Pendlingkort

Ett kort som gäller för tåg + ett län går ju bra. Ex tåg stockholm <-> nyköping + länskort sörmland.
Man kan också köpa tåg stockholm <-> nyköping + stockholms län (tunnelbana etc) på ett kort.
Men sist jag ville ha alla tre, så gick det inte utan det var bara att välja vilket kort som blex extra.

Jag tror jag valde till slut att ha alla tre separat, för då fick jag tågkortet på en uråldrig pappersbiljett (!) , det blev dyrare, men tack vare det så kunde jag boka sittplats. Tror dock att det inte går längre.
Det räddade mig från att stå hela vägen hem på tåget många gånger dock.
Det är märkligt att det inte är mer smidigt när det ju ändå inte är en omöjlighet att folk faktiskt pendlar. Vad ska alla vi blinda epileptiker göra om inte kollektivtrafiken funkar? Sitta på röven och inget göra?

Det är inte bara pappersbiljetten som är uråldrig här, det är ju tågen också!!! :D
 
Som jag när jag åkte Oxelösund-Nyköping-Flemingsberg-Stockholm Södra. Och hem igen. :)
Jag märkte liksom inte av att jag kommit över någon länsgräns. Förutom att jag såg att det var röda och blå bussar i Stockholm och gröna i Sörmland. :D Och helt klart fler hus! :D
Nä jag märkte inget jag heller. Kortet fungerade.
 
Ett kort som gäller för tåg + ett län går ju bra. Ex tåg stockholm <-> nyköping + länskort sörmland.
Man kan också köpa tåg stockholm <-> nyköping + stockholms län (tunnelbana etc) på ett kort.
Men sist jag ville ha alla tre, så gick det inte utan det var bara att välja vilket kort som blex extra.

Det går åtminstone nu, fast då får man tillägg för all lokaltrafik inom den valda zonen (t.ex. Mälardalen). Det blir dock billigare än att köpa tågkort inklusive ett län och ett separat kort för lokaltrafiken.
 

Liknande trådar

Tjatter Hur ser er googlehistorik ut? Är det logiska sökningar på något som ni behöver i vardagen, som lokala caféets öppettider? Eller är det...
Svar
15
· Visningar
345
Senast: Glimra
·
Kropp & Själ Jag har haft mycket tankar om livet på sistone, sannolikt för att det förändrats mycket på kort tid men också för att jag upptäckt att...
2 3 4
Svar
68
· Visningar
2 935
Senast: movi
·
Kropp & Själ Jag är 22 år gammal och har varit sjukskriven i 4 år. Kraschade med ork, har fortfarande inte fått någon tydlig diagnos men läkarna...
2
Svar
36
· Visningar
4 067
Senast: MiaMia
·
Övr. Hund Jag har sälj annons ute på min hund sedan den 17 januari. Jag har fått tre svar. En som bor i samma stad som jag och som kör lastbil...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
4 855
Senast: ako
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp