Bukefalos 28 år!

Nyhämtad häst, stirrig och osäker.

Sv: Nyhämtad häst, stirrig och osäker.

Mr Brownstone;)
 
Sv: Nyhämtad häst, stirrig och osäker.

Jo, det såg tyvärr ut så. Än är det väl inte förbjudet tror jag... SUCK
 
Sv: Nyhämtad häst, stirrig och osäker.

Star Crown var det första jag kom o tänka på.. :D Eller kanske Something Special? Låter dock lite stoigt..

Och du, byt stängsel snarast! ;)
 
Sv: Nyhämtad häst, stirrig och osäker.

Jo, det såg tyvärr ut så. Än är det väl inte förbjudet tror jag... SUCK

nä, men de som har borde skämmas.... sen skiter jag rent fullständigt i om någon tar illaupp, för enligt MIG finns det INGEN jävla ursäkt...
Tycker att de som har taggtråd är helt jubel oseriösa och korkade.
 
Sv: Nyhämtad häst, stirrig och osäker.

Jo, det är ju inte det bästa staketet kanske. Synd att det tar sådan tid med förbudet bara.
 
Sv: Nyhämtad häst, stirrig och osäker.

Iof har jag dålig syn...

Men visst kan det lika gärna vara ståltråds staket?
 
Sv: Nyhämtad häst, stirrig och osäker.

Jag HOPPAS jag såg i syne... för inte F*N har ni taggtråd till hästarna!!!!:devil:

JA. ni ser rätt. Ni får tycka jag är korkad! Men vi hämtade honom i söndags och vi kom hem på kvällen. vi var tvunga att fixa en hage snabbt då vi inte har tillgång till någon stallplats. Det är en kohage brevid de andra hästarnas hage där han kommer gå till vet har vart hos oss. Men för att skydda mig lite så är det bara en långsida som har taggtråd.. resten är elstaket.
 
Senast ändrad:
Sv: Nyhämtad häst, stirrig och osäker.

Brutus kan den heta :P
 
Sv: Nyhämtad häst, stirrig och osäker.

hihi jag tycker de är gulligt :P
 
Sv: Nyhämtad häst, stirrig och osäker.

Oj, läste ditt inlägg. Men får inte ihop det riktigt..."Dom var kassa på stora hästar" Vad betyder det? "Dom hade aldrig sett honom galoppera" ??? Det du beskriver ang. hästens beteende bör varje allmänbildad hästägare känna till. Du kan ju inte mena att du blir förskräckt över att hästen verkar nervös efter bara ett dygn i en ny miljö? I så fall kanske dina kunskaper inte räcker till. Vidare tycker jag att har man inte ens en stallplats åt hästen och inte ens förberett med ett normalt staket så.......men lycka till!
 
Sv: Nyhämtad häst, stirrig och osäker.

Men vi hämtade honom i söndags och vi kom hem på kvällen. vi var tvunga att fixa en hage snabbt då vi inte har tillgång till någon stallplats. Det är en kohage brevid de andra hästarnas hage där han kommer gå till vet har vart hos oss. Men för att skydda mig lite så är det bara en långsida som har taggtråd.. resten är elstaket.

Men ni måste väl ha vetat att ni skulle hämta honom före den dagen. Och då borde ni kunnat fixa stallplats samt en hage utan taggtråd:)
Nästa fråga blir då hur ni har löst det med elen. Är det ingen el alls, eller är de andra sidorna andra haggränser.
Taggtråd är ju som sagt fortfarande tillåtet. Det är dock inte tillåtet att sätta upp nytt till häst och det är definitivt inte tillåtet att göra det strömförande.

Vill inte hoppa på någon utan att veta allt, men blev lite upprörd.
Annars önskar jag dig lycka till med hästen!
 
Sv: Nyhämtad häst, stirrig och osäker.

Elen går inte genom taggtråden. Denna hage sitter ihop med en annan hästhage brevid som strömmen kommer ifrån.

Justice: Det är såhär, för att göra en väldigt lång och komplecerad historia kort, den förra ägaren hade en shettis som hon bytte mot denna häst. Shettisen hade varit sällskap till hennes första islandshäst som den gamla ägaren hade tagit med sig från sitt hemland - Island. Hon var enormt rädd för stora hästar när hon kom till sverige men hon köpte honom för att få bort shettisen och bli av med rädslan. Dom bor i södra småland och hmtade honom i uppsala. Hästen är jävligt svårlastad och den gamla ägaren extremt rädd. Dvs, hon hade en tjej som red honom en kort tid (ca 1 månad) innan den gamla ägaren bestämde sig för att sälja hästen. Och under den tiden hade hon inte bryttsig ett dugg om honom, eller gjort nåtmed honom. det va bara denna tjej som hade det. Så när hon såghonom galoppera med mig blev det örsta gången. Förlåt fr att det blev rörigt nu men.
Ni vet inte hur jobbig denna "köpahäst fasen" har vart för mig och allt är så jävla rörigt i mitt huvud just nu så

Visst fattar jag att han kom i en helt ny miljö och helt nya människor och djur. Men, jag blev jätte förvånad at det var så hemsk efter resan. Nu har allt ordnat sig. Idag har vi vart på promenad i området och han stortrivs.
 
Senast ändrad:

Liknande trådar

Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
93
· Visningar
8 445
Senast: Juli0a
·
Hästhantering Jag har en unghäst som backar ur transporten så fort jag försöker stänga bommen. Vi har tränat MYCKET, minst 2 gånger i veckan under fem...
2
Svar
21
· Visningar
2 111
Hästhantering Jag har ett helt fantastiskt halvblodsto som alltid har fungerat med alla hästar hon gått med. Unga, gamla, stora som hus, småttingar...
Svar
5
· Visningar
1 992
Senast: Stereo
·
Hästhantering Köpte en ny häst i veckan (unghäst). Den är inte jättehanterad men snäll. Kan lyfta hovarna utan problem osv. Den går på bete med mina...
2
Svar
23
· Visningar
3 799
Senast: MiniLi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp