Bukefalos 28 år!

Om du var en häst...

Magiana

Trådstartare
...vilken ras skulle du vara då? Eller skulle du vara en korsning av något slag?

Själv vore jag en shetlandsponny. Jag är lättfödd, har korta ben och är rätt envis. Jag skulle vara generellt snäll mot barn men de som inte sköter sig skulle åka i backen :devil:.
 
En ridtravare som mest skrotar runt i sin hage. Hade nog kunnat göra bra resultat på tävling om hon bara haft lite mer vinnarskalle och varit lite mer lättmotiverad. En utmärkt skogsmulle dock, snäll, lojal och stabilt temperament.
 
Helt klart en rejält överviktig typ av brukshäst.
Alla fyra hovar i marken, räds inget och mörschar rakt genom om jag behöver. Det vill säga, för det mesta mild och samarbetsvillig och böjer mig för det mesta, lång stubin men rejält arg (eller bestämd) om det måste till eller gått över gränsen.
 
Jag hade nog varit min häst. :D
Rödhårig hyfsat ädel och långbent modell som är lite smårund på mitten. Social, lite mkt öht med humör/känslor/energi/impulser, trivs i värme, hatar regn och kyla, känslig fysiskt, mkt förtjust i mat av rätt sort, uthållig och lite fladdrigt fokus ibland.
 
...vilken ras skulle du vara då? Eller skulle du vara en korsning av något slag?

Själv vore jag en shetlandsponny. Jag är lättfödd, har korta ben och är rätt envis. Jag skulle vara generellt snäll mot barn men de som inte sköter sig skulle åka i backen :devil:.
Islänning, en sådan som går full rulle i galoppen och sticker. Lättfödd, fyrkantig och uhm viktbärande. Bits ibland, kanske måttar in en hov över tårna någon gång, oftast väldigt accepterande för konstigheter men hyperstressad första gången på tävling och så.

Önskar jag vore ett engelskt fullblod. Kanske kunde vara ett engelskt fullblod om det funnes lättfödda och viktbärande :D, en liten musklig en. Då passar det lättstressade i kombination med det accepterande bättre. Massor av klappar på tävling. Då skulle jag trampa runt lite och bara "råka" klampa på en tå och nafsa i luften ibland. En kortdistansare eller steeplechase.
 
Senast ändrad:
Ingen aning. Jag hade varit bra på distans tror jag, skulle kunna springa sjukt långt, bra på dressyr men inte hoppa bra. Rätt så sportig modell utan att bli för gänglig. Ha fin glansig päls där manen gärna tovade sig. Haft hovar som behövde lite extra vårdnad.
Varit stencool på nya platser, all form av hantering och att lasta och köra men blivit stressad/upprörd om ryttaren bad om något jag inte kunde eller förstod.
Blivit fly förbannad och förmodligen både kickat och bockat om min utrustning inte satt perfekt och symmetrisk (jodå jag kan sitta och rätta till strumpor i fem minuter på morgonen bara för att de inte sitter perfekt). Säkert även om ryttaren var lite sned. Dock snäll och aldrig på allvar försökt få av någon.
Varit djävulskt jobbig vid brunst.
Typ... Arabkorsning kanske?
 
Jag skulle vara en korsning med okänd stam och bakgrund. Jättestor och lite konstiga proportioner, kanske både kallblod och halvblod och travare och något annat i den korsningen. Inget utställningsexemplar om man säger så. :D Lite knackig med småhältor hit och ryggvärk dit. Skulle vara lugn, positiv, vänlig, uppmärksam men kanske i vissa situationer lite lättstressad. Fixar t ex inte för mycket oljud och stök eller barn, då skulle jag mest stå i ett hörn med uppspärrade ögon och se olycklig och spänd ut. Jag skulle vara den där hästen som inte gör så mycket väsen av sig, men plötsligt i rätt situation och med rätt motivation så kan jag gå svåra dressyrprogram med ett sånt häftigt steg att folk tappar hakan! ;)
 
...vilken ras skulle du vara då? Eller skulle du vara en korsning av något slag?

Själv vore jag en shetlandsponny. Jag är lättfödd, har korta ben och är rätt envis. Jag skulle vara generellt snäll mot barn men de som inte sköter sig skulle åka i backen :devil:.

Jag tror också att jag vore en shetlandsponny. Liten, envis och mycket man. Däremot så är jag väl kanske inte lika tålig som rasen överlag är, och temperamentet skulle lämna lite att önska eftersom att jag liksom @Mineur har nerverna utanpå. Skulle flyga i luften för varje inbillad krokodil jag såg!
 
Jag tror också att jag vore en shetlandsponny. Liten, envis och mycket man. Däremot så är jag väl kanske inte lika tålig som rasen överlag är, och temperamentet skulle lämna lite att önska eftersom att jag liksom @Mineur har nerverna utanpå. Skulle flyga i luften för varje inbillad krokodil jag såg!
Jag brukar faktiskt beskriva mig själv som "lite som en häst" ibland. Flyger i luften för alla plötsliga ljud och rörelser. HATAR ballonger och måste lämna rummet när någon håller på att öppna en champagneflaska :angel:
 
Jag brukar faktiskt beskriva mig själv som "lite som en häst" ibland. Flyger i luften för alla plötsliga ljud och rörelser. HATAR ballonger och måste lämna rummet när någon håller på att öppna en champagneflaska :angel:
Åh, någon som är som jag! En gång när jag kollade på skräckfilm så hoppade jag till så högt att jag trillade ur soffan för att en kompis la en hand på axeln :angel: Det händer ju även att jag hoppar till mer än hästen när jag rider, haha.
 
Åh, någon som är som jag! En gång när jag kollade på skräckfilm så hoppade jag till så högt att jag trillade ur soffan för att en kompis la en hand på axeln :angel: Det händer ju även att jag hoppar till mer än hästen när jag rider, haha.
Haha! Jamen gud ja, det är liksom det jag har problem med när det gäller tittiga hästar - jag är inte särskilt rädd för att trilla av eller så, utan det är just den plötsliga rörelsen från hästen som skrämmer mig! Och ja, ibland är det mest jag som hoppar till :angel:
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag tror att jag "gått i väggen". I lördags gick ett av akvarierna här hemma sönder och så även jag. Det kändes som att allt rasade runt...
2 3 4
Svar
72
· Visningar
4 172
Hästhantering Hej, jag har en unghäst som nyligen blivit inriden och det har verkligen gått jättebra, vi har haft hjälp av en underbar tjej som...
Svar
13
· Visningar
1 412
Senast: MiniLi
·
Hundavel & Ras Hej! Det är spännande tider för mig och min familj, då vi äntligen känner att det är en bra tid att skaffa hund. Tanken är att besöka...
2 3
Svar
40
· Visningar
2 846
Tjatter Välkomna till säsongens Bäst i test. Bukefalos har köpt rättigheterna och nu är det dags för första avsnittet. Testpanelen är...
43 44 45
Svar
893
· Visningar
15 135
Senast: Lobelia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp