så hoppas det är okej att jag startar en ny! Här kan vi dela med oss av hur det går med våra skadade...
8 9 10
Svar
189
· Visningar
14 561
Foder & Strö Jag vet att det finns gamla trådar om detta ämnet. Men jag startar en ny ändå. Min kille har lite fri fekal vätska, det har faktiskt...
2 3 4
Svar
76
· Visningar
11 992
Senast: Cattis_E
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp