´Ny hund hanhund/hanhund?

Sv: ´Ny hund hanhund/hanhund?

Ja jag blev oxå lite nyfiken??
Vi skaffade oxå 2 hundar rätt så tätt.
Fick hem våran första hund som 7 månaders valp och skaffade våran nästa efter knappt 2 månader.
Va inte planerat så då vi hade tingat den andra hunden långt tidigare.
Detta va 2 hanar och de gick jättebra.
 
Sv: ´Ny hund hanhund/hanhund?

Ja, jag undrar verkligen går för henne... :rofl:
Så sjukt omogen och konstig människa...
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: ´Ny hund hanhund/hanhund?

Gick in för att kolla upp (dena gammla tråd) som inte var specielt posetiv då jag skrev den i December...
Nu är vi inne på April och bådda killarna är fullt könsmogna och vad kan jag säga mer än när två hannar sover bredvid varandra gör ALLT tillsammans och är så kära så kära så?

Jag tror att någonstans därute försåtr ni nog att det kan fungera ändå..
Och är ni nyfikna på mer?
Kika då in på vår hemsida för lite mer info och så om oss oh hundarna... www.Fridha.se
 
Sv: ´Ny hund hanhund/hanhund?

Hmm...Nu vill jag att du svara på tal vad du mennar med omoget?:banana:
 
Sv: ´Ny hund hanhund/hanhund?

Gick in för att kolla upp (dena gammla tråd) som inte var specielt posetiv då jag skrev den i December...
Nu är vi inne på April och bådda killarna är fullt könsmogna och vad kan jag säga mer än när två hannar sover bredvid varandra gör ALLT tillsammans och är så kära så kära så?

Jag tror att någonstans därute försåtr ni nog att det kan fungera ändå..
Och är ni nyfikna på mer?
Kika då in på vår hemsida för lite mer info och så om oss oh hundarna... www.Fridha.se


Kul o se att de gått så bra. Klart att de kan funka med 2 hanhundar, de är ju faktiskt liteupp till ägaren o se till att de funkar. Alla varnade oss när vi skaffade 2 hanar att de skulle slå ihjäl varandra när de blev könsmogna men inte.........
Funkade jättebra i de 9 år de levde tillsammans. Jättefin hemsida!!!
 
Sv: ´Ny hund hanhund/hanhund?

Tack så mycket..

Jag hoppats dem som va med och skrev innan och tyckte att man var vrickad i huvet och diverse saker.. också tittat in...=):bump: :bump: :bump: :bump:
 
Sv: ´Ny hund hanhund/hanhund?

Vi har tittat in. Och nu har du två hundar som ger sig på andra hundar i rastgården...
 
Sv: ´Ny hund hanhund/hanhund?

Sa du inte förut i tråden att du skulle ha hundar som det bara var 2 månader mellan? De på hemsidan är det ju ett år mellan?
Sedan står det lite knasigt på hund 1:

"Född:2007/05/14
Ögonlyst: UA 2006/08/04"

Hur kan en hund vara ögonlyst innan den är född?

Jag har inte orkat läsa riktigt hela tråden, menmen... Hemsidan var snyggt uppbyggd i alla fall.
 
Sv: ´Ny hund hanhund/hanhund?

Jag vet på frontpage står de 06 men på hemsidan 07 måste ändra de.
Det är ca 1 mån och 1 vecka mellan dom.
Tack så mycket !
 
Sv: ´Ny hund hanhund/hanhund?

Och vad får du ut av att tra upp den här tråden igen?

Suck ...ni är helt otroliga
 
Sv: ´Ny hund hanhund/hanhund?

Jag läste den här tråden när den var aktuell, men tror inte jag skrev något i den då.
Anledningen till att den kommer upp är såklart att det som alla förutspådde då har hänt. Du ställde en fråga när du ville köpa hund nummer två, Kan det bli problem? Svaret är ganska enkelt, och att fler personer svarar samma beror inte på att de är "bukemaffia" utan för att frågan är lättbesvarad.
Det är helt enkelt stor risk för problem när man köper två hanvalpar i nära ålder. Ingen ville vara elak innan du blev dum i munnen, utan de svarade helt enkelt på den ställda frågan, kan det bli problem?

Du hade kunnat möta svaren på ett helt annat sätt, tex svara. "Tack för synpunkterna. Jag förstår nu att det kan bli lite strul i framtiden. Jag vill dock hemskt gärna ha två huskys eftersom jag snart ska flytta ut på landet och satsa på dragsporten. Är det något jag ska tänka på?"
 
Sv: ´Ny hund hanhund/hanhund?

Och vad får du ut av att tra upp den här tråden igen?

Suck ...ni är helt otroliga

Nä, men du svarar konstant drygt och otrevligt i dina trådar. Det här kanske en tankeställare, folk har inte andra åsikter än du för att vara elaka - det kan ofta ligga något i det de skriver.
 

Liknande trådar

Övr. Hund Jag har sälj annons ute på min hund sedan den 17 januari. Jag har fått tre svar. En som bor i samma stad som jag och som kör lastbil...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
4 943
Senast: ako
·
Övr. Hund Hejsan! Jag och min kille är otroligt sugna på en hund. Han vill ha nu-nu-nu medan det är jag som bromsar eftersom jag såklart vill att...
2 3
Svar
50
· Visningar
4 733
Senast: hollypolly
·
Övr. Hund Hej, Denna fråga har säkert varit uppe en massa ggr men ber gärna om er input givet mina förutsättningar. (Funderar i första hand på om...
3 4 5
Svar
81
· Visningar
8 770
Senast: Pilot
·
Juridik & Ekonomi Hej, jag skulle behöva lite hjälp hur jag ska tänka och hantera detta... För att inte gå in på för mycket detalj om denna långa...
2
Svar
30
· Visningar
5 242
Senast: Cattis_E
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp