Bukefalos 28 år!

Om du var en häst...

Jag hade nog varit min häst. :D
Rödhårig hyfsat ädel och långbent modell som är lite smårund på mitten. Social, lite mkt öht med humör/känslor/energi/impulser, trivs i värme, hatar regn och kyla, känslig fysiskt, mkt förtjust i mat av rätt sort, uthållig och lite fladdrigt fokus ibland.
Exakt så minus långbent!
 
Skulle vara av något grövre ras, ganska hög och tjock men pigg och arbetsvillig!

Är lång och mullig men ogillar skarpt att sitta still, vill att det ska hända saker hela tiden! Gillar dock att äta också ;)
 
Rolig tråd! Jag hade nog varit en travare, ett varmblod. Snäll, trevlig, lätt att ha att göra med. Vill alltid göra mitt bästa för de jag tycker om. Blir rastlös om jag inte får träna. Ser lite vardaglig ut i hagen men kan putsas upp och glänsa inför finare tillfällen. Jag har ett snyggt löpsteg, men hade nog inte vunnit några lopp :D
 
ÅH! Jag hade varit en såndär bakgårdskorsning mellan en ung tjejs första häst(travare) och grannens fullblod som dom sparat som hingst "för han är ju så bra på att hoppa".

Skitsnygg galopp fast jag travar bak. Kan trava JÄTTELÄNGE och sen inse att jag har sprungit tappat ryttaren och målet för länge sen. Överreagerar för jätteknasiga saker och måste fatta själv att "nä, det här var ju inge farligt" samtidigt som jag har stenpsyke när det verkligen gäller. Men med rätt ledning och mycket tålamod kan jag gå hur långt som helst!
 
Skulle vara av något grövre ras, ganska hög och tjock men pigg och arbetsvillig!

Är lång och mullig men ogillar skarpt att sitta still, vill att det ska hända saker hela tiden! Gillar dock att äta också ;)
Det låter lite som beskrivningen av en större nordsvensk :). De har bra med energi trots sin storlek.
 
Ett galet fullblod eller travare med nerver utanpå och humör utan dess like. En som tycker om arbete men faller på nerverna. Kan dock bli fantastisk när det klickar med rätt träning och jockey/kusk
 
Jag hade varit någon typ av starkare arbetshäst som jobbade i skogen eller sådär sporadiskt. I alla fall inget jobb varje dag. Ingen kondition och kan inte springa varken fort eller långt, men är explosivt stark och har lätt för att ta i.
 
Jag skulle ha varit en nordsvensk, lättfödd och rejäl. Jag skulle ha en jäkla bra arbetsmoral när det väl gäller och kan dra ut virke från skogen hela dagarna under vintern. På sommaren behöver jag dock gå på sommarbete och vila upp mig.
Blir jag tagen ut från min vanliga miljö blir jag lätt stressad, behöver en lugn och stabil kusk jag kan lita på.
 
Min soulmate står ute i hagen.
En liten, kompakt ponny som tuffar på i sin egna lilla värld. Är nöjd bara det finns mat och någon som klappar på mig ibland.
Uppskattar skogspromenader och gillar snö. Ogillar stress och jäkt, hispiga damer får hålla sig på avstånd.
Vet vem som bestämmer (jag så klart) utan att behöva berätta det för alla. De får acceptera helt enkelt.

Vad det är för ras? Fjord/islandkorsning även känd som traktor.
 
Hmmm... jag hade varit något ädelt, fullblodsaktigt men med en åsnas envishet. Långbent, alltid bråttom överallt och en rejäl skopa arbetsmoral. Hade jag haft en ägare hade denna fått lägga enorma summor på foder eftersom jag hade varit svårfödd som attan :D
 
Om jag fick välja så... mitt nuvarande varmblods lynne i en quarterkropp.
Ödmjuk, respektfull, känslig - och en stark, allround ridhästexteriör.
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag tror att jag "gått i väggen". I lördags gick ett av akvarierna här hemma sönder och så även jag. Det kändes som att allt rasade runt...
2 3 4
Svar
72
· Visningar
4 171
Hästhantering Hej, jag har en unghäst som nyligen blivit inriden och det har verkligen gått jättebra, vi har haft hjälp av en underbar tjej som...
Svar
13
· Visningar
1 412
Senast: MiniLi
·
Hundavel & Ras Hej! Det är spännande tider för mig och min familj, då vi äntligen känner att det är en bra tid att skaffa hund. Tanken är att besöka...
2 3
Svar
40
· Visningar
2 845
Tjatter Välkomna till säsongens Bäst i test. Bukefalos har köpt rättigheterna och nu är det dags för första avsnittet. Testpanelen är...
43 44 45
Svar
893
· Visningar
15 133
Senast: Lobelia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Lastnät till bil
  • Valp 2023 -den andra
  • Valp 2024

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp