Om er sambo skulle skriva en till saluannons om er häst, spinn off på annonsera mera

Frågade min sambo som sa att han inte ens skulle vilja sälja honom :love:
Men om han skulle skriva så nåt sånt här;
Lat pensionär önskar varmt stall och mycket pyssel men behöver daglig motion.

:D

Min gamle ponny på 24år som jag tycker tappat i muskler xD och som jag slängt ut på lösdrift trots att han nog egentligen skulle velat flytta in i huset :p
 
Sambon är inte här men han skulle nog skriva något sånt här (sammanfattat av saker han sagt om hästen) :

Brun stor klumpig häst säljes. Tysk och fattar inte ett skit. Tycker om att göra ryttarna frustrerade så de kommer hem och gråter och kräver tröst av respektive. Kan ridas av alla men det är inte säkert att han går fram alls. Svårpåverkad med lätt autism. En riktigt vinglig och studsig häst som helst bara gör som han vill, tappar sina ryttare ibland. Tycker om att gå rakt på saker, trampa folk på tårna och driva alla till vansinne. Inte alls så snabb som man kan tro.
 
Två Ponnys? (ser stora ut men skall enligt uppgift vara ponnys?) säljes En vit, en brun ett sto en vallack en irländsk en holländsk . Har papper och vaccinationer i ordning namn som inte går att stava eller uttala. Dyra i drift och har massor av kläder och prylar som medföljer vid snabb och smidig affär. Endast för avhämtning säljes i par eller styckvis.
 
Nu har jag varken häst eller sambo längre, men angående den förra hästen skulle ex-sambon skrivit ungefär:

Ett fluffigt sto. Hon är som en hund; kommer när man ropar, man kan ha henne lös överallt och hon älskar att vara med. Hon uppför sig på trädgårdskalas, kan anförtros tårtor och skrangliga presentbord. Hon avgudar allt som är smått: barn, hundar, katter, grisar... Hon gillar det mesta i livet, att blir riden, körd och markarbetad. Förresten, hon är inte till salu. Aldrig någonsin!
 
Skulle gissa på något såhär

Skitvit valack 14 år. Ganska sölig och trög om det inte är hoppning. Vinner om ryttaren kan rida och kommer ihåg banan. Svänger snabbast av alla, men kan inte galoppera så snabbt. Ser ofast sur ut och gillar mat.
Lätt att lasta!
 
Oj. Skulle han skriva en annons skulle det inte bli något vidare. ungefär så här tror jag.
Stor klumpig fläckig häst säljes. Rids i skog och paddock. oftast lugn. en hona. Hon gillar att bestämma och är tokig i mat. Hennes söta lilla pojke följer med. Han är född förra sommraen och är brun och rätt busig. Han är ganska stor.

Tja nåt sånt.
Han är i princip aldrig med hos hästarna, men eftersom han var med hela fölningen när lillen kom till värden så följer han med ut i hagen i bland nu för tiden. Han berättar stolt för alla att han var" barnmorska" och tycker lillen är sååå söt. Han ser skillnad på fram och bak på dem, men så värst mycket mer är det inte. ;)
 
Min sambo är min katt :D

"Gul bjässe säljes billigt till korkad tvåbening, alternativt bytes mot en stor klösmöbel. Luktar illa och tar upp alldeles för mycket tid, men är påhittig och bra på att hitta på sätt att sysselsätta sin människa på. Springer fort - ibland åt fel håll, äter mycket, har mycket päls som han gillar att täcka med lera. Är inte så förtjust i att åka transport, men det är nog mattes fel - transportlådan är ju på tok för liten för hästen! Gosig, men för stor för att kunna sova i sängen."
 
Min man har ju också hästar men däremot är 14-åriga dottern totalt ointresserad, hon skulle nog skrivit typ så här:
Massa hästar säljes, lägg en slant i burken och ta vilken du vill ha, vet inget om dem, vet inte hur många de är, först till kvarn gäller.
 
Hejsan.
Satt och funderade på varför vissa annonser är så tarvligt utformade och kom då att tänka på att det kanske inte alltid är ägaren som skrivit annanonsen utan en mamma, pappa eller sambo. Spann vidare på denna tanke och tänkte hur skulle min gubbe skriva en annons för min häst? Förmodligen något liknande;

Gul häst säljes. Sto. Storlek normal. Kan köras och ridas. Är snäll mot barn och hund. Utrustning medföljer.

Min man är ibland med i stallet, hjälper till med det jag behöver hjälp med, typ förberedelserna för inkörningen. Följer med på körtur. Gosar och pratar med hästen när han har tid. Men han skulle nog inte få till en säljande annons.

Sambon om valacken:
"Surmulen valack säljes, har sina glada stunder emellanåt. Har lätt för att snubbla på plan mark. Är lättskodd för den starka hovslagaren"

O stoet:
"Kräver speciella kunskaper i öronkliande"
 
Om sambon skulle ha skrivit annonsen hade det nog sett ut såhär:

"En brun häst med vitt huvud. Äter morötter.
En annan brun häst, har fått unge, går åt sidan när man rider.
En svart pojkhäst, söt och snäll, mindre än de andra.
Alla har fyra ben och svans.

Säljes eller bytes mot en Subaru."
 
Haha.. nu har jag ju ingen sambo men exet hade nog skrivit typ:
"Brun häst säljes, dyr i drift och gillar att åka till veterinären. Äter en årsförbrukning hö i månaden, går bara att rida ibland"
Det lilla han involverade sig i när det kom till hästen var att hämta en transport med hö en gång och följa med till veterinären...
 

Liknande trådar

J
Hästmänniskan Känner mig som en känslo bomb redo att sprängas när som helst :( Har haft ett otroligt tufft år, och ännu är det inte över...
Svar
10
· Visningar
3 372
Senast: Fille
·
Hästmänniskan Då jag blev gravid med tvillingar och mådde dåligt redan från 3 månaden, bestämde jag mig för att lämna ut min unghäst, 5 årig fbl...
4 5 6
Svar
102
· Visningar
11 060
Senast: bambam
·
Hästmänniskan I höstas slutade min underbara medryttare Domme. Hon skulle äntligen få köpa en egen häst=) Jag var precis lika glad som hon var och vi...
2 3
Svar
48
· Visningar
4 355
Senast: MaRomer
·
O
Träning Hej, jag registrerade mig här idag och skall nu skriva lite om en sak, dels för jag vill skriva av mig, och dels för att jag vill veta...
2 3
Svar
45
· Visningar
6 515
Senast: zolan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp