Plugga på distans

Jag har tagit flera distanskurser, det är smidigt!

Jag läser en 30 poängskurs relaterad till mitt jobb just nu - jobbar 100% och läser på halvfart, det går utmärkt bara du har lite studievana. :)
 
Jag läste hela min utbildning (2-årig) på distans, och det gick superbra! Dock jobbade jag inte samtidigt. Sedan har jag läst några kurser vid sidan om 100% jobb, och det jag kan konstatera (i all fall för min del) är att kursen jag läser måste vara tillräckligt intressant och lärorikt för att jag ska orka avsluta den.
 
Jag har läst ett flertal universitetskurser på distans, och jag tycker att det är himla smidigt. Har man bara lite ordning på sig själv så går det nog utmärkt.
Vid flertalet kurser så hade jag lätt kunnat arbeta samtidigt, men vid andra så hade jag inte kunnat det. Så det skulle jag säga helt beror på vad det är för kurs.

Edit:
Vid närmare koll så har jag visst läst 175,5 hp på distans. Så mycket trodde jag verkligen inte att det var. :o
Och nu till hösten har jag sökt ett program. På campus. Jag är livrädd. :D
 
Jag har sökt två tvååriga utbildningar på distans och funderar på om det går att jobba samtidigt... Främst aktuellt om jag inte får något heltidsjobb men det hade ju varit nice om man kunde klämma in studier även då.

Känns som det kan bli tufft, men å andra sidan är det ju stor skillnad på olika utbildningar/kurser hur tufft det är... Har lång studievana sen tidigare kan tilläggas.
 
Min yrkesexamen läste jag på campus, men jag läste även parallellt under studietiden till de sista 60 hp i en kandidatexamen (huvudämne språk) på distans. I de distanskurserna var det relativt många obligatoriska träffar och jag läste kurserna på en högskola som bara låg en timme från min ordinarie studieort.

Efter examen har jag läst ca 45 hp samtidigt som jag jobbat 100% och då valt kurser utan obligatoriska träffar.

Jag tycker att de flesta distanskurser fungerar bra, men jag hade inte velat vara utan studentlivet och det nätverk som en utbildning på campus ger.
 

Liknande trådar

Skola & Jobb Jag sitter och tittar på antagning.se men är osäker på vad jag ska söka. Var inne på att läsa till journalist men hittar bara enstaka...
2
Svar
36
· Visningar
1 939
Senast: skiesabove
·
Skola & Jobb Halloj! Jag ska börja plugga på universitet! Det är något jag verkligen, verkligen kämpat för och jag så peppad på utbildningen...
3 4 5
Svar
84
· Visningar
3 108
Senast: Araminta
·
Skola & Jobb För tillfället jobbar jag 25% och tycker jobbet är skittråkigt. Jag sitter och tittar på klockan medan jag jobbar och räknar ner tiden...
15 16 17
Svar
333
· Visningar
22 976
Senast: Mabuse
·
Tjatter Inspirerad av tråden om karriärbyte slänger jag ut frågan till allvetande buke; Vilket jobb skulle passa mig? Lite "kort" info om min...
Svar
2
· Visningar
480
Senast: miumiu
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Gråter du?
  • Aubergine
  • Dejtingtråden del 37

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp