Om er sambo skulle skriva en till saluannons om er häst, spinn off på annonsera mera

Oj vad skoj. Min man skulle nog skriva något åt det här hållet.

Grå dammråtta säljes. Är inte gosvänlig utan har alltid bråttom, men har en mjuk mule. Lättmutad, tycker om godis. Har mycket egen vilja, gillar till exempel inte att gå på transporten. Kan en del bus som att plocka av toppluvor och snusa på mattes ryggslut när hovarna kratsas. Gör min fru glad så det är med stor sorg hon säljes.
 
Stor svart häst säljes. Ganska snäll -han har inte bitit mig än. Han har fyra ben och en svans. mooi's kompisar säger att han är snygg.
 
Min kille skulle nog skriva något i stil med (har 3st hästar)
"Tjej islandshäst, vild ibland och snäll och lugn ibland Om du klämmer med benen springer hon iväg. Snäll att leda, borsta och åka iväg med"

"Liten brun tjej. Islandshäst. Snäll och väldigt bra att rida! Säljes för 900.000kr eller högst bjudande"

"1årig hingst, vill inte bli klappad så behöver en van människa. Fin och med cool färg"
 
Hejsan.
Satt och funderade på varför vissa annonser är så tarvligt utformade och kom då att tänka på att det kanske inte alltid är ägaren som skrivit annanonsen utan en mamma, pappa eller sambo. Spann vidare på denna tanke och tänkte hur skulle min gubbe skriva en annons för min häst? Förmodligen något liknande;

Gul häst säljes. Sto. Storlek normal. Kan köras och ridas. Är snäll mot barn och hund. Utrustning medföljer.

Min man är ibland med i stallet, hjälper till med det jag behöver hjälp med, typ förberedelserna för inkörningen. Följer med på körtur. Gosar och pratar med hästen när han har tid. Men han skulle nog inte få till en säljande annons.

Här kommer min mans version:

Brun kvinnohäst av 1996års modell. Importerades 2010 från Norge men reggad i Sverige och förstår lite svenska, papper finns från Norge (hestrpass osv).
Ganska många ägare men väl skött i min och tidigare ägo. Svårstartad när det är kallt men med lite vilja går hon bra efter en kvart, kan svara dåligt på gasen men inget hinder för skogsturer. Lite stel i rörliga delar (kvitto från verkstadsbesök finns).
Säljes obesiktad men inget problem att få igenom henne.
Drar ganska mycket Hö men är en gammal häst.
Byten kan vara intressant.
Billigare vid snabb affär, kan mötas halvvägs.
(Smutsig på bilden)
 
Ha rolig tråd. Var tvungen att fråga min man vad han skulle skrivit:

"Brun häst med bra tänder. Rör sig fint. Rätt pris är 150 000kr."

Någon som blir sugen på en sådan häst? Frågade om han kollat tänderna, men maken antog att tänderna va bra med tanke på pållens ringa ålder, 4år.
 
Sambon
Han hade ringt Scan så kvikt han kunnat.

Mamma
Två ponnyston med mycket personlighet söker nya hem. Den lilla gillar att vara ute i skogen medan den stora är arbetsnarkoman. Hem mycket viktigare än priset!

Pappa
2 ponnyhästar letar nytt hem.
 
Sambon:

" Stor, snygg häst säljes. Gillar traktorer, fordon och motorsågar. Beter sig som en hund, följer med överallt. Jävla trög ibland och flyttar sig inte framför varken traktor eller fyrhjuling. Rör på sig när man blir nog arg. Gillar att pussas och kramas väldigt mycket och springer skitsnabbt."

Andra: "Nordsvensk, hårig. Bestämmer gärna över saker och är helst ifred. Blir lycklig när hon får vatten. Trevlig och greja med när hon är på humör. Mycket säker och fin att rida."

Mamma: "
Två stora djur säljes. En gammal och en lite yngre. Ser alltid sluga ut och kommer gärna för nära. Äter och dricker för mycket. Köp dom fort!"
 
Maken om sin pålla; Sto, är travare och nått mer (Vbltr x fullblod), gammal, nog mer än 20 (24) , snäll om man är sträng annars dum. Snäll att rida, gå bra åt sidan, lagom hög.
Maken om min. Ardenner, stor, olikfärgad (stickelhårig, brun eller vit beroende på årstid). Tror han är hingst men det är han inte.När man ska styra honom så får man inte ta i tyglarna (för att jag sa att han är fin i munnen). Man får ont i höften när man rider honom.
 
"Grå arab säljes. Sto, 2-3 år. Ganska stor, eller liten om man jämför med grannens hästar. Minns inte namnet på pappan, tror att vi har mamman här i stallet, kommer inte ihåg vad hon heter.
Mycket snäll, äter inte så mycket som vissa av de andra här. Springer fort!
Minns förresten inte namnet på henne heller."
 
Haha! dagens skratt :rofl:

tror min sambo skulle skriva nåt sånt här:

Häst nr 1
Gammelskruttan ska säljas, fast det vill jag egentligen inte. Brukar blänga på mig, har nockat mig en gång men aldrig sparkat eller bitit mig. Gillar att springa fort eller stanna och beta när man styr. Svår att sätta på ratt och grimma.

Häst nr 2
Snäll häst säljes, brun. Fast nä, jag vill nog inte sälja honom..

Häst nr 3
Brun liten häst säljes. Min sambo säger att han är bråkig och bockig. Men jag tycker han är snäll ibland för han gillar att kela. Tycker vi ska ha honom kvar, men men..

Tja, vad ska man säga? Min sambo gillar djur, även mina hästar :love:
 
Haha skulle pappa skriva annons på min hingst skulle det nog se ut såhär;

"Häst säljes. Håller inte för någonting men har du pengar du vill bli av med så löser den här hästen det för dig. Stor, brun och skräckinjagande, jag är iallafall rädd för den. Är nog en kille. Kostar massor av pengar i månaden, tar massor av tid och energi. Bara massor av problem."
 
Haha vilken rolig tråd :D

Frågade sambon vad han skulle skriva om kallblodsstoet och svaret var:
"Häst säljes" När jag frågade om han inte skulle skriva något mer sa han "Gammal morsa söker nytt hem" :D

Och om holländska ridponnystoet:
"Gammal ridhäst säljes"

Väldigt informativa och bra annonser med andra ord :p
 
Sambon
Oklar stor brun unghäst till salu, har en dyr pappa. Bör vara hel och fräsch då han är bortskämd med service. Kommer springandes i hagen när man ropar. Har dålig koll på fötter och huvud, man får passa sina egna tår. Kan gå ute på natten med hö dygnet runt, blir inte tjock och inte mätt heller. Ska tydligen kunna tävlas i dressyr i framtiden, för det gör den dyra pappan. Går rakt in i transporten.

Ungefär.. :D
Den dyra pappan (Bellagio) snappade han upp när ryttareliten gick på tv. Han har många gånger frågat hur dyrt jag (vi) kan sälja honom om han kan tävla som dyra pappan. ;)
 
Jag har ingen sambo, men skulle min bror (den häst-okunnige som känner hästen bäst) skriva annons om min ponny skulle det förmodligen låta ungefär såhär:

Brunaktig halvstor häst säljes. Tycker om mat, är ganska vild att rida men snäll att borsta. Det är en tjej och det sägs att den är duktig på att rida. Tycker inte så mycket om att gå in i släpvagnen. Dyr!

:up:
 

Liknande trådar

J
Hästmänniskan Känner mig som en känslo bomb redo att sprängas när som helst :( Har haft ett otroligt tufft år, och ännu är det inte över...
Svar
10
· Visningar
3 372
Senast: Fille
·
Hästmänniskan Då jag blev gravid med tvillingar och mådde dåligt redan från 3 månaden, bestämde jag mig för att lämna ut min unghäst, 5 årig fbl...
4 5 6
Svar
102
· Visningar
11 064
Senast: bambam
·
Hästmänniskan I höstas slutade min underbara medryttare Domme. Hon skulle äntligen få köpa en egen häst=) Jag var precis lika glad som hon var och vi...
2 3
Svar
48
· Visningar
4 358
Senast: MaRomer
·
O
Träning Hej, jag registrerade mig här idag och skall nu skriva lite om en sak, dels för jag vill skriva av mig, och dels för att jag vill veta...
2 3
Svar
45
· Visningar
6 516
Senast: zolan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • HusdjursGPS
  • Valp 2024
  • Kattbilder #9

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp