Ord du inte vill leva utan?

Andromedae

Trådstartare
Det finns ju en tråd för ord som vi inte står ut med, och då borde det ju finnas en för ord som vi gillar lite extra också. Vilka ord får ditt hjärta att klappa lite extra?

Jag kan inleda med storvulen! Tyvärr brukar jag inte ha allt för många tillfällen att använda det i vardagligt tal.
 
Skulle inte kunna tänka mig att leva utan häst, i princip alla djur kan kan köras och/eller ridas men bara en häst kan vara en häst med allt det innebär av upptåg, humörsvängningar, kompis anda och "äventyr".
 
Jag har en hel hög älsklingar. De varierar över tid.

Just nu passar jag på att använda konform. Det funkar i min guidning :)

Åbäke
underfundig
ohemult
lakun
följeslagare

det finns fler.
 
Jag har en hel hög älsklingar. De varierar över tid.

Just nu passar jag på att använda konform. Det funkar i min guidning :)

Åbäke
underfundig
ohemult
lakun
följeslagare

det finns fler.


Åååh, ohemult!

Jag gillar även
pälskling
morslig
mule
snabel-i-svans
matsnö
etc etc :)
 

Liknande trådar

Kultur Är det någon som är sugen på att haka på en Buke-variant av Clara Lidströms (underbaraclaras på Instagram) fotoutmaning Fånga februari...
16 17 18
Svar
355
· Visningar
14 913
Senast: Cattis_E
·
Kropp & Själ Som många här inne vet så skilde jag mig för drygt 1 år sen. 1 år som på flera sätt varit tuff, övermäktigt men också otroligt nyttigt...
Svar
14
· Visningar
1 226
Senast: Kakis
·
Skola & Jobb Jag har blivit singel efter att sambon gjorde slut med mig idag. Det hela suger såklart och är otroligt sorgligt. Jag är ledsen, arg...
2
Svar
29
· Visningar
3 817
Senast: Fazeem
·
Tjatter Hur ser er googlehistorik ut? Är det logiska sökningar på något som ni behöver i vardagen, som lokala caféets öppettider? Eller är det...
Svar
15
· Visningar
337
Senast: Glimra
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp