Bukefalos 28 år!

Om du skulle köpa hund NU?

Jag är fortfarande nöjd med mina dansk-svenskar och min amris. Gärna fler men samma sort.

Så genuint genomtrist jag är.
 
Idag önskar jag att hundar var något som man kunde leka med när man har lust och sen ställa undan dem. Jag vill ha sååå många raser, helst samtidigt, men jag skulle inte orka fostra och träna hälften av dem :rofl:

Dålig dag idag..
 
En liten söt fluffhund av något slag. (Men den hade drunknat i gräset på fälten vi gick över idag och från och med onsdag ska det regna i en vecka, fy så mycket jobb det hade blivit då...)
 
Jag vill fortfarande ha min Pyssling :love: Vi var på hundmässa i helgen - specialsök tycke att vi hade att bygga vidare på, agility tyckte att vi kunde bygga vidare, och han sprang 100 m på en bra bit under 7 sekunder. Jag har en rolig hund att börja träna seriöst och organiserat med :heart Plus att jag har Stockholms kanske snabbaste väskludd :love:

PS För nya läsare - i min värld har hundar varit verktyg/arbetskamrater och inte en hobby eller livsstil. Jag behöver komma in i brukshundsklubbs- trännigssvängen etc
 

Liknande trådar

  • Låst
Övr. Hund Jag har tidigare skrivit och funderat om att skaffa hund. Nu har jag läst på om några raser som intresserat mig och tror jag hittat en...
7 8 9
Svar
160
· Visningar
7 974
Senast: Snurrfian
·
Hundavel & Ras Hej! Planen är att köpa en valp men jag är inte helt säker på ras eller uppfödare/föräldradjur än. Haft finsk lapphund tidigare. Är ute...
4 5 6
Svar
100
· Visningar
7 905
Övr. Hund Jag och ska semestra i Sverige i år och det med tält. Det blir premiär för mig men det finns säkert flera vana campare här :). Jag har...
Svar
7
· Visningar
695
Senast: Fetaost
·
Övr. Hund Hej! Jag är på jakt efter en ny hund. Hunden kommer utbildas till patrullsökhund och leta efter försvunna personer. Då jag inte vågar...
Svar
6
· Visningar
704
Senast: Nordthor
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp