Otrogen, impulsiv? Sexmissbrukare?

Det kan det faktiskt vara. TS har uppenbarligen någon form av problem, men det innebär inte att kärleksrelationen är kass, även om TS agerat fel.

Mår du bra av att agera domare?

Gör du? Jag säger mina åsikter, precis som du gör. Vad menar du ens med "kärleksrelationen" ? De har ett monogamt förhållande, hon ligger med andra på fyllan och vill ljuga för sin man om det. Det är inte ett bra förhållande.
 
Gör du? Jag säger mina åsikter, precis som du gör. Vad menar du ens med "kärleksrelationen" ? De har ett monogamt förhållande, hon ligger med andra på fyllan och vill ljuga för sin man om det. Det är inte ett bra förhållande.
Jag agerar inte domare, men det gör du. Sen att du inte ser det förvånar mig inte.

Människor gör fel, det innebär inte att att de är dåliga eller att deras relationer måste vara helt genom ruttna.
 
En av mina bästa vänners man var otrogen länge med en och samma person, vilket jag tycker är snäppet värre, eftersom det tydligen fanns känslor inblandade från hans sida. Allt kom fram och han valde att fortsätta relationen med min vän, hon förlät honom trots år av svek.
Vad får dig att tro att min man skulle lämna mig bara för att jag berättar igen?
 
Varje människa fattar beslut efter sina egna erfarenheter och känslor, jag skulle inte vilja veta om han varit otrogen mot mig i ett liknande läge, för mig är det mycket viktigare att han trots allt i slutet av dagen väljer mig och inte går iväg och lever med någon annan.

Du skulle uppenbarligen vilja veta för att du hellre blir sårad men vet precis allt, än inte veta och må bra.
 
Varje människa fattar beslut efter sina egna erfarenheter och känslor, jag skulle inte vilja veta om han varit otrogen mot mig i ett liknande läge, för mig är det mycket viktigare att han trots allt i slutet av dagen väljer mig och inte går iväg och lever med någon annan.

Du skulle uppenbarligen vilja veta för att du hellre blir sårad men vet precis allt, än inte veta och må bra.

Jag tror att du ska testa att skippa alkoholen och se om suget kvarstår. Sen får du ta ställning till vad som är rätt för dig. Att glåporden haglar kan du ju strunta i, att spy galla över okända människors val är inte heller så snyggt.
 
Ja, det har jag faktiskt gjort. Men jag kan aldrig slappna av på samma sätt som med alkohol i kroppen och 99% av gångerna är jag ju inte otrogen. Det är den där sista procenten som gör att jag funderar på att helt låta bli att dricka.

Hade nog börjat med att fundera över vad det är som gör att du när du blir avslappnad frestas att vara otrogen.
 
Ja, det har jag faktiskt gjort. Men jag kan aldrig slappna av på samma sätt som med alkohol i kroppen och 99% av gångerna är jag ju inte otrogen. Det är den där sista procenten som gör att jag funderar på att helt låta bli att dricka.
Det finns ju andra sätt att slappna av på, tex andningen, kortare meditationer. Tänker i långa loppet är nog alkoholen inte bra för dig då det leder till dåliga beslut och ångest i vissa fall. Är det värt det?
 
Vissa människor är inte skapta för tvåsamhet. Att kalla det sexmissbruk är fel. Försök gå till botten med varför du gör som du gör, jag tror inte det har o göra med din partner. Du har ansvar för ditt egna agerande.

Om din partner kan förlåta otrohet, kan det inte vara värt en diskussion om att ha ett öppet förhållande? Ibland kanske man måste ta upp saker flera gånger.
 
Vi har pratat om öppet förhållande vid något tillfälle, men han var kategorisk och skulle aldrig vilja "dela" mig med någon annan. Jag har varit singel länge tidigare och aldrig varit i speciellt långa förhållanden just för att jag tycker om att variera partner. Jag blir aldrig nöjd och söker efter någonting nytt efter ett tag och har varit nöjd som singel eftersom jag då helt slipper skuldkänslor.

Jag har varit trogen honom i två år, första två åren har jag aldrig ens kommit på tanken att vara otrogen, och det är egentligen nu på senare tid som mitt gamla mönster gett sig tillkänna och då när jag varit berusad.

Det kan absolut vara bekräftelse eller någonting helt annat, sexet får jag ju redan i min relation och jag har aldrig haft så bra som med honom, han är perfekt på precis alla vis och därför vill jag absolut inte bli av med honom eller såra honom som jag gjorde första gången.
Men du... Prata igen. Det blir inte bra när man försöker vara någon man inte är. Han äger inte dig, och kan därför inte dela med sig. Han äger inte din sexualitet, den är din och det är ditt val om du ska förneka eller bejaka.

Att leva i ett öppet förhållande innebär inte att du har flera relationer samtidigt, utan att du har din fasta partner som du älskar, men att du har sex med andra också. Den/de andra kan vara tillfälliga eller fasta, men bara för att man ligger med dem behöver det inte uppstå kärlek. Det är vanligt att man skiljer på kärlek och sex! Sen att några här inte fattar det är en annan sak...
 
Ni har det verkligen inte "bra" när du ligger runt på fyllan och ljuger för honom. Verkligen inte enligt vad han antagligen inte skulle tycka. Som du verkar vara mycket medveten om eftersom du inte vill berätta.
Men alltså va fan. ”Ligga runt”. Är inte det ett utdött uttryck? Och när det användes på stenåldern, var det inte så att man behövde ha sex med flera personer? Här har det hänt TVÄ gånger och dessutom med en tids mellanrum.

TS har nog dessutom rätt mycket bättre koll på sin partner och dennes behov än vad du har. Du har ingen aning om vad personen vill och inte vill höra, utan du utgår bara från dig själv och tänker att det är det bästa. Nice med sådan ödmjukhet :up:
 
Ja, det har jag faktiskt gjort. Men jag kan aldrig slappna av på samma sätt som med alkohol i kroppen och 99% av gångerna är jag ju inte otrogen. Det är den där sista procenten som gör att jag funderar på att helt låta bli att dricka.
Eller bara välja tillfällena?

Min gissning är att du hyggligt kan säga på förhand om en situation där det finns alkohol är en "risksituation" för att du är otrogen.

Typ: vin till maten hemma - ingen risk. Släktkalas - ingen risk. Fest med vänner när sambo är med - ingen risk. Fest där sambo inte är med - viss risk, alltså drick inte.
 
Minns jag fel när jag tänker på en annan otrohetstråd för inte så länge sedan då den trådens TS fick höra hur hennes otrogne man var ett svin och hon borde lämna direkt, från vissa användare :cool: tänk så olika det kan vara.

Till TS i denna tråd:
Vill du sluta med det här beteendet eller inte?
Om inte så bör du prata med din partner och säga som det är. Sedan är det upp till honom att stanna och acceptera eller att lämna.
 
Ja, det har jag faktiskt gjort. Men jag kan aldrig slappna av på samma sätt som med alkohol i kroppen och 99% av gångerna är jag ju inte otrogen. Det är den där sista procenten som gör att jag funderar på att helt låta bli att dricka.

Sådär resonerar en alkis. Visst dåligt av dig att vara otrogen men det stora problemet är väl ditt alkohol(miss)bruk? Du behöver ju söka hjälp för det.
 

Liknande trådar

Relationer Skriver under anonymt nick nu. Det är väldigt långt och jag vet inte om jag kommer få några svar, men känner att jag behöver stöd och är...
2
Svar
27
· Visningar
9 604
Senast: Imna
·
Kropp & Själ Det här är en sjukt svår tråd för mig att skapa, men jag känner att jag måste få hjälp och kan inte riktigt med att vända mig till mina...
Svar
0
· Visningar
564
Kropp & Själ Alkohol är komplicerat. Kanske inte för varje individ men sett i stort perspektiv är alkoholen roten till så mycket ont som händer i...
16 17 18
Svar
358
· Visningar
18 090
Relationer hejsan jag vet att det finns en hel del trådar om svartsjuka pojkvänner / flickvänner men jag känner mig så ångest fylld och taskigt på...
2
Svar
20
· Visningar
2 880
Senast: Ullmerkott
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2024
  • Guldfasanerna
  • Flämtningar

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp