Om er sambo skulle skriva en till saluannons om er häst, spinn off på annonsera mera

När jag bodde hemma och hade köpt min första häst ringde Agria till min pappa angående försäkringen. På frågan "vad är det för en häst?" svarade han på bredaste småländska "jadu, det är en brun jävel som går här." :meh:

(Och nä, det stod inte "en brun jävel" i försäkringsbrevet sen...) :D

Sambon hade nog sagt nåt om min förra, typ "Beige häst, heter det sto? Jag kallar henne Blondin-Bella, om vi uttrycker oss försiktigt är det ett mycket stort djur med mycket liten hjärna. Totalt opålitlig att rida, men tycker åtminstone om barnen. För den som har alldeles för mycket pengar över och vill lägga dem på en totalt meningslös och livsfarlig hobby." :cool:
 
1. Liten vit häst av äldre modell. Inte så skumpig (passar killar) och snäll att borsta på. Renlig och lätt att ta hand om. Billig i drift då den inte behöver så mycket bränsle och inte behöver nya skor så ofta. Enda defekten är att den viftar väldigt mycket med svansen, annars en jättebra häst som passar alla (särskilt killar eftersom den inte är så skumpig som sagt).

2. Jättestor, sportig brun häst i bra ålder. Har ett barn som har varit med på tv (skulle passa jättebra som mammahäst). Jättesnabb och vinner massor av tävlingar men är väldigt bråkig att ha med på tävling och åka transport med tyvärr. Är väldigt ängslig och kan absolut inte vara själv, så ska ni köpa den här föreslår jag att ni köper den lilla vita också. Jättedyr i drift.
 
"Häst skänkes. Först till kvarn."

Första gången min kille träffade min häst började han skojbråka med mig, tog tag i mig och knuffade mig, varpå hästen trodde att han gjorde mig illa, kastade sig fram och bet honom i axeln. Jag tror att det kommer dröja innan han förlåter henne. :angel:
 
Min man skulle återkomma med annons. Men jag tror det blir nåt i stil med: Bra Emil-häst, nordsvensk valack, jättebra att rida på. Billig och behöver inte stå i stall.
 
Det var den roligaste tråd jag läst på länge! :)

Jag frågade sambon som sa:

Inriden och snäll 5 årig islänning, Ser jävligt häftig ut som ett skelett (Skäck?), 5 taktare och har lätt för tölt. Han är kastrerad, äter inte mycket, går bra i flock. Han går barfota och behöves inte skos.
 
Min pappa skulle nog skriva precis exakt så här:

Ponny säljes. Ganska stor. Ser mindre ut på långt håll. Har päls. Kompispris!

(Man kan väl kanske inte säga att jag har höga förväntningar på honom, med tanke på att han misstog min ponny på 140cm med stallets shetlandsponny. Trots att jag ägt nämnda ponny i elva år.)

sofia_52fce1ffe087c36c447efcce.png
 
Hej!

Min sambo skulle nog skriva något liknande det jag skulle skrivit. Han är intresserad och har bra koll på prinsessan.

Mina föräldrar skulle nog skriva nåt i stil med "smutsgul godisgris med extra fin isolerad vattentunna säljes. Lätt att lasta, något svår att hålla ifrån mat (pållan brukar alltid hamna på närliggande gräsmatta när jag lämnar över henne till föräldrarna). Kräsen- morötter måste vara slantade och äpplen helst klyftade. Gillar att pussas och bajsar mycket."

/Lavinia
 
Min man, som besitter en stor portion humor överraskade mig en dag med att logga in på mitt facebook-konto och göra en "annons" på mina ponnys (En b-ponny på 29, shetlandsponnys som är 7, 12 samt ett föl som vid tidpunkten var tre månader):

"Nu har jag ledsnat på min barnsliga hobby, och tänker skaffa en sportbil istället. Säljer därför nu mina "hästar". Det är tre eller fyra stycken, vet inte så noga. En är nästan 200 år gammal, och nästan lika stor som en riktig häst.
En annan är gul och tjock, och gräsligt ful. Tål mycket stryk dock.
Sen är det en som är så liten, att jag skäms att ens vara i närheten. Följer med nått skräp som släpar efter den också. Tror det kan vara en häst det med, fast mindre.
Säljes till högstbjudande, eller bytes mot lämplig bil med 50/50 viktfördelning och minst 300hp.
En sparkcykel med flames kan också vara av intresse. Ett krav då är dock att den har en sån där gul megafongrej man kunde köpa på Hobbex på 80-talet (måste kunna göra ko-läten)."


Jag kunde inte ens bli arg på honom, det var ju faktiskt rätt roligt skrivet :D
 
Är det bara jag som shoppar loss?
Nu har jag köpt (men inte fått, kommer nog till veckan) ett par Tärnsjötömmar i full storlek, och en Tärnsjö Maratonsele i storlek full. Kul, kul att samla på sig leksaker.
Ska kolla på en maratonvagn om två veckor, hoppas att skaklarna är tillräckligt långa för kallblodstravaren.
Sedan är det bara resten kvar att inhandla...
 
Är det bara jag som shoppar loss?
Nu har jag köpt (men inte fått, kommer nog till veckan) ett par Tärnsjötömmar i full storlek, och en Tärnsjö Maratonsele i storlek full. Kul, kul att samla på sig leksaker.
Ska kolla på en maratonvagn om två veckor, hoppas att skaklarna är tillräckligt långa för kallblodstravaren.
Sedan är det bara resten kvar att inhandla...
och det här svaret har uppenbarligen hamnat i fel tråd.
 
Min man skulle nog skriva nåt i stilen med:

Du som är miljonär, kolla här:
Häst säljes, liten och lurvig.
Verkar äta sedlar?
Frun dock nöjd så säkert trevlig.
Säljes billigt, bara vi blir av med eländet..
 
Om min far skulle sälja mina mina hästar skulle det stå nåt i stil med...

Häst säljes. Fläckig. Hona. Dyr i drift. God ekonomi krävs. Snäll på avstånd. Omgående till högstbjudande.

Liten häst säljes. snäll.

Prickig häst säljes omgående pga av för många hästar!

:angel:
 
Om min far skulle sälja mina mina hästar skulle det stå nåt i stil med...

Häst säljes. Fläckig. Hona. Dyr i drift. God ekonomi krävs. Snäll på avstånd. Omgående till högstbjudande.

Liten häst säljes. snäll.

Prickig häst säljes omgående pga av för många hästar!

:angel:
Bra annonsförslag, för jag blev nyfiken på prickig häst. Älskar prickar. Är det en flugskimmel?
Jag förstår att den inte är till salu;-)
/ Rialavargen, som äger en häst med lite prickar
 
Bra annonsförslag, för jag blev nyfiken på prickig häst. Älskar prickar. Är det en flugskimmel?
Jag förstår att den inte är till salu;-)
/ Rialavargen, som äger en häst med lite prickar

Inte riktigt, på bild: den fläckiga och den prickiga ;) Och nej jag ska inte sälja henne fastän hon är för liten, för ung och bara "går och kostar pengar" som pappa säjer :p
 
Min man skulle förmodligen få ihop nåt i den här stilen

"Äntligen har hon tröttnat på dem! Kom och hämta! Lurviga, snälla och fläckiga. De flesta går att rida på och gillar barn. Blandat killar och tjejer, men de heter typ likadant allihop. Har alla papper iordning och jag kan leverera dem åt er! Snabb affär önskvärd innan hon ångrar sig!
 

Liknande trådar

J
Hästmänniskan Känner mig som en känslo bomb redo att sprängas när som helst :( Har haft ett otroligt tufft år, och ännu är det inte över...
Svar
10
· Visningar
3 372
Senast: Fille
·
Hästmänniskan Då jag blev gravid med tvillingar och mådde dåligt redan från 3 månaden, bestämde jag mig för att lämna ut min unghäst, 5 årig fbl...
4 5 6
Svar
102
· Visningar
11 062
Senast: bambam
·
Hästmänniskan I höstas slutade min underbara medryttare Domme. Hon skulle äntligen få köpa en egen häst=) Jag var precis lika glad som hon var och vi...
2 3
Svar
48
· Visningar
4 356
Senast: MaRomer
·
O
Träning Hej, jag registrerade mig här idag och skall nu skriva lite om en sak, dels för jag vill skriva av mig, och dels för att jag vill veta...
2 3
Svar
45
· Visningar
6 515
Senast: zolan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp