´Ny hund hanhund/hanhund?

Sv: ´Ny hund hanhund/hanhund?

Kan ju bara tala om att våran husky var det heller inga problem med att ha lös när han var 5-6 månader, men....
Nu är han könsmogen och har kommit i trotsåldern och inkallningen fungerar noll.
Så avvakta och se om du fortfarande kan rida med din husky lös när han är runt året...:angel:
 
Sv: ´Ny hund hanhund/hanhund?

:p Ville bara berätta för er.

Nu har det snart gått 2 veckor.
Tiden har gått så snabbt.:p

Tänk att det är lite mer än 2 veckor sedan(halva sverige varnade mig)(känns det som) för att skafa mig en pupp till.

Allt har än så länge gått så himmla bra bättre än vad jag någonsin kunnde tänka mig.
Dom leker sover och busa tillsammans min (första) hund är mycket pigare gladare och har såå mycket mer livs kvalitet känns det som en helt annan hund..alla säger de..

Sen är rangen rätt sat det är den vår första hund som regerar så att säga..vissar när saker oh ting gått över styr.
Hundarna kommer äskert någon gång (Ryka i hop) även om jag har svårt att tänka mig det just nu.
Allt har gått så BRA resan och allt.
Nu ska iv snart börja träna lite lydnad men vår lill kille med och ställa ut lite till våren han är vår nya Champion juh=)

Hoppats nu att halva Sverige kan andas lite nu...Oh innseatt de kan fungera...
I allfall dena ras..
Hur skulle det annars gå för dom i NORR SOM skaffar sig 4-6 hanar i samma ålder och skickar in dem i en hundgård??
 
Sv: ´Ny hund hanhund/hanhund?

hahahah va ska skulle 2v vara den lille har ju knappat vant sig vid sitt nya ställe.
 
Sv: ´Ny hund hanhund/hanhund?

Precis..

Ts, kom igen om ett år, när båda hanarna är könsmogna :cool:

heheheheh japp. Så skönt här hemma med de första veckorna den Lille var skitlugn sen du. men inga slagsmål än här mellan piru och Jääkäri även om han är ett år. De kan fortfarande dela på ben o härja men inga tjafs. För Jääkäri vet exakt vart Piru´s gränser är när det gäller mat o.s.v. Sen är ju Piru ganska dominant också så det kan dröja ett bra tag tilll.
 
Sv: ´Ny hund hanhund/hanhund?

Det är ju oftast en fördel att ha en viss åldersskillnad på hanar av lite skarpare raser, då det per automatik är den äldre som är boss, att göra som ts och ta två hanvalpar, som ligger nära varandra i ålder, är att be om problem, när de växer upp och ingen rangordning finns automatiskt. Då kommer hundarna att fightas om platsen som ledare. Så är det bara.

Har man en väldig tur, så är en individ vekare och överlåter ledarplatsen frivilligt och har man otur (vilket oftast är fallet. Speciellt i fråga om mer skarpare raser), så kommer hundarna att testa varandra om ledarskapet hela livet ut..
 
Sv: ´Ny hund hanhund/hanhund?

Exakt o en av dom kommer o må dåligt hela sin tid i det hemmet.

Piru var ju 4år gammal när jag skaffa en ny.
Men om jag skulle vilja ha en till nu vore det ju inga problem då vi har en starkledare och en underhuggare som är lite äldre.
 
Sv: ´Ny hund hanhund/hanhund?

Du borde ta dig en tur upp till NORR och se hur det ser ut i en huskygård, tror du man bara slänger in ett gäng unghanar och tror på gudskelov?? De hundgårdar jag sett är uppbyggda i sektioner med ca 4-8 olika "gårdar" + en stor rastgård...man sätter inte ihop vilka hundar somhelst utan de ska trivas tillsammans o framförallt fungera tillsammans. Du förlöjligar ju dom i norrland som har kulturen o erfarenheten av draghundar.

Säger som dom andra.....vänta ett eller två år ,efter det kan du komma med facit.
 
Sv: ´Ny hund hanhund/hanhund?

Fram till yngsta hunden blir könsmogen kommer du garanterat inte att ha några problem med att hundarna inte kommer överens, det är väl mest lydnadsbiten som du får jobba hårdare på. Och stoppar du inte in en tik i flocken kommer de säkert att hålla sams sedan också.

Har själv åtta hanar varav de tre yngsta, 4 år, 2 år och 1,5 år som går hur bra som helst i hundgården. De äldre hanarna kan inte gå i samma gård, de går ensamma eller med tik. Trots att vissa av dem är uppvuxna tillsammans så slogs de på liv och död när de blev könsmogna och tikarna löpte. Det är inga problem att köra alla ihop eller att "umgås" med alla hundar lösa, men att lämna dem tillsammans i hundgården är inte att tänka på.

"Alla i norr" stoppar nog inte in hela flocken i samma gård, och många duktiga tävlingsförare har ofta enbart hanar för att undvika bråk vid löpningar.
 
Sv: ´Ny hund hanhund/hanhund?

Klart att alla i Norr INTE gör det.
Men i med att det blev ett fy satans massa negativt snack kom allt deta så kontaktade jag några uppfödare för råd och så där.

Vad JAG och nu säger JAG JAG JAG...
Är att det är inte ovanligt att dom som födder upp SH för drag sparar oftast 2 hannar i varje kull eller köper in och där hade dom utanproblem 3-4 hannar i en hundgård.
Fördelen är ju att jag har inga Tikar i trappen och inte i närheten av(gården i heller när vi flyttat ditt).
Har inga planer på att skaffa kennel eller fler hundar på ett bra tag.

Klart att deta bara är en början nu dom här första 2 veckorna men dom första veckorna kan ju oxå va problematiska då det kommer in en (främande) hund i vår hunds(hus) så att säga.
Men jag tycker än så länge att det funkar SKIT bra.
Dom lekar oh har sig så lägenheten står ifullt röj=)
Och sover tillsammans i sin biabädd.
Sitter och pussas och s¨å.
Hund nr 1 är redan könsmogen (de har vi märkt) och den andra är på G.

Sen tycker jag att det är såå himmla löjligt av (visa) att förlöjla en tråd där man ändå försöker få råd och så dära och så får man en massa hån.
Som att jag skrev en tråd om hur man får sin hund rumsren...
Vad är det för fel på de?

Man behöver inte vara (nybörjare på hund för de).
Jag har haft hund innan bådde Amstaff, rottisar och RR..
Trodde deta var en sida man kunnde få råd och så hära..
KLART ni skrev att jag borde vastå men när jag nu ser att det till en början går så jäkla bra ser jag ingen annledning att inte förtsätta och jag ångar INGET..

Sååå ni som är såå himmla negativa och kommer med så KORKADE argument om att man skaffar sig en hund för att den är SÖT!!!
äR HELT IDIOTI..jAG SKAFFAR EN hund till för sällskaps skull för min hund,för att jag vill ha en hund till för att jag känner tat jag har tid och kärlek för en hund till,för att jag vill ha en Show husky med internationel stam med jäkligt bra stam.
Som jag sedan kan avla vidare på ev om det finns tikar som är intresserad(dock ingen egen verksamhet).
Men framför allt vill jag DRA MED DEM.
Och det blir ju lite lättare med 2, sen är hund nr 1 så himmla pappakär oh nu den senaste så mammakär så de kan ju inte bli bättre.

Så ni som är såå negativa och kommer in på dena tråd ENBART för att skriva en massa strunt med sura minner och så..tycker ni borde skaffa er en Hobby och inte sitta framför datorn 24/h om dygnet och dra ned på folk ni inte vet ETT SKIT OM!


Ps..PIRU:Om du ska föreställa en man...Förösk vara en då..Gärna inte i 4 års klassen finns lite mognare kvinnor här serööö=)
 
Sv: ´Ny hund hanhund/hanhund?

Hej!Jag tycker faktist att du kan skaffa en till valp.Det kanske kan bli lte mer jobb och så,men om du orkar så är det inget hinder.
Du behöver INTE vara rädd att du ser massor med blod på mattan när du kommer hem.Valpar kan kanske leka lite "hårt" men det blir ingen skada på de.Tvärtom så tränar de sin jagtinstingt och det är bara bra.:smirk: Stå på dig och köp valpen om det är det du vill/orkar!:rofl: *kram* Victoria och blandisen Neo.

PS en hund blir skönsmogen vid c 9-11 månaderDS
 
Sv: ´Ny hund hanhund/hanhund?

Troll? tio förbenade tecken

d030.gif



:D :rofl: :D
 
Sv: ´Ny hund hanhund/hanhund?

Ps..PIRU:Om du ska föreställa en man...Förösk vara en då..Gärna inte i 4 års klassen finns lite mognare kvinnor här serööö=)

Du har ju inte alla getter i hagen du det märker man rätt snabbt.
Min hund heter Piru och när han var 4år skaffa jag en ny hund åt han.

Jo du är säkert mogen kvinna :rofl: :rofl:
 

Liknande trådar

Övr. Hund Jag har sälj annons ute på min hund sedan den 17 januari. Jag har fått tre svar. En som bor i samma stad som jag och som kör lastbil...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
4 943
Senast: ako
·
Övr. Hund Hejsan! Jag och min kille är otroligt sugna på en hund. Han vill ha nu-nu-nu medan det är jag som bromsar eftersom jag såklart vill att...
2 3
Svar
50
· Visningar
4 732
Senast: hollypolly
·
Övr. Hund Hej, Denna fråga har säkert varit uppe en massa ggr men ber gärna om er input givet mina förutsättningar. (Funderar i första hand på om...
3 4 5
Svar
81
· Visningar
8 770
Senast: Pilot
·
Juridik & Ekonomi Hej, jag skulle behöva lite hjälp hur jag ska tänka och hantera detta... För att inte gå in på för mycket detalj om denna långa...
2
Svar
30
· Visningar
5 242
Senast: Cattis_E
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp