Om er sambo skulle skriva en till saluannons om er häst, spinn off på annonsera mera

Rialavargen

Trådstartare
Hejsan.
Satt och funderade på varför vissa annonser är så tarvligt utformade och kom då att tänka på att det kanske inte alltid är ägaren som skrivit annanonsen utan en mamma, pappa eller sambo. Spann vidare på denna tanke och tänkte hur skulle min gubbe skriva en annons för min häst? Förmodligen något liknande;

Gul häst säljes. Sto. Storlek normal. Kan köras och ridas. Är snäll mot barn och hund. Utrustning medföljer.

Min man är ibland med i stallet, hjälper till med det jag behöver hjälp med, typ förberedelserna för inkörningen. Följer med på körtur. Gosar och pratar med hästen när han har tid. Men han skulle nog inte få till en säljande annons.
 
Om mina föräldrar skulle skriva en annons så skulle det väl bli något som "snäll och stor gul-prickig häst, bra ålder och vill bli borstad. Jättesnäll med många kompisar. Han är stark som en fjording."

Eller något liknande. Han är ju hela 152 cm hög och borsta är det enda man kan göra med han nu. Och min pappa tycker att 4 år är en jättebra ålder eftersom man inte vill ha en gammal häst som vår förra (:confused:). Och juste, han liknar ju en fjording och det är sååå viktigt och kul att veta, hör det hela tiden ;) Oh, och kan inte ta in han ensam ännu eftersom han börjar skrika på sina kompisar, därav "snäll med kompisar".
 
Brun häst. Tror han är 4 år. Han är snäll. Går att svänga med snöret som sitter i munnen. Han gillar att få snacks efter han har varit på hästbanan (paddock). Han kan jonglera (longera). Typ så... Låter som jag dumförklarar honom oerhört mycket men det är min sambo i ett nötskal. Ren och skär nybörjare och förstår sig inte på någonting. :rofl:
 
Brun häst. Tror han är 4 år. Han är snäll. Går att svänga med snöret som sitter i munnen. Han gillar att få snacks efter han har varit på hästbanan (paddock). Han kan jonglera (longera). Typ så... Låter som jag dumförklarar honom oerhört mycket men det är min sambo i ett nötskal. Ren och skär nybörjare och förstår sig inte på någonting. :rofl:

Haha låter som min ex-sambo, en gång fråga han "ska du skritta på töltbanan?" Dvs ska du longera på ridbanan?
 
Frågade min man och han sa;

Treårig valack till salu. Går fint i hagen. Tycker inte om att åka transport. Kan dom vanliga gångarterna. Sadeln kan följa med vid rätt köpare. Cirkus 130 cm i manken, fyra ben, är skodd. Stor mun att stoppa hö i.
Ring för mer info.



Nej, han lär aldrig få sälja hästen åt mig :crazy:
 
Bad sambon skriva en annons.

"Are you looking for a challenge? Do you desire more mental and physical stimulation? Has life grown stale and in need of usurping? Then this is the pony for you.

Weighing in at 400kg, this semi-loveable ball of fluff will have you pulling out your hair and "aww"-ing at the same time. She knows what she wants to eat, and what she doesn't. Will repay your love and kindness with a few seconds of calm before the storm.

Doesn't like being indoors, and will spend most of her time outdoors rolling in the freshest mud that she can find. Has plenty of padding against the cold, so blankets aren't an issue.

Is a bully.

Sold to the first buyer."
 
Frågade min man och han sa;

Treårig valack till salu. Går fint i hagen. Tycker inte om att åka transport. Kan dom vanliga gångarterna. Sadeln kan följa med vid rätt köpare. Cirkus 130 cm i manken, fyra ben, är skodd. Stor mun att stoppa hö i.
Ring för mer info.



Nej, han lär aldrig få sälja hästen åt mig :crazy:
Oj vilket proffs. Han kan ju massor :-)
 
Om jag skulle gissa skulle det se ut typ såhär:

"Vit ponny, gammal och snäll. Säljes helst inte".

Pojkvännen sysslar med rätt mycket och skulle inte vilja att jag bara satt och ugglade i väntan på att han ska komma hem :p
 
Onödigt stor brun häst till salu. Väger in på 720 kg. Kan hoppa. Krävs att man alltid har tillgång till pall för att komma upp på den. Kan massera rygg och huvud om man kliar tillbaka. Snäll att gå med men man kan ibland behöva hålla den kort i snöret. Den kan stå still när det kommer bilar om man låter den äta gräs. Något defekt, men är lika snäll som hunden i Alvedon-reklamen. Säljes endast till den med mycket pengar.

Min sambo har fått hjälpa till väldigt mycket med min häst sista 4 månaderna, så han lär sig mer hela tiden. Han vägrar dock erkänna att en Fux och en Brun häst inte är samma sak. En fux är en brun häst med brun man och svans. Han var väldigt negativ till hästar innan, men nu har han faktiskt ovilligt erkänt att "det var inte så illa som han trodde". Numera åker han ju till och med frivilligt till stallet :)
 
Haha skulle nog se ut såhär:
Kissgul häst säljes, blir ibland knäpp i hagen och på banan och beter sig som en korsning mellan häst och studsboll. Kostar förbannat mycket pengar i drift, hon ser rolig ut när hon är drogad. ;)
 
Åh vilken rolig tråd!
Nu äger jag ingen häst men om jag ägde mina senaste medryttarhästar skulle det nog låta såhär:

Häst 1: vit hona med gulaktig svans. Mullrar när hon är hungrig. Har nog bra luktsinne för hon nosar på marken, speciellt verkar hon vilja nosa på marken och springa samtidigt. Annars kan hon hoppa också. Hon är gammal så hon får göra som hon vill.

Häst 2: brun hane med vit fläck och svart hår. Han gör inte så mycket om han inte känner för det. Men han är snäll om man kliar på honom eller låter honom äta gräs.

Nuvarande: svart, stor hona, ser ut som en krigshäst så kan nog passa även män. Är högfärdig och håller huvudet väldigt högt och går runt och blåser hela tiden, så hon kanske har lätt för att bli förkyld (varm vinterjacka medföljer). Tycker om att trava.
 
Lät min älskade sambo skriva en annons :)

"Hej. Det är nu med sorg i hjärtat jag säljer min livskamrat.

Diantus är 27 år och jag har ägt honom sedan 2005, han är en fantastisk ponny som alltid är glad att komma ut på en ridtur eller bara en promenad. Han säljs på grund av att jag inte längre har tiden över för honom och det viktigaste för mig är att han kommer till ett hem där han blir älskad och aktiverad. Priset går därför att diskutera om jag hittar rätt person.

Innan Diantus kom till mig var han ridskolehäst men jag har tränat honom i hoppning och dressyr och vid några tillfällen även gått "pay and jump". Han är duktig i båda grenarna och hoppar runt 80 cm men har aldrig varit någon tävlingshäst. Han är 148 cm hög, alltså en D-ponny. Han är helt orädd för traktorer, lastbilar, tåg m.m. Men kan bli lite stel om man möter en älg.

Vill du ha världens snällaste och mysigaste häst så kontakta mig på ..... "
 
ååh vilken rolig tråd!!

lät min sambo skriva en annons om mina 3 hästar och resultatet blev:

Peggy:
Jag måste tyvärr sälja min kära ponny som jag haft i flera år. Hon är min första häst och vi har ett särskilt band. Saken är att hon är skadad, dels av ålder men också på grund av vad vi tror är en spark från en annan häst. Hon är envis och bestämd, är inte särskilt förtjust i andra människor än mig och hon avskyr män. Peggy gillar mat vilket syns på henne. Hon motioneras för lite eftersom skadan tvingar henne till väldigt mycket boxvila. Om du har en ledig box som behöver fyllas med bajs och en grinig häst så har du hittat rätt.

ps. kan fungera som avskräckande ”vakthund”

Cimba:
Liten fullblodig arabvalack till salu. Fullständigt opålitlig vad gäller hans nerver. Supertrevlig, nyfiken och mysig kille som är inriden. Om du undrar hur adhd ser ut på en häst så ser du på Cimba.

Gloria:
Jättestort sto med bebispäls och rävsvans. Snäll som bamse och lättlärd. Hon är ganska avspänd och ”tråkig” och bråkar väldigt lite. Men hon är ännu ung så inget är hugget i sten.

:rofl:
 

Liknande trådar

J
Hästmänniskan Känner mig som en känslo bomb redo att sprängas när som helst :( Har haft ett otroligt tufft år, och ännu är det inte över...
Svar
10
· Visningar
3 353
Senast: Fille
·
Hästmänniskan Då jag blev gravid med tvillingar och mådde dåligt redan från 3 månaden, bestämde jag mig för att lämna ut min unghäst, 5 årig fbl...
4 5 6
Svar
102
· Visningar
11 055
Senast: bambam
·
Hästmänniskan I höstas slutade min underbara medryttare Domme. Hon skulle äntligen få köpa en egen häst=) Jag var precis lika glad som hon var och vi...
2 3
Svar
48
· Visningar
4 346
Senast: MaRomer
·
O
Träning Hej, jag registrerade mig här idag och skall nu skriva lite om en sak, dels för jag vill skriva av mig, och dels för att jag vill veta...
2 3
Svar
45
· Visningar
6 492
Senast: zolan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp