Bukefalos 28 år!

Nyhämtad häst, stirrig och osäker.

Sv: Nyhämtad häst, stirrig och osäker.

Nej, han ska få byta hage till de andra i mon :D
 
Sv: Nyhämtad häst, stirrig och osäker.

Hästen är 10 år så något bör den väl ha hetat tidigare
 
Sv: Nyhämtad häst, stirrig och osäker.

han hade inget pass när vi köpte honom. Därför går han som korsningshäst. Men pass fixas på måndag :bump:
 
Sv: Nyhämtad häst, stirrig och osäker.

har hästen INGA papper och är 10 år.... hm... är den chippad?
 
Sv: Nyhämtad häst, stirrig och osäker.

men vad kallades den då? nåt måste man väl iallafall kallat hästen?
 
Sv: Nyhämtad häst, stirrig och osäker.

Dom kallar honom Totte. Jag kallar honom det också. Men han lyssnar inte ett skit på det namnet. Plus att vår hund heter som han. Men jag får se om jag behåller det i alla fall, jag tror jag kommer göra det..
 
Sv: Nyhämtad häst, stirrig och osäker.

han är frystmärkt eller vad det heter (kan inte så mycket om gamla travare)
 
Sv: Nyhämtad häst, stirrig och osäker.

Det kan ta lång tid för hästen att göra sig hemma på det nya stället. Jag flyttade min häst drygt 90 mil, egen uppfödning så jag känner honom utan och innan, och han var rätt stirrig under lång tid på nya stället. Hade jag inte haft honom sen innan utan det istället varit en helt ny häst för mig hade jag nog inte velat behålla honom, men nu visste jag ju hur han egentligen är så jag lät det ta den tid han behövde för att göra sig hemma. Det var nog några månader innan han kändes trygg här och vi kunde vara i stallet/rida själva helt lugnt. Så bara lugn du, hästen vänjer sig!

Men är han frysmärkt så är han ju reggad travare! Då är han ju ingen korsning utan finns registrerad så det är väl inga problem med pass, det fixar STC.
 
Sv: Nyhämtad häst, stirrig och osäker.

tack så mycket! Går knappt och se vad det står, typ bara ett sträck..
 
Sv: Nyhämtad häst, stirrig och osäker.

Raka över märkningen så ser du.
 
Sv: Nyhämtad häst, stirrig och osäker.

Jag hoppas attt den gick på "lösdrift" där den kom ifrån, så att den inte bara blev utslängd.

Hur kan man ta hem en häst utan att först göra allt klart för den:mad:
Att det kan ta tid att lasta tar man med i beräkningen.
 
Sv: Nyhämtad häst, stirrig och osäker.

Jag köpte honom från småland.. eller hur menar du?
Men vi visste ju inte att vi skulle ta hem honom samma dag! Vi ringde hem och sa att dom skulle göra i ordning för han tills vi skulle komma..
Spelar ju ingen roll vad jag säger, alla här bara skäller på mig fast alla här med mig säger att vi gör rätt. -jag råd och tipsfrågar er bara. Men till svar får man skäll. tack tack.
 

Liknande trådar

Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
93
· Visningar
8 445
Senast: Juli0a
·
Hästhantering Jag har en unghäst som backar ur transporten så fort jag försöker stänga bommen. Vi har tränat MYCKET, minst 2 gånger i veckan under fem...
2
Svar
21
· Visningar
2 111
Hästhantering Jag har ett helt fantastiskt halvblodsto som alltid har fungerat med alla hästar hon gått med. Unga, gamla, stora som hus, småttingar...
Svar
5
· Visningar
1 992
Senast: Stereo
·
Hästhantering Köpte en ny häst i veckan (unghäst). Den är inte jättehanterad men snäll. Kan lyfta hovarna utan problem osv. Den går på bete med mina...
2
Svar
23
· Visningar
3 799
Senast: MiniLi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp