Bukefalos 28 år!

Om du skulle köpa hund NU?

Just nu finns ingen annan ras än bruksschäfer. Är så jäkla kär i mitt busiga lilla lakritstroll:love:

Men om bruksschäfer slutade existera och sjukdomar inte fanns... BOXER!
eller en Risen.
 
Har senaste åren drömt om en blue heeler. Men sen kommit på att det nog är en Corgi jag vill ha. Tyvärr väldigt svårt att hitta här i Australien så det blir nog en heeler i alla fall OM jag får för mig att skaffa en hund. Det är ju lite av en nationalras här så mycket lättare att hitta också!

1 kull/år vs 20 kullar/månad
 
Titta i valp 2016 tråden,det finns en 5 mån skit snygg tik kvar som är obesläktad med min eller nu kanske jag ljög,undra om inte den var dotter till Bellas äldre halvsyster.
:love::love::love:
Från vilket land? Ska du ha den hemma?

Jag tröttnar ibland på dessa sjuka prickiga sattyg och tänker att jag ska ha en långhårig prick, en setter. En vacker dag.. Eller en pointer. Har du kontakter inom de raserna också eller? ;)
 
Japp det blir en Bella istället för dobbis,om jag hittar en dobbis med så fyller jag bara på,jag bor u i ett hus på ca 150kvm så det finns ff plats över,sen har jag ju 27kvm hund hus och 400kvm lada,den går säkert bygga om .......:D:nailbiting: till en madrasserat rum åt mig ihop med krama mig själv tröja
 
Ska höra med sambon när han kommer hem i morgon om vad de har för Kennelprefix...om de hunnit skaffa ett här i Sverige. Annars kan jag tipsa om en annan som har mycket trevliga risens. Hon driver hundpensionat där mitt skägg varit kund så jag har sett en del av hennes hundar.
Hur hennes hälsostatistik ser ut vet jag dock inte. Kolla upp sånt noga. Det finns en del skitrisens tyvärr. Men också riktigt bra!
Kennelnamn är internationella, de delas ut/godkänns av FCI.
 
Kennelnamn är internationella, de delas ut/godkänns av FCI.
Aha...det viste jag inte att det gick att flytta med sig. Vet bara två som bytt land och då har de bytt till "Svenska" namn så jag trodde de bara var SKK inblandat :)
 
Min väns Berger des pyrénées a face rase har precis blivit pappa til en urgullig kull valpar. Jag tycker väl han är lite väl ung (20 månader) men han är en väldigt fin och bra hund.

Skulle inte ha något emot att ta en liten flicka från honom *u*
 

Liknande trådar

  • Låst
Övr. Hund Jag har tidigare skrivit och funderat om att skaffa hund. Nu har jag läst på om några raser som intresserat mig och tror jag hittat en...
7 8 9
Svar
160
· Visningar
7 675
Senast: Snurrfian
·
Hundavel & Ras Hej! Planen är att köpa en valp men jag är inte helt säker på ras eller uppfödare/föräldradjur än. Haft finsk lapphund tidigare. Är ute...
4 5 6
Svar
100
· Visningar
7 400
Övr. Hund Jag och ska semestra i Sverige i år och det med tält. Det blir premiär för mig men det finns säkert flera vana campare här :). Jag har...
Svar
7
· Visningar
626
Senast: Fetaost
·
Övr. Hund Hej! Jag är på jakt efter en ny hund. Hunden kommer utbildas till patrullsökhund och leta efter försvunna personer. Då jag inte vågar...
Svar
6
· Visningar
672
Senast: Nordthor
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp