Bukefalos 28 år!

Nummer tolv om våra 06:or

Status
Stängd för vidare inlägg.
kl
Juniorerna levererade idag igen! En 7:e plats i 100 cm och sen en fin nollrunda i avd B 110 som de nu med denna runda också kvalat sig ur och kan rida avd A om de vill. Men det sparar vi nog lite på tror jag, han är ju bara 6.
 
Jag har inte hunnit med att träna särskilt mycket nu på sistone. På måndag ska vi åka till magistern. Och jag har en massa annat bokat nästan alla dagar till dess. Känns så där.. Jaja.. Nån ska väl göra bort sig med. ;)
 
Det jag har sett @Novali01 av juniorerna så ser det så himla trevligt och proffsigt ut:)! ( Bra coachat;)?)
Är ledig idag och ska förbereda lite för långweekend till "Budafest", vi åker imorgon till söndag. Men ska iväg och rida Bellona för tränare. Hoppas det känns bra idag:)!
Skulle behövt ta Loppan med men hinner ej..Sedan får barnen och min medryttare sköta motioneringen av hästarna när vi är borta!
Ska bli skönt med lite lillsemester iallafall.
 
Idag hade vi paddock premiär :D Äntligen har det tinat så att det går att rida även om det var lite väl plaskigt för Fs smak :p
Nu hoppas jag att vi klara oss från bakslag men ska väl inte ropa hej än :grin:

Joggade bara lite lätt idag då han ömmat på mjukt underlag på ena fram hoven i några dagar (och därmed vilat), hovslagaren hittade inget direkt när han var ut igår morse. Åkte tillbaka till stallet på eftermiddagen och då var han ohalt! Misstänker att han blivit lite väl lång i hovarna denna skoperiod samt att det samlats skit under snösulan. Har även tyckt att strålen varit lite svampig även om hovslagaren inte tyckte det var mycket till strålröta.
 
Idag hade vi paddock premiär :D Äntligen har det tinat så att det går att rida även om det var lite väl plaskigt för Fs smak :p
Nu hoppas jag att vi klara oss från bakslag men ska väl inte ropa hej än :grin:

Joggade bara lite lätt idag då han ömmat på mjukt underlag på ena fram hoven i några dagar (och därmed vilat), hovslagaren hittade inget direkt när han var ut igår morse. Åkte tillbaka till stallet på eftermiddagen och då var han ohalt! Misstänker att han blivit lite väl lång i hovarna denna skoperiod samt att det samlats skit under snösulan. Har även tyckt att strålen varit lite svampig även om hovslagaren inte tyckte det var mycket till strålröta.

Hoppas F är bra i foten fortf! Visst är det härligt att det töat? :D

KL
Jag har hunnit ta min lillpys för hand lite för att hetsöva nu några dagar innan träning. ;)
Han skötte sig fint igår och idag var det både heaven and hell. :P

Han har lärt sig att man gör sluta för spöt över ryggen nu. Det funkar även på diagonaler etc. Ska testa börja göra piruetter så om någon dag.
Men han blev oootroligt provocerad av att jag nu genom det kan ta in hans bakdel när han blev uppjagad och försökte fly linjen då jag trots att drama-queenen var uppjagad sa "vi ska gå mitt tempo". Så han kunde varken fly i tempo, form eller linje. Aaaaah! Förneeedringen!
Då flydde vi uppåt en gång istället i en bock som hette duga. Sen sansade herrn sig och kunde gå där jag bad om.

Haha.. Reaktionerna han bjuder på är så överdrivna jämt! Min sambo skojade och sa att jag omger mig med såna knallkorkar som exploderar lätt: han, hästar och hund. Jag är så lugn själv oftast att jag inte bryr mig. Så jag antar att knallkorkar är min grej.
 
Kan du inte filma lite när du jobbar honom från backen. Hade behövt lära mig lite mer. Blir mest dubbelongering och ingen riktig tömkörning när jag gör.
Hur går det @happyrider Nåt nytt om din lille?

Idag var vi på travbanan igen. Sara red sin tokig häst o jag Rivica. Först ett lugnt varv i trav o sen skulle vi galoppera. Fick gå snett bakom tok hästen men han visade så fina konster att jag blev kommenderad att gå längre bakom. Sen fick jag helt enkelt vänta tills de hade galopperat 500 meter innan vi fick börja. Tur att jag har en snäll häst som lugnt väntade. Första gången gnäggade hon men sen var det lugnt.
Sista gången drev jag på henne o då gick det fort. Kom ikapp tokhästen precis när vi saktade av och då fick jag massa skäll som vanligt.
Herregud inte lätt att göra som hon vill. Var travare där också men Rivica bryr sig inte alls.
 
Jag undrar också hur det går för happy. Hoppas bra!

Tog mitt djur för hand idag. Hade mest bara tänkt lina lite kravlöst. Men den andra inhyrda hade en stereo på banan som stod i det redan liiite suspekta hörnet. När det raspade till i den blev hästen livrädd.
Alltså blev det både miljöträning och lydnadsträning för oss idag.

Imorgon åker vi och tränar!
Får se hur det går. Häst med träningsvärk och matte yrslig och sjuk. Fint upplägg.. ;)
 
Jag fick avboka idag. Så himla leds på min kropp!
Håller på att sluta med några mediciner som jag iaf inte tycker hjälper tillräckligt. En av blir man tydligen väldigt sjuk av att sluta med. Trots att den inte är beroendeframkallande etc.
Så jag har mått piss ett tag. Men längtat så efter att träna och tänkte att i värsta fall kan väl tränaren ta hästen. Bara jag tar mig dit. Min stallägare skulle köra oss.
Så jag badade hästen. Men sen fick jag ge upp och gå in och kräkas och ligga still.
Skitkropp! Var så arg och ledsen att jag grinade som en liten unge.

Jaja.. Snart ska jag till läkaren som ska bota mig. Och jag ska bli frisk och kunna träna hur mkt jag vill..
Och jag kanske iaf blir smal av den här skiten. :P
 
@tuaphua Himla tråkigt att du har såna problem med kroppen? Vad är grundproblemet?

Tack! Jag är extremt gnällig idag. Så jag tycker också det är himla tråkigt.

Grundproblemet var en whiplash som drog med sig nervskador, Hortons och Fibromyalgi. Sen har jag ADHD och har testat medicinering mot det. Det gjorde mig dock bara slut i kroppen.
Nu verkar det som att sköldkörtelproblematik kan ha gjort så att smärtor, trötthet etc ökat.
Har testat så mkt mediciner och har nog varit övermedicinerad en bra period. Så nu är kroppen i sån obalans att man inte riktigt vet vad som är vad mer.
Så jag har sökt mig till en läkare utomlands som inte bara vill trycka i en piller. Han tyckte mer ta bort så mycket som möjligt. Det blir tufft tills kroppen stabiliserat sig. Sen får vi se om jag behöver medicineras för sköldkörteljoxet eller om det kanske lägger sig när kroppen inte störs av så mycket andra mediciner.

Man blir bara så jävla frustrerad när man vill så mycket!
 
Lever lite som i dvala för tillfället..Är så mycket i huvudet med att huset ska ut på försäljning och vi vet liksom inte var vi ska bo sedan..Har ju lite plan "b" på hur vi löser det för hästarna mm om det skulle behövas, men inte utan att man funderar mycket..Vimlar ju inte av den typ av boende/gård vi söker men allt löser väl sig såsmåningom..
Ponnyn vår är såld iallafall vilket är jätteskönt! Mycket sympatiska och goa människor!
Taggar för GHS söndag till måndag!
Det ska bli kul :D..

Gjorde maskkoll och tyvärr var samtliga hästar smittade.
Loppan med bandmask vilket visade sig i träcken idag. Såg inget i de andras.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Djur Dags för en ny tråd om våra akvarier! :banana: Jag har ju blivit tokigt fast i akvarievärlden nu, men precis som när @Scandi startade...
63 64 65
Svar
1 282
· Visningar
49 354
Senast: jemeni
·
Hundavel & Ras Är knappast den första som startar en sån här tråd 😅 Men jag och min sambo letar efter rätt hundras som hund nummer två. Har en liten...
2
Svar
28
· Visningar
2 108
Senast: DeCloe
·
Hästvård Den gamla tråden verkar ha dött ut så hoppas det är okej att jag startar en ny! Här kan vi dela med oss av hur det går med våra skadade...
11 12 13
Svar
248
· Visningar
18 673
Foder & Strö Jag vet att det finns gamla trådar om detta ämnet. Men jag startar en ny ändå. Min kille har lite fri fekal vätska, det har faktiskt...
2 3 4
Svar
76
· Visningar
12 574
Senast: Cattis_E
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp