Nyfiken på vad du/vi andra pysslar med? LXVII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Varit en sväng på sommarstället med mamma. Gått i skogen där men fy vad älgflugor det var. Äckliga odjur. Tycker de är äckligare än fästingar :wtf:. Var precis en som kröp innanför min tröja och då har jag varit hemma 1,5 timmar. Undrar om man får bort dom med dusch?
 
Varit en sväng på sommarstället med mamma. Gått i skogen där men fy vad älgflugor det var. Äckliga odjur. Tycker de är äckligare än fästingar :wtf:. Var precis en som kröp innanför min tröja och då har jag varit hemma 1,5 timmar. Undrar om man får bort dom med dusch?

Tyvärr inte. Jag har haft älgaloppor som bitit mig efter bad och hårtvätt. Vidriga!
 
Nu är jag, granne L och Aramis hemma från kliniken. Han har blivit sprutad med kortison i länden och vänster höft. Utöver det har han fått någon vätskefylld allergisk reaktion på magen som ska smörjas i ett par veckor.
Fritidsproblem och var jag ska göra av mina pengar saknas inte!
 

Många stall jag inte ens ett utedass. Det är en komposttoalett, biolan som inte luktar något. Det handlar om ekonomin, att investera i en vattentoalett kostar minst 100 00 kr, jag behöver då en byggnad, gärna en separat till det ändamålet. Hade varit bra med en till sadelkammare och i samma byggnad ha en toalett och ett separat fikarum. Vi får se i framtiden, just nu känns detta helt ok och ffa betydligt mer ekonomiskt.

Har även tre privata vattentoaletter. För fler toaletter krävs även en större anläggning, brunn anpassat för fler personer alternativt oftare tömningar (många tusen extra årligen).
 
Nu är jag, granne L och Aramis hemma från kliniken. Han har blivit sprutad med kortison i länden och vänster höft. Utöver det har han fått någon vätskefylld allergisk reaktion på magen som ska smörjas i ett par veckor.
Fritidsproblem och var jag ska göra av mina pengar saknas inte!

Det är då billigt och kul med djur... eller något :cautious:

Hoppas han kryar på sig efter behandlingen :)
 
Nu har jag också skickat in den första versionen av mitt MS till mina handledare :banana:

Hoppas på att få iväg det andra i helgen (ivrigt påhejad av en möjlig post-doc handledare i morse som tyckte att båda borde kunna vara klara tills på Måndag :love: Vi fastnade i ett två timmars möte om allt möjligt, chansen att få positionen är låg då det är så många som ansöker om den men vi ska prova i alla fall. Han vore helt fantastisk att jobba med, samma tänk om forskningen men jobbar med olika sorts system :D Perfekt med andra ord).

Förresten, sitter på Starbucks (den på campus) och tycker att en karl som ser väldigt bra ut verkar kolla in mig. Försöker lite försiktigt kolla in han tillbaka utan att det märks. Ger dock snabbt upp, har ju glömt glasögonen och inser att det är möjligt att jag har fel och jag kanske inte alls är så attraherad (eftersom han är alldeles suddig :rofl:). Det är ju till och med möjligt att min suddiga syn har hittat på att han kollar hitåt liksom :rofl:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Det finns redan en tråd för diskussioner om kriget i Ukraina (den tråden hittas här). Men för att den ska få fortsätta ha sitt syfte...
14 15 16
Svar
315
· Visningar
40 292
Senast: Rosett
·
Kropp & Själ Vi fortsätter stödja Lyan. Den gammla hittar ni här: https://www.bukefalos.se/threads/lyans-nya-trad.1435426/page-100#post-18776246
13 14 15
Svar
292
· Visningar
29 103
Senast: Lyan
·
  • Låst
Övr. Hund Startar här, den förra finns på https://www.bukefalos.se/threads/hunduppdateringstraden-del-19.1469093/page-100#post-18780100
99 100 101
Svar
2 008
· Visningar
151 708
Senast: lillebill
·
  • Låst
Relationer :devil: Fortsätt här..... Vi vill läsa allt, så var inte blyga, sista sidan på förra tråden finner ni här...
99 100 101
Svar
2 011
· Visningar
113 146
Senast: LenaH
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp