Bukefalos 28 år!

OLW:s bråket...

Sv: OLW:s bråket...

Nu blev jag nyfiken, eftersom jag hade förhinder att själv vara på Grevagården.... vad var det för lista som vandrade runt?? Vad handlade den om??
 
Sv: OLW:s bråket...

Så du menar att alla avhoppen har med OLW att göra?
Det får man inte intrycket av när man läser deras motivering, men det är kanske det som är saningen.
 
Sv: OLW:s bråket...

Hej Mike och alla andra,

Mike jag förstår vad du menar och förstår också din "underton" att peppa människor att verkligen ta tag i saken och göra något.

Tyvärr är det ju så i de flesta föreningar att många klagar men få är beredda att verkligen jobba. Jag har dock varit i kontakt med många och jag är fascinerad av hur många som verkligen är engagerade. Därför har jag stort hopp för föreningen och att valberedningen ska få bra folk som är villiga att arbeta för föreningens bästa. Kanske kan t.o.m. den turbulens som varit i föreningen - och som inte gynnat paint och westernridningen - i slutänden ändå föra något gott med sig, nämligen att så många människor engagerat sig och blivit enade i sitt intresse. Tar vi t.ex. OLWS-frågan så har det under åren ute i stugorna suttit människor och i sin ensamhet och upprörts över detta, alla dessa har nu funnit varandra och kan hjälpas åt i det arbetet.

På OLW-listan hittar man i princip alla stora uppfödare i Sverige, paintägare (och även familjemedlemmar till dessa, ofta är ju hela familjen engagerad). Jag vet att det inte har jagats namn bara för att få med så många namn som möjligt, då hade listan kunnat vara hur lång som helst. Min uppfattning är att de som står med är högst engagerade och kunniga på området. Man har eftersträvat kvalitet istället för kvantitet om du förstår hur jag menar.

Du får gärna mejla mig och berätta vem på listan som inte är engagerad i paint överhuvudtaget. Att man personligen inte äger en paint behöver ju inte betyda att man inte har engagemang och intressen i det hela.

Hälsningar Cowsense
med framtidstro för såväl svensk paintavel som svenska paintföreningen
 
Sv: OLW:s bråket...

Lex skrev:
Så du menar att alla avhoppen har med OLW att göra?
Det får man inte intrycket av när man läser deras motivering, men det är kanske det som är saningen.

Hej
Nä jag menar absolut inte att alla avhoppen har med OLW frågan att göra. Absolut inte!!!!! Som jag sagt tidigare i denna tråden så har alla avhoppare sina egna anledningar och de varierar säkert också en hel del. Deras motiveringar stämmer säkert Att hoppa av för OLW frågan från föreningen hade ju varit lite dumt.

Så du har nog bara missuppfattat mig en del där.... Tur att du tog upp detta så jag kunde få rätta till detta felet:o
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: OLW:s bråket...

Mike skrev:
Jo, jag vet personligen vem personen är.

/Mike

Hm :confused:
Av förklarliga anledningar tror jag att du känner "några" som känner denna person. Kanske du skulle vilja skicka mig ett "brev" om vem denna personen är. För att ev rätta till ett fel!!!
 
Sv: OLW:s bråket...

Nej kära Rroxy, jag vet DEFINITIVT vem personen är, och tänker inte avslöja h*n nu, eftersom personen ifråga 'gått loss' fullständigt.

Eventuellt tar jag detta mellan 4 ögon med Lenita vid WRAS årsmöte.

Så nu kan du sluta traggla om mitt eventuella vetande i just den frågan.... Tack.

/Mike
 
Sv: OLW:s bråket...

"gått loss"
Vad menas med det? Har aldrig hört det uttrycket förrut.
Menar du "börjar gå igång"?
Uppvarvad?
/mvh Lex
 
Sv: OLW:s bråket...

Tack cowswnse!

Du verkar vara en av få som förstår vad jag menar.

Jo, jag vet att vi är på ett forum, där det är i princip omöjligt att läsa mellan raderna, men tyvärr så väljer en del att direkt vända taggarna utåt och se alltsammans som påhopp, inte som konstruktiv kritik.

Är taggarna utåt, så väljer man direkt att tolka texten så som man själv vill, alltså i defensiv ställning, och genast gå till motattack, trots att man inte ens fattat hela innebörden av det man läst.

På ett forum blir det ofta såhär, speciellt med såna som jag, som inte bara gullar och håller med, utan faktiskt säger vad jag tycker och tänker.

I OLWS-frågan är MIN uppfattning att man inte avlar på genetiskt defekt material. Jag anser inte att det för aveln för rasen som helhet framåt. Detta är dock MIN HÖGST PERSONLIGA UPPFATTNING.

Andra anser att OLWS-positiva hästar skall användas.
Det är deras åsikt, och jag respekterar den, även om jag inte håller med. Likväl som jag anser att dom bör respektera MIN åsikt i frågan.
Vi har ju faktiskt åsiktsfrihet i det här landet, och det skall vi vara förbaskat glada för.
Var och en får faktiskt tycka och anse vad han/hon vill.

Om sedan andra tycker att jag är dum i huvudet för den åsikten, så får det stå för dom.

Hug your (paint-)horses!
/Mike - fortfarande OLWS-negativ..... och övriga genetiska defekter med, inte bara letala
 
Sv: OLW:s bråket...

Låter intressant, vi får väl hitta något privat litet hörn vid tillfälle....:)

/Carina :eek:
 
Sv: OLW:s bråket...

Mike skrev:
Nej kära Rroxy, jag vet DEFINITIVT vem personen är, och tänker inte avslöja h*n nu, eftersom personen ifråga 'gått loss' fullständigt.

Eventuellt tar jag detta mellan 4 ögon med Lenita vid WRAS årsmöte.

Så nu kan du sluta traggla om mitt eventuella vetande i just den frågan.... Tack.

/Mike

Att du tycker att jag tragglat och varit (kanske) otrevlig ser jag lite ledsamt på. Så var det inte alls menat från min sida.
Eftersom jag själv känner en person som skrivit på denna listan och sen blivit anklagad för att skivit sig som paint ägare(och lite annat) så trodde jag vi pratade om samma person. Den jag menar har kollat upp listan en extra gång och stod inte alls som paintägare!!!
Personen som hoppades på fattade senare att påhopparen inte sett listan utan bara fått detta muntligt av en tredje part....
Hoppas du nu kan förstå varför jag var så frågvis å närgående som du uppenbart tyckt jag varit. Detta var inte min mening att få dig att reagera som du gjort!!!!
 
Sv: OLW:s bråket...

No offense taken :)

Du vet, det där 'mellan raderna' igen......
Ibland hatar jag internet......... :)

/Mike
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: OLW:s bråket...

Mike skrev:
No offense taken :)

Du vet, det där 'mellan raderna' igen......
Ibland hatar jag internet......... :)

/Mike

Låter trevligt att det e "no offense taken"

:banana: :banana: :banana:
Hug your horses from me:p
 
Sv: OLW:s bråket...

OCh just det där du skrev där, är ett bra exempel på allt skitsnack soms prids runt den här frågan. Det påstods också att listan i stort sett bestod av minderåriga och icke hästägare, vilket ju är rena bullshiten. Här är en massa välkända uppfödare med, i stort sett alla ärmed, och många välkända tävlingsryttare också, men det finns ju de som har glädje av att det sägs sådana osanna saker och det kan du kanske själv räkna ut vilka det är. Personer som i många sammanhang sprider osanningar för att det gynnar dem själv. Varför visste ingen tidigare att det var förbjudet att avla med positiva ston kan man undra?
Varför tror plötsligt folk attd et förbjudet kommit nu och anklagar personerna som skrivit på OLW:s listan för det?
Varför sägs det att folk som skrivit på listan inte kan något om paint? Är det någon som har att vinna på det? SOm jag ser det ja! Och därför kommer sådana här osanningar ut.
Men sanningen vinner i slutänden och alla avhoppen tyder ju på att folk börjat fatta och ALLA ( och vi är mnga) som jobbar för förändring som nu jobbar tillsammans.
Att du mike, tycker det är fel att avla på OLWS positiva djur är helt ok för mig, även om jag inte delar den åsikten.JAg tror helt enklet nte du har tillräckligt med kunnande för att se varför det egentligen är både ofarligt och ett måste.
Jackpot
 
Sv: OLW:s bråket...

Oj då! Har jag gått och blivit både minderårig och icke paintägare helt plötsligt....:angel:
Välkänd tävlingsryttare vet jag väl inte, men jag har åtminstone varit med på en del tävlingar. :o
Kan tillägga att jag känner personligen eller känner till minst 85% av de som är med på listan....:angel:

/Carina :eek:
 
Sv: OLW:s bråket...

jackpot skrev:
OCh just det där du skrev där, är ett bra exempel på allt skitsnack soms prids runt den här frågan. Det påstods också att listan i stort sett bestod av minderåriga och icke hästägare, vilket ju är rena bullshiten. Här är en massa välkända uppfödare med, i stort sett alla ärmed, och många välkända tävlingsryttare också, men det finns ju de som har glädje av att det sägs sådana osanna saker och det kan du kanske själv räkna ut vilka det är. Personer som i många sammanhang sprider osanningar för att det gynnar dem själv. Varför visste ingen tidigare att det var förbjudet att avla med positiva ston kan man undra?
Varför tror plötsligt folk attd et förbjudet kommit nu och anklagar personerna som skrivit på OLW:s listan för det?
Varför sägs det att folk som skrivit på listan inte kan något om paint? Är det någon som har att vinna på det? SOm jag ser det ja! Och därför kommer sådana här osanningar ut.
Men sanningen vinner i slutänden och alla avhoppen tyder ju på att folk börjat fatta och ALLA ( och vi är mnga) som jobbar för förändring som nu jobbar tillsammans.
Att du mike, tycker det är fel att avla på OLWS positiva djur är helt ok för mig, även om jag inte delar den åsikten.JAg tror helt enklet nte du har tillräckligt med kunnande för att se varför det egentligen är både ofarligt och ett måste.
Jackpot

Att denna lista har träffat endel på en öm tå har vi ju märkt;) Men det kanske är en bra sak. Nu har ju, som du säger, folk äntligen fått upp ögonen vad som gäller OCH så har det ju varit ett tag bak i tiden....
Att sedan folk bli påhoppade kan ju beror på att listan är obekväm. Visst kan jag förstå vem som påstår en massa ang, listan:angel: Man e ju kvinna med intuition:banana:
Sedan att det finns folk som skrivit på listan utan att äga en egen Paint visar ju bara att detta med OLW;s är ute bland "fotfolket" Man kan ju trots allt ha en mening i en sakfråga och vara väldigt mycket insatt även om man inte e hästägare. Mer sådan vill vi ha Eller hur??:love:
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: OLW:s bråket...

Absolut att man kan vara engagerad utan att äga paint eller ens en häst ! Klart "de" väljer att klanka på det. Det är enklare än att hoppa på en av landets mest respekterade uppfödare tex.
Jag älskar min paint,men de senaste åren har ja mer än en gång undrat varför jag inte har en quarter istället. VÄntar med psänning på nytt årsmöte och ny styrelse och lovar att hjälpa dem och jobba så mycket jag kan för att vi ska få tillbaka den trevliga stämning som rådde i föreningen förr. Och det vet jag att jag inte är ensam om.
Jackpot
 

Liknande trådar

Fälttävlan Ursäkta jättelångt inlägg! Jag är ny här men skulle vilja ha en tråd där vi kan samla information om vilka terrängbanor som finns...
Svar
5
· Visningar
543
Senast: Lady_S
·
  • Omröstning
Dressyr Hur ser du på ditt hästeri vad gäller mål? Jag hade en rolig diskussion med en kompis igår om det här med att se saker ”över tid” :D så...
2
Svar
27
· Visningar
3 711
Senast: __sofia__
·
Hundavel & Ras Tänkte fråga lite öppet här där det säkert finns en del erfarenheter. Funderar på kommande hund. Jagar och har kommit in på att fundera...
2
Svar
24
· Visningar
1 690
Kropp & Själ Jag har alltid kunnat sova lite mindre 6-7 h och funkat hyfsat med det. Nu har jag haft en sjukdom och behandling som lett till en annan...
Svar
16
· Visningar
725

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp