´Ny hund hanhund/hanhund?

Sv: ´Ny hund hanhund/hanhund?

Hej!Jag tycker faktist att du kan skaffa en till valp.Det kanske kan bli lte mer jobb och så,men om du orkar så är det inget hinder.
Du behöver INTE vara rädd att du ser massor med blod på mattan när du kommer hem.Valpar kan kanske leka lite "hårt" men det blir ingen skada på de.Tvärtom så tränar de sin jagtinstingt och det är bara bra.:smirk: Stå på dig och köp valpen om det är det du vill/orkar!:rofl: *kram* Victoria och blandisen Neo.

PS en hund blir skönsmogen vid c 9-11 månaderDS
 
Sv: ´Ny hund hanhund/hanhund?

Om du kunnde läsa vad jag skrivit innan så framkommer de att jag är ordblind.
Även en 21 åring kan skriva som en 8 åring pg av att jag är Ordblind..om du nu vet vad det är.

TACK änteligen NÅGON SOM FÖRSTÅR MIG!!!!!!!
 
Sv: ´Ny hund hanhund/hanhund?

Dagis???
haha nää jag har inget hunddagis inte mina djur följer med mig till jobbet jobbar osm undersköterska och modell så det är inget hinnder där inte..

Om du syftar på mina trådar så var de av ren nyfikenhet så jag vet att många hundar är själv mer än 8 tim då 5-6 är det rimmliga enligt vet..
 
Sv: ´Ny hund hanhund/hanhund?

Korsningen är min oh min mammas mest mammas nu pg av att hon bor hos henne, då hon alltid bott på gård och så.
Ja jag har mina huskys med mig på jobb och det funkar hur bra som, tycker att fler som jobbar i vården skulle ha sina djur med sig hund som katt (så länge det inte finns allergi).

Och hundarna är med mig på dom plåtningar jag tar via mitt andra yrke dom har även fotats och ja verkar gilla de.

Visst skulle jag kunna sätta mina hundar p ådagis men skaffar man djur så tycker JAG att man ska försäkra sig om att man kan ta hand om dem och inte ha dom när det passar.
Så mina är med mig på jobb och så (när jag jobbar mer än 6 tim klart att dom kan vara själva, men dom älskar att åka bil och va med på olika ställen.
Imed att jag är ute mycket med jobb och så, så finns det tid får bådde rastingar och mycket lek.

Jag hade ALDRIG ÄNS Skaffat mig hund 1 om jag inte kunnat ta hand om eller ha tid med en.
Många tror ju att man bara bör va hema dom 2 första veckorna och följden blir sedan omplacering innan hunden är 1 år inte alltid men MYCKET av om man läser annonser på blocket osv som jag svarat på just pg av nyfikenhet om hundes omplacering.

Det har aldrig varit min mening att hacka ned på någon eller verka otrevlig men jag ser det som ett åhn när folk skriver till mig som jag va dum eller korkad.
Jag har gjort mitt val...än så länge funkar det bra..kanske gör det alltid de(hoppats jag :) )
Sen blir man INTE Så glad när man får höra att man inte äns kan stava!!KUL
 
Sv: ´Ny hund hanhund/hanhund?

Eftersom jag inte läst alla dina 119 inlägg som du gjort på Buke, så kan jag knappast veta att du är ordblind. Nu vet jag det, eftersom du skrivit det i den här tråden.
 
Sv: ´Ny hund hanhund/hanhund?

*Asgarv*
Du har med VALPAR att göra, klart att det fungerar bra NU. Så länge de itnte leker så intensivt att de stressar istället.

Problem lär komma senare.
 
Sv: ´Ny hund hanhund/hanhund?

Lånar knapp....
Den här tråden får mig att tänka tillbaka på min barndom som var allt annat än trevlig vad det gällde hundlivet. Helt okunnig familj skaffar inte bara en utan två huskeys bara för att de var allergi-vänliga (har en stackars astmasjuk pappa). Naturligtvis så blev det dessutom en tik och en hane så sedan hoppsan hejsan så blev det valpar och de var ju så söta så de kunde vi ju inte göra oss av med.. Jag har alltså vuxit upp med mellan 4 och 7 huskeys där två hanhundar (kullsyskon) ibland har slagits så man inte har trott att det skall ha funnits någon hund kvar. Vi bodde i.o.f på landet med hundgård men dessa hundar krävde ett par mils cyklande varje dag, inte alltid så kul som tonåring. Jättefina hundar javisst men aldrig aldrig aldrig en ras jag skulle skaffa mig själv och en ras som jag faktiskt bestämt avråder ifrån till alla som frågar. Sedan finns det naturligtvis jättetrevliga och väluppfostrade sibbar också men jaktinstinkten är väldigt stark hos dem och då drar de. Men hos rätt person med stor kunnighet så är det säkert en jättetrevlig hund. (jo, mamma som var pådrivande med hundinförskaffande lärde sig till sist, efter 14 år med sibbarna så blev det en strävhårig tax, lite mer passande..:p
 
Sv: ´Ny hund hanhund/hanhund?

Inga planer på fler hundar? Du vet inte vad du pratar om!! Vill man köra och blir "biten" av draget är huskys som chips, det räcker inte med en!!:p
Jag vet av erfarenhet, det började med två för nordisk körning, men nja, jag skulle nog ha fyra för ett spann. Och sedan skulle jag nog vilja köra sexspann. Och hoppsan, så var det femton hundar! Sedan har det pendlat mellan 17 och 9 hundar på kenneln.
Vi har tidigare sparat fler valpar ur samma kull men är numera hårda på att bara en ska vara kvar, just för att vi vill ha tid för valpen. Men det är ju bra mycket roligare "i början" att ha två att dra med "direkt".

Jag har tappat räkningen på hur många hundar jag haft genom åren, två riesen och en hel drös med huskys, trots det så kände jag mig som värsta nybörjaren med min pudelvalp! Hönsmamma nummer ett!

Jag hoppas att det kommer att gå bra för dig och dina hundar, för husky är en underbar ras om man har "rätt" fritidsintresse.
 
Sv: ´Ny hund hanhund/hanhund?

dessa hundar krävde ett par mils cyklande varje dag

Det här hör man ofta om husky. Suck! Hunden behöver inte mer än det ägaren vänjer den vid... Självklart vill och behöver de springa av sig, helst varje dag. Men vänjer du hunden vid ett par mils cyklande varje dag så blir den ju "knäpp" om den inte får det. Vänjer du med fem km cykling så är det behovet.
Många med "sällskapshusky" börjar motionera hunden mer och mer när hunden blir rastlös och krävande. Bättre då att aktivera hjärnan med lydnad, sök, spår etc.
 
Sv: ´Ny hund hanhund/hanhund?

Det här hör man ofta om husky. Suck! Hunden behöver inte mer än det ägaren vänjer den vid... Självklart vill och behöver de springa av sig, helst varje dag. Men vänjer du hunden vid ett par mils cyklande varje dag så blir den ju "knäpp" om den inte får det. Vänjer du med fem km cykling så är det behovet.
Många med "sällskapshusky" börjar motionera hunden mer och mer när hunden blir rastlös och krävande. Bättre då att aktivera hjärnan med lydnad, sök, spår etc.

Det var också därför jag skrev dessa hundar, jag talar inte för någon annans hund utan endast för de som vi hade... Men nog tycker jag att det är en ras som kräver mer fysisk motion än många andra hundar jag har träffat.
 
Sv: ´Ny hund hanhund/hanhund?

Kanske finns mer än en 1 som är ordblind i sverige.

Sen kan man faktsikt skriva fel utan att va de oxå.
Nu måste jag säga som så här jag har två huskys innan jag köpa min första så sökte jag upp så mycket info som möjligt via uppfödare ähr på buke osv..
Har få jätte mycket kunnskap om rasen men är Inte fullärd än.
Därför tycker jag att den person som i stort sätt skriver de ända vätiga här är Kicki Tack!
Tänkte höra om du ev har Nångon hemsida?
 
Sv: ´Ny hund hanhund/hanhund?

Att du tycker det är ju bara att du hör vad du VILL höra...Det kan lika gärna vara så att allt kommer att funka problemfritt, men du har ganska små chanser att det ska göra det och du talar nu redan om efter 2 veckor att allt är såååå braaaa.... Det är ju inte det "vi" talar om , utan problemen som ofta kommer när man gör som du har gjort.

Bara tiden kan utvisa om du gjort rätt eller om du skulle gjort på ett annat sätt, du kan inte redan nu triumfera att du gjorde rätta valet, om 2 år kan du göra det.

Jag vet att det är fel sätt att ge råd, men du blir själv så aggressiv när man inte säger det du vill höra att det är svårt att låta bli att svara med samma mynt.

Jag hoppas naturligtvs att du inte tagit vatten över huvudet, för både din o dina hundars skull.

Live in peace :bow:
 
Sv: ´Ny hund hanhund/hanhund?

Kanske finns mer än en 1 som är ordblind i sverige.

Sen kan man faktsikt skriva fel utan att va de oxå.
Nu måste jag säga som så här jag har två huskys innan jag köpa min första så sökte jag upp så mycket info som möjligt via uppfödare ähr på buke osv..
Har få jätte mycket kunnskap om rasen men är Inte fullärd än.
Därför tycker jag att den person som i stort sätt skriver de ända vätiga här är Kicki Tack!
Tänkte höra om du ev har Nångon hemsida?

Var det svaret verkligen till mig?:confused: Har jag skrivit något om ordblindhet?
 
Sv: ´Ny hund hanhund/hanhund?

Att springa å dra längst bak i spannet är ju tyngst!!!:confused:
 

Liknande trådar

Övr. Hund Jag har sälj annons ute på min hund sedan den 17 januari. Jag har fått tre svar. En som bor i samma stad som jag och som kör lastbil...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
4 944
Senast: ako
·
Övr. Hund Hejsan! Jag och min kille är otroligt sugna på en hund. Han vill ha nu-nu-nu medan det är jag som bromsar eftersom jag såklart vill att...
2 3
Svar
50
· Visningar
4 734
Senast: hollypolly
·
Övr. Hund Hej, Denna fråga har säkert varit uppe en massa ggr men ber gärna om er input givet mina förutsättningar. (Funderar i första hand på om...
3 4 5
Svar
81
· Visningar
8 770
Senast: Pilot
·
Juridik & Ekonomi Hej, jag skulle behöva lite hjälp hur jag ska tänka och hantera detta... För att inte gå in på för mycket detalj om denna långa...
2
Svar
30
· Visningar
5 243
Senast: Cattis_E
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Resultat på HD-röntgen
  • Uppdateringstråd 29
  • Lösa hundar

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp