Bukefalos 28 år!

Ord du inte vill leva utan?

@Matmissbrukaren :D Kan erkänna att inget får mig att svära så mycket som vid bilkörning. Det roliga är att man sitter och skäller för sig själv på de andra trafikanterna även om man själv är den som gjorde fel :angel:
 
@Matmissbrukaren :D Kan erkänna att inget får mig att svära så mycket som vid bilkörning. Det roliga är att man sitter och skäller för sig själv på de andra trafikanterna även om man själv är den som gjorde fel :angel:
Min favorit i bilkörningssammanhang är vännen som brukar muttra om han får vänta för länge i en korsning
-men ni har ju haft hela dagen på er att köra här - varför göra det just nu

Inser att mitt vanligaste svärande består i -men va fa-an! Samt förbannade jävla skit!
 
@tanten Ja den kör jag med ibland också "varför skall alla ut och köra här nu när de kunde gjort det långt tidigare" sen att jag absolut inte har en aning om de haft den tiden hela dagen eller inte alls, men något måste man ju skylla på :o Något annat som gör mig vansinnig är om någon kör överdrivet sakta tex förbi fartkameror där hastigheten är 90 och de kryper förbi i 60 :rage:
 
@Matmissbrukaren :D Kan erkänna att inget får mig att svära så mycket som vid bilkörning. Det roliga är att man sitter och skäller för sig själv på de andra trafikanterna även om man själv är den som gjorde fel :angel:

Om jag vet med mig att det är jag som gjorde fel så sitter jag och säger förlåt för mig själv typ tusen ggr. Som att dom skulle höra mig :p

Och jag svär också allra mest vid bilkörning. Alla andra kör ju som idioter ;)
 
Attans
Vafalls
Hybris
är några korta fina ord som jag älskar, och sen är det en hel hög till som andra tagit upp.
 
Slukhål är ju en otrevlig företeelse som sådan - jag har till och med upplevt en mycket hemsk händelse av ett litet slukhål som uppenbarade sig på en grusväg under en kvällsgalopp. Både jag och hästen störtade till marken men lyckades med en väldig portion tur klara oss undan med skrapsår och stor förskräckelse. Men trots detta trauma kan jag inte låta bli att älska ordet "slukhål" som sådant. Sluka är ett väldigt roligt ord i sig men i kombinationen slukhål är det faktiskt snäppet bättre. Så länge man då inte råkar ut för dem i verkligheten.
 
@Lillgrådis

Jobbar du på Aftonbladet? :angel: Jag orkar inte förklara riktigt varför, men för bara ett par timmar sedan bad jag min sambo göra en googlesökning på "slukhål" på aftonbladets sajt. Vi hade hysteriskt roligt åt resultatet.
 
@Dentaku Jag dementerar kraftfullt varje personlig koppling till kvällspressen.... men på något sätt ramlade det i går kväll in en länk på mitt Facebookflöde om slukhål (åh, nu fick jag skriva det roliga ordet igen) i Sibirien, vilket genast påminde mig om min fascination för ordet som sådant. Slukhål. :)
 
I Blekinge (och andra ställen i landet?) säger många blixte istället för jätte, för att beskriva något. T.ex. blixtevarmt, blixtestort, blixtesnabbt o.s.v.
Det tycker jag är charmigt!
 
Jag älskar fnatta och knycka. :love: Sen använder jag ohemult och precis! väldigt mycket.

På engelska är mina favoritord outskirts, flute och abattoir. Jag älskar hur de känns att säga. :love: Och sen älskar jag många australiensiska ord och uttryck: no worries (säger jag 452524 gånger om dagen), ute, chook, footy, arvo, chuck, cark it, bogan, sook, fuckwit och yeah (ska sägas lite utdraget och framför andra ord: "yeah, fuck that" eller favoriten "yeah, nah").
 
Det låter nästan som en sjukdom ;) "Tror jag har fått en släng av bukefalsit".
Annars gillar jag de flesta av de ord jag kan, behöver dem alltid nån gång!

Måste tillägga - gillar danskans Käreste om flickvän/pojkvän och Skatt som många kallar sina barn. Det låter så mjukt och gott :)
 
Mög är ett riktigt bra och användbart skånskt ord

Och fubbick! (eller fobbeck!) morrar jag ofta när jag kör bil...
 

Liknande trådar

Kultur Är det någon som är sugen på att haka på en Buke-variant av Clara Lidströms (underbaraclaras på Instagram) fotoutmaning Fånga februari...
16 17 18
Svar
355
· Visningar
15 503
Senast: Cattis_E
·
Kropp & Själ Som många här inne vet så skilde jag mig för drygt 1 år sen. 1 år som på flera sätt varit tuff, övermäktigt men också otroligt nyttigt...
Svar
14
· Visningar
1 278
Senast: Kakis
·
Skola & Jobb Jag har blivit singel efter att sambon gjorde slut med mig idag. Det hela suger såklart och är otroligt sorgligt. Jag är ledsen, arg...
2
Svar
29
· Visningar
3 965
Senast: Fazeem
·
Tjatter Hur ser er googlehistorik ut? Är det logiska sökningar på något som ni behöver i vardagen, som lokala caféets öppettider? Eller är det...
Svar
15
· Visningar
406
Senast: Glimra
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp