Ord du inte vill leva utan?

Med risk för att låta cheesy så är "jag älskar dig" himla fina ord :o

Annars gillar jag fluff. Mycket praktiskt ord som kan användas till det mesta, speciellt när det gäller katterna.
 
Det finns ju en tråd för ord som vi inte står ut med, och då borde det ju finnas en för ord som vi gillar lite extra också. Vilka ord får ditt hjärta att klappa lite extra?

Jag kan inleda med storvulen! Tyvärr brukar jag inte ha allt för många tillfällen att använda det i vardagligt tal.

Hugsvalelse
Obstinat
Blasfemi
Kan väl inte säga att jag använder något av dem dagligen, men petar in något av dem om jag får en chans. :up:
 
Defenestrera och sabrera är också trevliga ord, utan att man stöter på dem i det dagliga livet sådär rysligt ofta. Men jag är även svag för skånska favoriter som mög, holians, ålarens och ålahue.

I kategorin förolämpningar med besserwisserklang har jag stött på varianterna kretin och oligofren. Det är båda väldigt tjusiga ord tycker jag, men som sagt tyvärr blir det bara för mycket syfte att visa sin intellektuella överlägsenhet att klippa till någon med den typen av benämningar. Då är "ditt jävvra ålarens" liksom mer rakt på sak.
 
Kärlek är ett ord som kan beskriva så mycket och så omfattande. Det skrivs musik om det, det görs filmer och böcker om det.

Annars gillar jag "kass" och "snopp" .
Väldigt mycket som är snopp ibland :D
 
Försmäkta
Krevera
Palla
Allsköns svordomar
Hen :D
Fluff för mig också
Bedövande
Kongenialt
Drabbas
Förkovra

Ja, det finns såklart massor med. Orkar inte fundera ut alla :D
 
Fantastiskt!
Använder det konstant. Det är som mitt eget signaturord.

Även ordet Härligt börjar dyka upp mer och mer i mina meningar. Det flyter så fint och har en så rund och fin framtoning
 

Liknande trådar

Kultur Är det någon som är sugen på att haka på en Buke-variant av Clara Lidströms (underbaraclaras på Instagram) fotoutmaning Fånga februari...
16 17 18
Svar
355
· Visningar
15 016
Senast: Cattis_E
·
Kropp & Själ Som många här inne vet så skilde jag mig för drygt 1 år sen. 1 år som på flera sätt varit tuff, övermäktigt men också otroligt nyttigt...
Svar
14
· Visningar
1 238
Senast: Kakis
·
Skola & Jobb Jag har blivit singel efter att sambon gjorde slut med mig idag. Det hela suger såklart och är otroligt sorgligt. Jag är ledsen, arg...
2
Svar
29
· Visningar
3 846
Senast: Fazeem
·
Tjatter Hur ser er googlehistorik ut? Är det logiska sökningar på något som ni behöver i vardagen, som lokala caféets öppettider? Eller är det...
Svar
15
· Visningar
345
Senast: Glimra
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Bra familjehund? Rasvak😇
  • Valp 2023 -den andra

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp