Bukefalos 28 år!

Nummer tolv om våra 06:or

Status
Stängd för vidare inlägg.
Fast Lille grå är inte så liten längre :D

11046677_10153163066051797_8636656756808138858_n.jpg
 
Liten Grå är jeetefin! Men du vet, svansen....:eek::eek: den måste TVÄTTAS på små Grå! Ofta!:D

Gjorde helgens sista runda idag genom att gå direkt in i 110 och believe it or not men jag satte 3:e nollan! Jag är helt förundrad över hur jag tuffat till mig! Senast i torsdags tänkte jag att jag vågar ALDRIG hoppa högre än 1 meter o nu känns det lågt...:grin:

Film på sista rundan:
:bump::banana:
 
Kul @Novali01 . Grattis :)

Skönt att du hittat som kan ha felat med din lille @happyrider Inte lätt att tänka på allt.

Lät som du fick en bra träning idag @tuaphua Skulle vara kul att få se nåt på film :)

Tävlade hoppning för första ggr idag på Rivica. Felfri i 90 o rev ett i 100. Grymt besviken då jag hade planerat massa smarta omhoppningssvängar :banghead:

Vad du ändrat ridningen till det positiva! Bra jobbat!

Filmer på mig blir det nog inte under någon överskådlig framtid tror jag. Min självkänsla är inte riktigt på topp och inte ridningen heller nu efter uppehållet. Riktigt så kul behöver vi inte ha. ;)

Nova(och Maui): Jag tycker ni är skittuffa! Jag vete fasen om jag skulle våga hoppa så mycket mer än sockerbitar typ nu mer. Ge mig hellre en stegrande, bockande, skenande sak än hoppa. Jag tror inte jag skulle känna mig så tuff i hoppning.
Så heja er som kör på!

Polly: Ponny är roligt! Och den är ursöt!

fio: hur stor är grå? Ang att inte tvätta svansen så är jag glad att min dressyrfröken är gift just med sin make. De åren ihop med honom mildrar nog lite hur jag ibland kommer med skitig svans, skitiga stövlar, gårdagens lindor etc..
Det märks att jag inte "är från dressyren från början", likt fälttävlansmaken..

KL

Vi lektionerade oss idag igen för fröken. Jag var jäkligt trött idag och av det snudd på retarderad. Jag slarvade lite i uppvärmningen och lät hästen gå och hänga lite i underhalsen i låga formen. Det fick jag skällning för.
Vi fortsatte gårdagens jobb med traven. Han var fortsatt bra med bra takt, lite mer vilja att liksom gripa tag i backen och bjuda och ta för sig och bra mun.
Vi red lite olika varianter av sidvärts med check av reglagen med först typ 6 steg flytta rumpan och 6 steg ut med bogen och upprepa på volt.
Sen lite serpentiner med honom rättstäld sas men med lite samma tänk att flytta rumpan lite några steg och så rakt fram. Sen lite diagonaler med skänkelvikning några steg och så rakt fram och sen skänkelvikn och rakt etc etc.. Även med sidvärtstänk och lite olika böjning och rakt fram etc..
Han har iom sitt ena baks defekter haft lättare att flytta åt ena hållet, spec då han inte är fullt igång(har stått). Idag kom vi igenom så han fick lika lätt att flytta åt båda.
Sen red vi lite öppnor.

Jag var lite väl sviktande i fokus idag iom tröttheten. Jag vet inte om fröken jamsade lite med mig iom att hon såg att jag var trött. Hon anmärkte på att jag såg "lite blek ut". Fan! Jag som hade både brunutansol och massa smink för att se lite fresh ut. ;)
Så hon kan ha gjort det utan att jag riktigt märkte idag.
Men jag är nöjd iaf! Och det är kuuul att rida!
 
Haha lille grå har sådan färg på svansen. Tro det eller ej @Novali01

@tuaphua kanske 164,5 nu ;) han var 162 på 3 års men vette fanns. Han kändes som 157 förra året

10292452_10152437906841797_8751417056082321764_n.jpg

Min korv var 162 på 3-års. Nu är han 165-166 typ. Himla lagom strl måste jag säga.
Du måste väl vara typ min längd, 172? Kanske lite kortare?

Den är himla söt! Lite sånt ansikte jag gillar..
 
Varför ligger sista inlägget kvar i svarsfältet ibland? Otroligt irriterande att först ta bort det innan man skriver ett nytt svar... fick inte bort bilden från telefonen.

@tuaphua jag är 170
 
Tråkigt @fio att den vite inte var ok och kunde vara med på tävlingarna. Hoppas det hjälper att massera och liniementa honom.
Red Msvc2 igår. Red fram ute, tur att det inte såg ut som när @fio tog sin "berömda" svansbild :D utan var torrt och fint.
Hade en bra känsla och Rivica var inte spänd. Fick drygt 63 % så bättre är vi inte.
Sen fick jag stå i dörren och släppa in ryttare till Msvb3 i 4 timmar så nu kan jag det programmet. Var många hästar som inte kunde byta ordentligt så jag vågar nog testa också.;) Himla kallt i alla fall.
 
@Maui Kolla igen då vad som inte var så bra i programmet enligt domaren o sen intensivträna just de sakerna med din tränare! Klart ni är bättre än 63% men det är säkert, fart, form eller skolor som behöver nötas lite till.

Klart ni ska prova Msvb och även om ni inte kan fixa bytena perfekt så kan du ju se till att ni har rätt form och gör skolorna som de ska göras, det kommer du långt med. Framförallt är ju samlad trav och samlad galopp nåt man måste få till ordentligt i Msvb för att kunna konkurrera alls.

Tack! Vad gulligt av dig att ha koll? Tänker ju inte på den där appen för jag har aldrig fått de där notiserna att fungera med min android....:cry:
 
Tråkigt @fio att den vite inte var ok och kunde vara med på tävlingarna. Hoppas det hjälper att massera och liniementa honom.
Red Msvc2 igår. Red fram ute, tur att det inte såg ut som när @fio tog sin "berömda" svansbild :D utan var torrt och fint.
Hade en bra känsla och Rivica var inte spänd. Fick drygt 63 % så bättre är vi inte.
Sen fick jag stå i dörren och släppa in ryttare till Msvb3 i 4 timmar så nu kan jag det programmet. Var många hästar som inte kunde byta ordentligt så jag vågar nog testa också.;) Himla kallt i alla fall.

Haha.. Ja, man lär sig iaf program av att stå och frysa som funktionär. ;)
Klart ni ska testa!

KL

Jag red lektion idag igen. Lillplutt var bra redan från start. Idag tänkte matten på att direkt kräva rätt och inte sitta och såsa i halvdant häng i underhalsen i ngt ickeläge som uppvärmning.
Vi körde vidare på gårdagens tänk. Men vi kunde starta med serpentinerna direkt iom att han svarade bra på det andra direkt och vi inte behövde nöta det mer.
Vi adderade också mer snabba variationer i form och tempo.
Han bjussade på lite mer jobb än han eg är framme vid när jag höjde honom några gånger. Kul iom att han inte direkt varit den typen av häst som gör sånt.
Därefter gick vi vidare till diagonalerna med lite skänkelvikning och sidvärts i mer böjning för att stretcha lite i ena varvet.
Sen gick vi över till att rida saxen i skänkelvikning. Jag fick bra tips kring hur jag ska göra den övergången för att planera inför galoppsaxen med byten.
Det är ju liksom länge tills vi är där. Men jag kan ju träna på rätt utförd övergång när jag nu också har mer tid att hitta rätt linjer, böjning, balans i förhållande till varann.

Jättekul att det känns som han avancerat flera snäpp under de här dagarna.
För mig går det inte riktigt lika fort att ta mig vidare(eller tillbaks..) känner jag. Fan vad svårt det ska vara att rida! Men himla roligt!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Djur Dags för en ny tråd om våra akvarier! :banana: Jag har ju blivit tokigt fast i akvarievärlden nu, men precis som när @Scandi startade...
68 69 70
Svar
1 387
· Visningar
54 922
Senast: Scandi
·
Hundavel & Ras Är knappast den första som startar en sån här tråd 😅 Men jag och min sambo letar efter rätt hundras som hund nummer två. Har en liten...
2
Svar
28
· Visningar
2 152
Senast: DeCloe
·
Hästvård Den gamla tråden verkar ha dött ut så hoppas det är okej att jag startar en ny! Här kan vi dela med oss av hur det går med våra skadade...
11 12 13
Svar
256
· Visningar
21 345
Foder & Strö Jag vet att det finns gamla trådar om detta ämnet. Men jag startar en ny ändå. Min kille har lite fri fekal vätska, det har faktiskt...
2 3 4
Svar
76
· Visningar
13 228
Senast: Cattis_E
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp