Bukefalos 28 år!

Nya bilder på era småskruttar, Del 2?

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Nya bilder på era småskruttar, Del 2?

*knapp*

Vilken tur för mig att jag läste igenom den förra tråden igår.. Jag känner mig rätt så "uppdaterad" på hur barnen har utvecklats!

Här kommer helt nytagna kort på Saga.


 
Sv: Nya bilder på era småskruttar, Del 2?

Åh då måste jag ju lägga in saker i NYA tråden ! :D

Jag blir lite mörkrädd när man inser hur liten min lilla tjejja är, jämfört med min lilla hittekatt på 4 kilo ... Nu är hon plötsligt ett stort lejon i jämförelse :eek:

DSC_0535.jpg


Kan ju lägga till världens stoltaste farmor också... min svärmor som ställt upp på oss hela tiden till 100 % ! :love:

DSC_0544.jpg
 
Sv: Nya bilder på era småskruttar, Del 2?

Hon är 5½ månad.. Min lilla älskling!!!

Måste få säga att din tjej är något av de sötaste (och finaste) jag sett på länge!! STORT grattis!
 
Sv: Nya bilder på era småskruttar, Del 2?

Jag hann aldrig svara innan den gamla tråden låstes så jag drar med mina sjalbekymmer till denna tråden istället. ;)

Jag fick ett pm av en vänlig bukefalist med en länk till en sida med bra knytinstruktioner och det såg ut som jag nästan hade fattat rätt, förutom att "axelbanden" skulle under magbandet på framsidan.
Det är ju jättesvårt att se på bilder hur det sitter, speciellt när både sjal och tröja är mörka men här är några bilder ändå..

Jag antar att barnet ska sitta i själva "krysset", ungefär så här och sedan dras magdelen över hela barnet som på andra bilden?




Svårt att se hur barnet egentligen sitter men ser det rent skadligt ut måste ni protestera!

Jag vet ju som sagt ingenting om sjalar så jag googlade och valde en på måfå, det blev en trikåsjal från minimundus. (Hoppas jag inte gjort ett katastrofval :crazy:)
Lillan har premiäråkt nu, vi har varit på vår första skogspromenad sedan hon föddes och vovven är överlycklig.
Jag tror jag kommer bli väldigt kär i min sjal... :)
 
Sv: Nya bilder på era småskruttar, Del 2?

Amanda vill ju förresten också vara med i den nya tråden :D

 
Sv: Nya bilder på era småskruttar, Del 2?

Oj, vad söt hon har blivit lilla Saga!!


Och sen lite knapplån:
Jag är inte så uppdaterad längre på allas småttingar då William har varit (är) sjuk en tid. Så jag är väl en av dem som tyvärr inte har "orkat" läsa ikapp i den gamla tråden. Så småningom kommer det nog en bild på William också, som hunnit bli över 9 månader och en riktig "dunderklump", väger 10,5 kg fast då har han gått bl.a. på kortison. Ska bara köpa ny kamera för den gamla har pajjat...
 
Sv: Nya bilder på era småskruttar, Del 2?

Lägger in en bild på Hannes nu 11-månader som är väldigt facinerad av diskmaskinen. Direkt jag öppnar den kommer han i full fart (krypandes) och kryper upp på luckan för att komma så nära som möjligt.

Hannes275.jpg
 
Sv: Nya bilder på era småskruttar, Del 2?

Jag hade Lova som en groda i sjal i början, upp med knäna rätt ordentligt (krysset gick knä till knä)... hade nog så att benen stack fram från knäna och ner (drog inte över fötterna alltså) då jag körde den där knytningen... vad länge sedan det känns fast hon bara är 2 år 3 mån... tycker det ser bra ut... myyyysigt :love:
 
Sv: Nya bilder på era småskruttar, Del 2?

Vilka härliga kort på Saga! Hon verkar så go o gla!

Ja, då får jag oxå ta o lägga in lite bilder i nya tråden då, min kille har nyss lärt sej sitta alldeles själv!

bilder4001.jpg


bilder4010.jpg


Och så ett gulligt kort på polarna som delar på skötbordet

bilder1008.jpg
 
Sv: Nya bilder på era småskruttar, Del 2?

Å jag har köpt en likadan sjal :) Har inte använt den än dock, men jag skaaaaa ;)
Vad söt hon är Amanda :love:
 
Sv: Nya bilder på era småskruttar, Del 2?

Hon är 5½ månad.. Min lilla älskling!!!

Måste få säga att din tjej är något av de sötaste (och finaste) jag sett på länge!! STORT grattis!

Åh tack :love: Jag blir sådär tårögt stolt av såna kommentarer :crazy: Hur länge är man så larvig ... ?
 
Sv: Nya bilder på era småskruttar, Del 2?



Svårt att se hur barnet egentligen sitter men ser det rent skadligt ut måste ni protestera!

Det ser bra ut på den bilden tycker jag. Efter bara ett par knytningar så lär man sej vad som är lagom hårt. När Sam blev lite större drog jag bara ut armen på ena sidan så att han inte var lika fast och så han kunde titta ut.
Det är allra bästa sättet att söva dem på om de är lite griniga eller har lite ont i magen.
/med i sjalälskarklubben
 
Sv: Nya bilder på era småskruttar, Del 2?

Och så tog jag en radda kort bara för att Adam var så duktig o övade på krypet i sängen, och ja, jag tycker nästan han platsar i TopModel minsann! Han sätter ju poserna:D

bilder1019.jpg


bilder1024.jpg


bilder1022.jpg


bilder1039.jpg



Och så har coolingen fått solbrillor.. :cool:

bilder4019.jpg


bilder4025.jpg
 
Sv: Nya bilder på era småskruttar, Del 2?

Vad duktig Adam är!!!! Hur gammal är han nu?
Saga fattar inte det här med att krypa.. Hon kör fortfarande på sälstilen!! :rofl:

Chlo: Ja, hon är allt söt! Speciellt när hon sover! Nu är hon INTE rolig, tänder på G (på riktigt denna gången) dvs matvägran och allmänt less och grinig.. suck... Hur mår William då? Är han på bättringsvägen?

Mitten: Jag är fortfarande sådan!!! Jag kan komma på mig själv med att sitta med ett fånflin när någon sagt att Saga är söt! Jag tror inte man kommer därifrån!!!

F.ö är jag helt såld på alla bebisar som hittar hit till denna tråden, jag älskar att se bilder och jämföra framstegen med de som är födda samtidigt som Saga. Åh, nu blev jag lite nostalgisk igen...
 
Sv: Nya bilder på era småskruttar, Del 2?

*kl*



nu finns det en elldeles färsk bild på liten med sin nya panelsjal, ni får låtsas att mamman ser helt normal ut och att sjalen inte alls sitter snett


19698037.jpg
 
Sv: Nya bilder på era småskruttar, Del 2?

Och så tog jag en radda kort bara för att Adam var så duktig o övade på krypet i sängen, och ja, jag tycker nästan han platsar i TopModel minsann! Han sätter ju poserna:D

bilder1019.jpg

Denna är ju bara så cool. :D
Jättesöt är han. :)
 
Sv: Nya bilder på era småskruttar, Del 2?

nu finns det en elldeles färsk bild på liten med sin nya panelsjal,

Vad är det för skillnad på en panelsjal och en sådan trikåsjal som jag köpt?
Jag läste någonstans att de vävda sjalarna var svårare att knyta än trikåerna det var därför jag valde den jag har, stämmer det?
på vilket sätt är det svårare isf?

Jag hittar bara beskrivning på ett sätt att knyta min sjal, men på hemsidan jag köpte sjalen ifrån finns denna bilden...
mi_barsjal_bla_sk2.jpg

...är det samma knytning som när bäbisen "sitter" vänd mot en?

Vindvissla: Hur vet man att det är lagom hårt då?
Om det känns bekvämt för mig själv och barnet sover gott antar jag att det är ok men finns det någon tumregel? (tex som 2 fingrar innanför nosgrimman)

Många frågor men ska jag någonsin lära mig så..:p
 
Sv: Nya bilder på era småskruttar, Del 2?

hehe nä ingen tumregel så vitt jag vet utan känns det bekvämt så är det rätt. trikåsjalen är väl lättare för att den är elastisk så det gör inget om det blir lite hårt, lite löst eller lite snett.
 
Sv: Nya bilder på era småskruttar, Del 2?

Panelsjalen är en vävd sjal med en extra panel påsydd på framsidan,det blir lite varmare på sommaren, men nu när det är kyligt gör ju det ingenting alls.


Den bilden du har ser ut att visa samma knytning som när du knyter upp barnet sittandes mot dig ja. Jag har inte provat trikåsjal själv, men har kompsiar som bär i det, och de säger att fördelen med just trikåsjalen är att den knyter man på sig en gång och sedan kan man flytta i och ur barnet utan att behöva knyta upp allt igen, som m ed en vävd. Dessutom är de mycket mer förlåtande i själva knytningen och behöver inte dras lika noga som den vävda.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
9 578
Senast: Madalitso
·
Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
4 288
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
11 456
Senast: Niyama
·
Skola & Jobb Kan man skriva en skriva-av-sig-tråd här? Den kanske bör ligga under Dagbok, men samtidigt kanske det funkar lika bra här? För er som...
2
Svar
24
· Visningar
4 127
Senast: Sasse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp