Bukefalos 28 år!

Öppen Fontanell

Sv: Öppen Fontanell

Fast kollar man under avelsdata (som jag utgår ifrån att de flesta uppfödare iaf har som stor informationskälla) finns det på vissa hundar en röd triangel med ett utropstecken. Klickar man på den får man upp t.ex. "bärare av PRA", "har lämnat avkomma med PRA", "har lämnat fler än max antal avkommor" osv. Det verkar lite fritt att skriva in en anmärkning där.

Undrar om jag ska skicka in en anmäla om min allergihund... Det är ju ett problem inom rasen som måste börja uppmärksammas.

Jaså? det har jag aldrig sett. Intressant.

Jag tycker att det är en bra idé att skicka in anmälan om allergihunden :)
 
Sv: Öppen Fontanell

HUmm, interessant tråd, önskar att jag hade mer tid att diskutera med er!

Men, just angående uppfödarutbildningen, jag påbörjade den!
Jag åkte ca tio mil varannan tisdag för att deltaga, jag kunde allt som diskuterades och kände att det inte var något för mig..
OCH, anledningen till att jag slutade åka dit, var dels ekonomiska, tiden räckte inte till osv.
Man kan ju åka och missar man en gång för mycket under ett block, får man gå om det igen abra för att det ska se fint ut i papperna, inte att de kunde ordna att jag kunde diskutera det vid ett annat tillfälle, bara för att kolla MINA kunskaper om ämnet.
Så, kontentan var att pga at mitt privatliv ställde till det så jag inte hade tid och råd och åka, är jag då oansvarig? Är jag det, trots att jag kunde allt som togs upp under de gånger jag var där? Trots att jag inte ens hade fått böckerna i början..

Ang avel hit och dit, jag vet hur det känns att bli bespottad, pga frallan, jag vill ju få fram en frisk individ, men har tyvärr råkat ut för sjukdommar, men jag har ju skyltat med att jag stött på problem.. Det är INTE poppis..
Och skyltar med att jag VILL ha en fralla som inte ser ut som dagens standard fralla.
JAg vill görna ha hundar som dels kan röra på sig, men framförallt, kan andas..

Förlåt för alla stavfel och lite halvsvammligt inlägg, men måste pysa nu. :D
Ha en trevlig valborg!
 
Sv: Öppen Fontanell

Så, kontentan var att pga at mitt privatliv ställde till det så jag inte hade tid och råd och åka, är jag då oansvarig? Är jag det, trots att jag kunde allt som togs upp under de gånger jag var där?

Självfallet är du inte oansvarig då. Vi har hela tiden skrivit "gå uppfödarutbildningen eller få kunskapen på annat håll" ;) Men jag hade ändå, trots att det såklart finns de som har enorma kunskaper utan utbildningen, ha ett krav på utbildningen, just för att det (vad jag tror) finns flera som föder upp utan att ha den kunskapen som bör finnas.
 

Liknande trådar

  • Låst
  • Artikel
Dagbok I oktober 2007 så kom en liten ljusbrun kille med fyra vita tassar hem till mig, fyra månader gammal! :love: Imorgon fyller samma kille...
Svar
6
· Visningar
2 700
Senast: Takire
·
Hundhälsa V är en kastrerad risenschanuzerhane. Jag har haft honom sen han var 6 månader. Han har alltid varit en energisk hund och ganska "hård i...
Svar
19
· Visningar
4 322
Hundavel & Ras Att ta valpar på sin tik Lite allmänt om tik, parning och valpning. Vill man lära sig mer, så rekommenderar jag hunduppfödarens...
2
Svar
26
· Visningar
5 741
Senast: lundborg
·
Övr. Hund Åkte ju upp till Göteborg i måndags em/kväll och fick med oss hem en supermysig greyhoundtik med kapplöpningsstam. Både fin stam och fin...
Svar
5
· Visningar
1 676
Senast: Alexandra_W
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp