Bukefalos 28 år!

Nummer tolv om våra 06:or

Status
Stängd för vidare inlägg.
Det låter så kul med alla som träningar som ni har på g:)! Grymt sugen, har ju bara knapphändigt ( två tillfällen)
åkt med den lille svarta nu det sista..
Samtidigt har det varit skönt under nu nästan ett år att inte ha uppbokad veckoträning ( fast när jag är igång så vill jag ha det och BEHÖÖÖÖVER det ).Det stressar lite med logistiken och tiden iom att tjejerna också behöver och vill träna. Vet bara inte vart någonstans och vem jag vill träna för i framtiden:(..

Loppis har cirkus 100 dagar kvar i dräktigheten, länge än, har inte ens börjat bli spec nervös, det kommer;). Letar övervakningskamera, kan vara skönt att ha.
Hon är fräsch, pigg och glad. Rider ett par dagar i veckan men utan speciellt höga krav.

Kollar lite hästannonser för skojs skull. Ska ev åka och titta på en med samma ålder och samma far ( FigaroR ) som min räka:angel:. Dock har den fått föl och är inte fullt igång så, ptja..
Annars halkar jag mest in på unghästar:p.
 
10155217_910944892260364_7890451159494525197_n.jpg


Litet pass i solen, vi tjockisar;)! Syns inte här men hon är trevligt rund! ( Det är inte jag, bara föör rund tyvärr:p..)
Dock var passet skit:(, tappar självkänslan..fast å andra sidan, snart sk högdräktigt sto, nytt bett som hon nog inte gillade fullt ut så var väl det pga dem förutsättningarna inget att gråta över..

Måste nog ta lite lektioner på klubben och låna "ridskolehäst", ska faktiskt prata med tränaren där:D..

Grubbleri, grubblera..men om någon kunde sia/säga förutsättningarna för Loppan.
Jag är ju en begränsning i sig.
Hon har sin pålagring på si-leden samt lite småskavanker..
Jag siktar verkligen inte högt. Men hon kanske bara håller/funkar till lättare ridning träning och tävling?

Alltså en perfekt allroundhäst till mina ungdomar?

Eller att dom får en annan medioker snäll bussig allrounder på sikt och jag satsar friskt på Loppan sen för att komma vidare i både hennes och min utveckling?

En riktigt fin läromästare till mig har jag inte råd med tyvärr..då har dom ofta nått så hög ålder så att man blir sista hem och det är jag inte sugen på tror jag..
Tyckte det var jobbigt med alla samvetsfrågor kring min förra som blev 25. Om och när och hur mycket ridning etc, etc..

Äh, man ska inte fundera så jäkla mycket, nu ska jag ut och mocka. Sen väntar mina fönster och så blir det ridning på en eller två. Härlig ledig fredag! Vädret är ju :love:!!!
 
Det låter så kul med alla som träningar som ni har på g:)! Grymt sugen, har ju bara knapphändigt ( två tillfällen)
åkt med den lille svarta nu det sista..
Samtidigt har det varit skönt under nu nästan ett år att inte ha uppbokad veckoträning ( fast när jag är igång så vill jag ha det och BEHÖÖÖÖVER det ).Det stressar lite med logistiken och tiden iom att tjejerna också behöver och vill träna. Vet bara inte vart någonstans och vem jag vill träna för i framtiden:(..

Loppis har cirkus 100 dagar kvar i dräktigheten, länge än, har inte ens börjat bli spec nervös, det kommer;). Letar övervakningskamera, kan vara skönt att ha.
Hon är fräsch, pigg och glad. Rider ett par dagar i veckan men utan speciellt höga krav.

Kollar lite hästannonser för skojs skull. Ska ev åka och titta på en med samma ålder och samma far ( FigaroR ) som min räka:angel:. Dock har den fått föl och är inte fullt igång så, ptja..
Annars halkar jag mest in på unghästar:p.

En kompis som tränar en del för mig, men främst för vår gemensamma tränare har en FigaroR. Jag är förtjust i den hästen! Den är lite lik min egen, men kanske lite mindre av det mesta.
Jag har stött på en del till efter honom som jag gillat.

Jag håller tummarna att du får ngt att träna på faktiskt. ;)

KL

Jag red min på utebanan idag. Vi fräste runt i solen i full galopp en massa varv innan jag kunde sansa mig och jobba lite.

Jag tyckte jag skumpade än mer än i förrgår. Jag låg i sängen och vilade hela dagen igår. Kanske stelnade till extremt mkt..
Men efter ett tag kom jag ner lite bättre.
Pålle var iaf helt ok.

Jag skulle jobba en elevs häst. Den har lite gammal shit i kroppen och mindre fördelaktig exteriör och en del mentalt bagage som gjort att den inte direkt är lätt.
När jag haft den själv en lång period har den känts hyfsat mjuk och hyfsat liksidig. Men annars är den oftast sned om än betydligt mindre nu än förr. Den är givetvis kollad av vet och smärtfri och ska arbetas.
Nu hade den fått behandling av någon sån alternativbehandlare som det inte finns vetenskapliga belägg för att metoden bör fungera. Jag är alltid skeptisk mot sånt. Även om jag inte är emot det(när vet redan gjort sitt och anser att det är ok att göra annat).
Jag blev väldigt positivt överraskad. För det var kännbar skillnad i hästen på fler sätt. Jag kan inte förneka att det känns.
Himla intressant! Behandlaren fick ingen info om hästen och hade sagt samma saker som jag påpekat är hästens problem.

Jag funderar på att gå till behandlaren för eget bruk. Skulle kunna vara intressant speciellt nu när jag är så dålig.
 
Igår såg jag att hingstbetarna precis trängt igenom på min lillkille.
Tror att det är det som spökat...

Ingen träning på söndag och bettlöst ett tag.

Stackars häst som har en sån trög matte..
 
Äntligen känns det som jag är på G!!! Red 100 o 110 idag o nolla i bägge!!:bump:
Film på 110 kommer sen, 100 klassen fastnade tydligen inte på film.

Heja dig! Kul!

KL

Vi har ridit träning idag. Lillpys var först lite surt och blev provocerad av att vi direkt i skritten bad om exakt väg, form, tempo och övning. Men det släppte.
Vi jobbade sen endast med traven idag. Han blev super!
Lugn och fin takt, bra mun, bra bjudning, svarade bra på alla hjälper och var helt mellan hjälperna nästan hela tiden(utom då jag klantade mig).
Däremot blev han helt vansinnigt trött av att vara så lydig. Det var inte super-kämpigt fysiskt. Men han blev helt körd av det mentala. Så mellan varven fick han vila och öka sig fram i skritt med huvudet hängandes i sågspånet snudd på.
Någon häst gnäggade utanför i en av de där halvdöda skrittpauserna och i chocken av att ha gått så lydigt och i det vara så ynklig blev pålle 3 år osäker och svarade för första gången någonsin. Med det ynkligaste pip-gnägg jag hört.. Lille vän!
Vi valde att bara ta traven idag iom att vi ville få igenom det och landa i det lite. Vi ska träna 3 dagar till. Så då kan vi addera mer imorgon.

Kul pass!
 
Kul @Novali01 . Grattis :)

Skönt att du hittat som kan ha felat med din lille @happyrider Inte lätt att tänka på allt.

Lät som du fick en bra träning idag @tuaphua Skulle vara kul att få se nåt på film :)

Tävlade hoppning för första ggr idag på Rivica. Felfri i 90 o rev ett i 100. Grymt besviken då jag hade planerat massa smarta omhoppningssvängar :banghead:
 
Film från 90. När vi skulle rida 100 var Sara tvungen att plocka ut sin häst så då började Rivica gnägga o var ofokuserad :wtf: Rev tvåan men sen kom hon på att hon skulle hoppa. Maken missade min runda :banghead: då han mockade transporten så det blev ingen film.
 
Film från 90. När vi skulle rida 100 var Sara tvungen att plocka ut sin häst så då började Rivica gnägga o var ofokuserad :wtf: Rev tvåan men sen kom hon på att hon skulle hoppa. Maken missade min runda :banghead: då han mockade transporten så det blev ingen film.

Snyggt! Jag var där och hoppade igår också men min bruna kuse får inte vara med i denna tråden för hon är för gammal. :D
 
Film från 90. När vi skulle rida 100 var Sara tvungen att plocka ut sin häst så då började Rivica gnägga o var ofokuserad :wtf: Rev tvåan men sen kom hon på att hon skulle hoppa. Maken missade min runda :banghead: då han mockade transporten så det blev ingen film.


Nu så!!!

Men är det verkligen 90? Jag måste sitta och hoppa betydligt högre än vad jag tror med min .10:a , tycker det är så svårt att avgöra när man inte har någon måttstock, tycker 70-90 ser precis likadant ut typ..

På din film när du hoppar för Lennart är 90 cm i min värld.

Min vita springare har sträckt sig i ryggen .. suck! Troligtvis i torsdags. Antingen har han legat fast i boxen, eller så har han gjort något i hagen.. men som dom håller på där är det väl inte jättekonstigt.. Nu har jag linimentat hela han i fredags och igår , ska lina honom i dag och stretcha ut honom. Hoppas det går över snabbt! Jag har en inplanerad terrängträning på söndag men jag får ta lille grå annars.
 
Senast ändrad:
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Djur Dags för en ny tråd om våra akvarier! :banana: Jag har ju blivit tokigt fast i akvarievärlden nu, men precis som när @Scandi startade...
63 64 65
Svar
1 291
· Visningar
49 740
Hundavel & Ras Är knappast den första som startar en sån här tråd 😅 Men jag och min sambo letar efter rätt hundras som hund nummer två. Har en liten...
2
Svar
28
· Visningar
2 109
Senast: DeCloe
·
Hästvård Den gamla tråden verkar ha dött ut så hoppas det är okej att jag startar en ny! Här kan vi dela med oss av hur det går med våra skadade...
11 12 13
Svar
248
· Visningar
18 858
Foder & Strö Jag vet att det finns gamla trådar om detta ämnet. Men jag startar en ny ändå. Min kille har lite fri fekal vätska, det har faktiskt...
2 3 4
Svar
76
· Visningar
12 611
Senast: Cattis_E
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp