Bukefalos 28 år!

Det tycker inte jag. Det är lite dramatiskt ja, men inte mycket mer dramatiskt än vissa andra saker.

Det finns personer som ser sex som personligt och viktigt i ett förhållande, inte alla men vissa. Det betraktas också ofta som värre att tjata till sig sex än att tjata till sig en joggingrunda. Dvs det ena vill folk betrakta som olagligt, det andra får man lite skylla sig själv om man joggar med men ångrar sig efteråt.

Jag är lite nyfiken på vilka olika saker du tycker att det är ok att din partner gör och ljuger om regelbundet. Eller kanske snarare, jag är nyfiken på vilka olika saker min partner ljuger om regelbundet som jag tycker är helt ok.

Istället för att vara med älskarinnan två dagar i veckan medan han ljuger och säger att han jobbar över, jag får hämta på fritids de dagarna och ta ut flextid. Så är han och dricker öl med polarna två gånger i veckan och säger att han jobbar över, jag måste ta ut flextid och kan inte rida, ok? Stannar hemma och ljuger för jobbet om att han är sjuk under OS, ljuger för mig med, jo jag vet att många tycker det är helt ok, jag tycker inte det. Låtsas åka på konferens men sticker på konvent? Tror du inte jag skulle bli väldigt sur om han dök upp på Facebook med polarna på Bahamas när han sa att han skulle till Tyskland med jobbet. (det är osäkert hur många sådana saker ett förhållande skulle överleva). Jag ljuger inte om att jag ska jobba sent och han får hämta, så sticker jag och rider.

Äh jag kan inte ens komma på några saker folk regelbundet ljuger om, men eftersom otrogenhet är en helt normal lögn för er, jämförbar med att smygäta en påse kolor, vad annars brukar ni ljuga och bedra om när det gäller föräldrar och partners? Just smygäta kolor är det enda jag kan komma på och jag kan villigt erkänna att det skulle jag inte bry mig om.
Alltså jag tycker inte om att någon behandlar mig illa, det utgår jag ifrån att inge gör i denna tråd. Det som jag diskuterar och tycker är intressant är varför just otrohet är så kränkande. Jag skriver det igen, om min man tillika far till mina barn inte skulle ha tagit ut exakt lika föräldraledighet eller röstat på Sverigedemokraterna hade jag lämnat direkt. Om han däremot hade legat med någon annan ett konferensnyp som @Hyacinth utrrycker det, hade vi väl diskuterat det, antar jag. För mig är de förstnämnda sakerna betydligt värre än lite sex liksom. Det är inte grund för skilsmässa direkt för mig som det för mig helt oförlåtliga att rösta på rasister.
 
Alltså jag tycker inte om att någon behandlar mig illa, det utgår jag ifrån att inge gör i denna tråd. Det som jag diskuterar och tycker är intressant är varför just otrohet är så kränkande. Jag skriver det igen, om min man tillika far till mina barn inte skulle ha tagit ut exakt lika föräldraledighet eller röstat på Sverigedemokraterna hade jag lämnat direkt. Om han däremot hade legat med någon annan ett konferensnyp som @Hyacinth utrrycker det, hade vi väl diskuterat det, antar jag. För mig är de förstnämnda sakerna betydligt värre än lite sex liksom. Det är inte grund för skilsmässa direkt för mig som det för mig helt oförlåtliga att rösta på rasister.
Förhoppningsvis har ni då kommit överens innan om barnet var planerat, och kollat av varandras värderingar innan förhållandet blev allvarligt?
 
Ja herregud så jobbigt det verkar vara... misstänksamhet, oro, SVEK - det är ju bara sex?
Och med det sagt vill jag förstås påpeka att jag tycker väldigt mycket om sex.
Kan verkligen rekommendera relationsanarki. Ingen misstänksamhet, ingen svartsjuka, inga svek.
Jag har härlig sex med mina partners. När jag är med någon av dem så är vi helt och hållet varandras. Vi lämnar inte ut förtroenden vi gett till andra.
Vad de gör när de inte är med mig är inte mitt bekymmer, vill de veta vad jag gör får de fråga.

Tycker väldigt mycket om dem, en av dem älskar jag. Ingen vill vara exklusiv och skulle ämnet komma upp får vi väl diskutera det.

Det har krävt en hel del eftertanke och rannsakande av inbyggda normer, men det gör livet så mycket mindre komplicerat.
Vem av dom hjälpte dig att flytta?
 
Men det är väl ändå det och inte öppet förhållande vi diskuterar.
Jag är rätt övertygad om att man inte pratar om det. Dvs man tar inte diskussionen för att man tror att partnern automatiskt ha samma syn som man själv har.

En bekant som med god marginal passerat de 60 har allltid sagt till sin fru (gifta i minst 40 år) att han gillar kvinnor. Och lovar absolut ingenting om han åker bort på kongress eller föreningsaktivitet. Hon vet att han itne är trogen men har valt att leva med det, om än inte med någon större entusiasm. Han resonerar - rätt naivt tycker jag - att han har sagt att han gillar kvinnor oc därmed inte lovat att vara trogen.

Vet inte vad man ska kalla det?
Svek? Njae - han har ju sagt att han inte lovar att vara trogen.
Ljuger - njae även här. Han svarar inte på några frågor.
 
Jag är rätt övertygad om att man inte pratar om det. Dvs man tar inte diskussionen för att man tror att partnern automatiskt ha samma syn som man själv har.
[...]

Då tycker jag att man får skylla sig lite själv om det blir problem. Är det något i ett förhållande som är viktigt för mig så får jag ju se till att prata om det, ingen är ju tankeläsare.
 

Liknande trådar

Skola & Jobb Dramatisk rubrik men det är så det känns :cry: Är inne i en djup kris och det känns som att jag håller på att förlora fotfästet. Jag...
Svar
3
· Visningar
824
Hästmänniskan Hej, ridlärare (27 år) här. Hoppas att detta är okej att fråga här, annars får ni säga till, vet inte vilket annat forum man kan vända...
Svar
2
· Visningar
792
Senast: Roheryn
·
Skola & Jobb Som en uppdatering på gamla tråden, så blev jag "av med jobbet". Fick besked om detta idag, att jag inte fick en tillsvidareanställning...
Svar
19
· Visningar
2 869
Samhälle Jag har valt att vara anonym på grund av, vad jag tycker, uppenbara anledningar. Jag vet inte riktigt hur jag ska beskriva det som har...
2
Svar
39
· Visningar
6 290
Senast: mars
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp