Om er sambo skulle skriva en till saluannons om er häst, spinn off på annonsera mera

Min man skulle förmodligen få ihop nåt i den här stilen

"Äntligen har hon tröttnat på dem! Kom och hämta! Lurviga, snälla och fläckiga. De flesta går att rida på och gillar barn. Blandat killar och tjejer, men de heter typ likadant allihop. Har alla papper iordning och jag kan leverera dem åt er! Snabb affär önskvärd innan hon ångrar sig!

Mannen tillägger att han tänka sig att byta dem mot motorcyklar också...
 
1. Barbiehäst säljes, islandshäst, sto, vinglig att rida, flummig. Har bra tölt o kämpar på sålänge matte tycker hon orkar. Gillar godis. Snäll och lindar sin matte runt lillfingret.

2. Gammal svankryggig spatthäst säljes el bortskänkes mot avhämtning. Snäll och trevlig, inte viktbärande o hatar paddockar/ridbanor.

3. Svart ståtlig men äldre tölthäst säljes! Perfekt uppförande, väluppfostrad, pigg och älskar att springa -gärna fort i tölt.

Gissa vilken häst som är hans?
 
1. Barbiehäst säljes, islandshäst, sto, vinglig att rida, flummig. Har bra tölt o kämpar på sålänge matte tycker hon orkar. Gillar godis. Snäll och lindar sin matte runt lillfingret.

2. Gammal svankryggig spatthäst säljes el bortskänkes mot avhämtning. Snäll och trevlig, inte viktbärande o hatar paddockar/ridbanor.

3. Svart ståtlig men äldre tölthäst säljes! Perfekt uppförande, väluppfostrad, pigg och älskar att springa -gärna fort i tölt.

Gissa vilken häst som är hans?


Haha men stackars Andi! "Bortskänkes mot avhämtning" :p
 
Mycket rolig tråd. :-D
Frågade sambon vad han skulle skrivit.

"normalstor brun fullblodig häst med vit fläck i pannan säljes dyrt, tycker om att bli kliad i manen. Inte i ansiktet. Är väldigt närgången och flyttar sig inte för traktorn eller nånting. Sällskapssjuk och snäll, ska helst stå på en. Springer fort. "

Om den andra hästen "typ likadan fast utan vitt på, har lite föl-spasmer ibland då hon väl inte är så gammal..."

(Jag har två svartbruna varmblodstravare varav den med "föl-spasmer " är sex år...  ^^)

Min far sa " två svarta hästar, funkar inte till trav så man får väl rida eller nåt. Nervklena och spinkiga. Bortskänkes"
 

Liknande trådar

J
Hästmänniskan Känner mig som en känslo bomb redo att sprängas när som helst :( Har haft ett otroligt tufft år, och ännu är det inte över...
Svar
10
· Visningar
3 372
Senast: Fille
·
Hästmänniskan Då jag blev gravid med tvillingar och mådde dåligt redan från 3 månaden, bestämde jag mig för att lämna ut min unghäst, 5 årig fbl...
4 5 6
Svar
102
· Visningar
11 060
Senast: bambam
·
Hästmänniskan I höstas slutade min underbara medryttare Domme. Hon skulle äntligen få köpa en egen häst=) Jag var precis lika glad som hon var och vi...
2 3
Svar
48
· Visningar
4 354
Senast: MaRomer
·
O
Träning Hej, jag registrerade mig här idag och skall nu skriva lite om en sak, dels för jag vill skriva av mig, och dels för att jag vill veta...
2 3
Svar
45
· Visningar
6 515
Senast: zolan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp