Bukefalos 28 år!

PNH- Någon?

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: PNH- Någon?

Jag funderar på Birmingham.....:bump: Hoppas bara att det inte hinner sälja slut innan jag hinner bestämma mig!!!! Jag ska kolla lite ekonomi först....

Men jag VIIIILLLLLLL ÅKA :banana: behöver jag säga mer än så?
 
Re: Sv: PNH- Någon?

Sorry blev lite "carried away" så jag bombar tråden med en bild på min svartis när han busar i somras
y1py-Ksy8-scV-pmIC0xt9k9UlcI0rHp03fIwdKUI_5PmNqAXSjfAWGHLSW_uEtyN1vt6UufdJfPvA

Förresten....:love::love::love:

Och

d094.gif


och

f034.gif


Fy 1000 va snygg han är.

Vad var han för ras och hur gammal?
 
Jag tänkte det. :)Men jag har fulförstårelse för att du FÅR missa denna år MEN INTE nästa år.

Have I made myself clear!!!!:mad:;)

Hoppas du kan bara kom och titta i maj då.
 
Har du funderat klart???

Om du är i den savvy forumet så det är många som har redan bokat hotellet det är den första som går tro jag, platser på NEC säkert kommer gå sist.
 
Nu har Marks tittat klart på "In a Whisper".

Det är en DVD som jag hade tänkt ska vandra runt lite. De första 10 st som är intresserad av detta DVD ska PM mig med adressen. Ni har 2 veckor att titta på den sen skicka den vidare till nästa person. Som står på listan.

Är någon intresserad?
 
Sv: Re: PNH- Någon?

Du är för snäll! :bow: Här är definitivt en som inte skulle säga nej till att se på lite film.

Finns det fotfolks platser och ledig sängplats till Moore i maj?
 
Sv: PNH- Någon?

Min "lilla" ögonsten är en Welsh cob på 161 cm och han blir 16 år i år. Igår när jag hade long reins (som tömkörning) på honom fick han för sig att vi skulle leka de högre skolarna och han hoppade såhär som han gör på kortet (tycker bilden säger så mycket om hans uttryck) och gjorde något liknande Capprioll (stavning) så det finns krut i gamla gubben, ska bara få honom att använda det till lite andra saker än skolor ovan mark - lite överkurs än tycker jag. Men lite piaff och passage :bow: skulle sitta fint :D!

Jag tycker sista savvy club DVD:n var mycket intressant med Pedro (Zeus), bitarna föll lite på plats tycker jag, men så är det väl kanske ju mer man ser desto fler bitar hittar sin plats i pusslet! Att vila ögona på en Frieser :love: under tiden gör inte saken värre tycker jag!
 
Sv: PNH- Någon?

Jag har inte bestämt mig om Birmingham än..? Men en plats på hotellet kan ju vara bra om man ska vara där.... får inte vela så länge till.
 
Sv: PNH- Någon?

Marks han är underbart vacker med allt liv! Cobbar är bäst;-) Det där med skolor över mark är ju vad de är byggda för, korta korta ryggar, massor av muskler och starka starka ben, för att inte tala om vilka häckar de har;-) Min irländska cobmadam gör ju perfekta levader istället för att rygga uppsuttet;-) Jag vill också ha en welsh cob men jag vet inte om jag orkar med all exuberance;-)

Brmingham? nope pengarna går till en liten ridbana istället;-)
 
Re: Sv: PNH- Någon?

Min "lilla" ögonsten är en Welsh cob på 161 cm och han blir 16 år i år. Igår när jag hade long reins (som tömkörning) på honom fick han för sig att vi skulle leka de högre skolarna och han hoppade såhär som han gör på kortet (tycker bilden säger så mycket om hans uttryck) och gjorde något liknande Capprioll (stavning) så det finns krut i gamla gubben, ska bara få honom att använda det till lite andra saker än skolor ovan mark - lite överkurs än tycker jag. Men lite piaff och passage :bow: skulle sitta fint :D!

Jag tycker sista savvy club DVD:n var mycket intressant med Pedro (Zeus), bitarna föll lite på plats tycker jag, men så är det väl kanske ju mer man ser desto fler bitar hittar sin plats i pusslet! Att vila ögona på en Frieser :love: under tiden gör inte saken värre tycker jag!

En WELSH COB!
c020.gif
WHAT! Det skulle jag aldrig gessa. Brukar de vara så stor? Han skulle jag villa ögonen på i en seminar!:angel: Bortsätt från en buckskin han s färger och markeringar är bara:love:...

Padro var jätte kul att titta på. Jag ska själa en "line" från Pat när han frågade om hur mycket hon betalade för hennes grimskaft...:rofl:allt hon behövde var att köpe karbinkake för det är den ände ställen hon håller i...:rofl:
 
Sv: PNH- Någon?

California :p nix pix jag är inte gjord av pengar;-)

"Skolor ovan mark" är rörelser ur klassisk dressyr där hästen inte står med alla hovarna på marken. stegrar och hoppar = courbette, reser sig på bakbenen 45 grader=levade etc.


Jag har en FRÅGA!
Min ettåring är jätteduktig och rolig att träna med, just nu har hon dock börjat protestera genom att göra hiskliga miner, försöka bita i ledrepet och sist kom hon på att hon skulle testa med att sätta ner huvudet när jag driver framdelen och försöka bita i mina dojor :rofl: Jag blir väldigt full iskratt för hon är rätt söt i sina försök och ännu sötare när jag blockerar henne med höga knälyft tex (så hon råkade gå in i mitt knä flera gånger):angel:.
Min fråga är givetvis: SKulle ni ignorera/blockera och fortsätta som om inget hänt eller skulle ni göra affär av det och skrämma henne på ngt sätt? Jag uppfattar det som att hon TESTAR om det kan gå att skrämma mej, hon biter inte gör bara miner. Hon verkar vara på den sidan jordklotet just nu i största allmänhet och jag gissar att om hon hade andra ettåringar att leka med så skulle hon försöka spöa dem hela tiden. De vuxna hästarna bryr sig helt enkelt inte om hennes miner så jag tänker att en stabil och trygg ledare vet när det är dags att ge sig in i en fajt och när man bara ler rart och säger så HÄR ska du göra snuttan FAST du gör fula miner... Jag är väldigt mycket friendly när hon gjort som jag bett henne göra och jag driver min vilja igenom vänligt men tydligt och bestämt....

Berätta, tror ni jag tänker fel eller inte? minns ngn diskussion om fula miner vid matdags... minns också en artikel av Linda Parelli med titeln smile when your horse bites you---
 
Saffe min LB extro är en "Nibbler"... in the worst way. Jag gjode det värre när jag bryde och försökte "ta tag i det". Att jag ingnorerade han och blockerade när det hände vänt alting direkt. MEN Det är han. Jag skulle inte gör det till nåt märkvärdig och fortsätter vad du gör nu. Jag vet varför Saffe gör det, han är en REN busig kille. Men varför gör din det? Jag skulle också ville veta varför din gör det om det är inte busighet( om det är även ett ord:crazy:) . Saffe aldrig biter när han är arg. Försöker din säger nåt till dig? Vad har din för horsenality? Är hon uttråkad?

oj jag hade mer i skallen min, men nu ät maten klar...mer senare:D
 
Sv: PNH- Någon?

Blir inte Birmingham i år heller :( har just köpt ett litet fööööl :love: (eller ja, åring är han ju... och inte färdigbetald eller ens levererad.. :angel: )

Nästa år hoppas jag :bump:
 
Sv: PNH- Någon?

ang nibblers;-)

Ja hennes horsenality är en hemlighet;-) Hon är definitivt LB men har hittills varit otroligt LYDIG och SNÄLL, lugn, går långsamt och är mycket nyfiken och kontaktig. Kommer alltid först fram och stoppar huvudet i grimman (har man ingen stoppar hon det gärna i fickan på en). Jag tror att hon är lite tonåring just nu och testar nya beteenden. Jag är mycket tydlig med henne och väntar länge för att ge henne chansen att tänka ut hur hon ska göra och det funkar oftast mycket bra och hon är mkt nöjd. Jag tolkar ärligt talat beteendet som att hon försöker säga mej att hon faktiskt tycker jag ska sluta bestämma över henne;-) Hon är arg, inte rädd, när hon blir rädd försöker hon antingen fly eller komma mycket nära mej.
Det är framdelen hon inte vill flytta, hon vill heller inte bli ledd från zon 3, det ger samma reaktion. Jag ser att hon gör likadant med tanterna i hagen när de "föser" henne i samma läge!
Det andra hon säger är att jag kräver för mycket och för fort. Hon är kallblod och de har en tendens att ta två steg och sedan tycka att det räcker så;-) Jag vill ha mer och det är irriterande liksom:D
(jag har hennes mamma också...men HON är dominant:crazy::p)

Men hon kommer fortfarande och BER om att få på sig grimman, så jag känner inte att jag gör fel med henne just nu, men man är ju uppfostrad till att man inte skall acceptera sånt beteende utan helst ge hästen en omgång...:confused: och ibland blir man osäker på hur man verkligen ska göra. Med hundar i tonåren tar man hänsyn till just det, att de är tonåringar, hästar måste ju också ha sådana upprorsperioder under uppväxten tycker jag.
 
Sv: PNH- Någon?

Tack vad snälla ni är som skriver så fina ord om min ÄLSKLING :love: han är en av de största Welsh cobbarna i Sverige, finns några som är upp mot 165 cm i Sverige och det är stort! Min häst har ganska lång rygg trots han är Welsh, 165 cm i täcken...
Ja du Racerkorv han är ganska Exuberant (stavning) men nu är han from som ett litet lamm mot för hur han var för 3-4 år sedan och dessförinnan då var han en Welsh cob med massa playdrive och LB extrovert men kunde närsom hellst slå över och vara hela registret på RB sidan :crazy::confused: Jag hade det inte så lätt då.... Men Parelli var räddningen, och när sedan allt detta med Horsenalitys kom så förstog jag det på en helt annan nivå också, så det har varit en lång och krokig väg att lära sig massor av!

CS: ha ha du får väl komma igen om några år då kanske vi kan göra ett litet mini seminarium för dig...

Nu blev det mycket prat om en viss Welsh cob...:smirk:
 
Senast ändrad:
Re: Sv: PNH- Någon?

Blir inte Birmingham i år heller :( har just köpt ett litet fööööl :love: (eller ja, åring är han ju... och inte färdigbetald eller ens levererad.. :angel: )

Nästa år hoppas jag :bump:

Bilder så fort postförskoten är betalt:D!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

L
Relationer Jag skulle vilja fråga om tips om saker som jag och min pojkvän skulle kunna göra. Det är kanske lite mera speciella be hov för att jag...
Svar
9
· Visningar
800
Övr. Hund Hej! Har ett par nya grannar ett som flyttat in ovanför mig, som har flera olika hundar som låter en del när de går i trapphuset...
Svar
9
· Visningar
750
Senast: Nepenthe
·
Fälttävlan Ursäkta jättelångt inlägg! Jag är ny här men skulle vilja ha en tråd där vi kan samla information om vilka terrängbanor som finns...
Svar
5
· Visningar
576
Senast: Lady_S
·
L
Skola & Jobb Innan jag skriver dethär så vill jag bara skriva att SJÄLV KLART så ska jag ha ett möte med en studie väg ledare snart och då ska jag...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
2 787

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp