Bukefalos 28 år!

Ranch Horse Classic 2007!!!!

Sv: Ranch Horse Classic 2007!!!!

Japp!!!
Chappen avklarad igen och tiden bara rusar iväg!!
Såg en del bukefolk, men fegade lite och vågade inte gå fram:crazy:
Duktiga var ni då och så många fina hästar:love:
Förresten, vilken häst var det Tommy Arvidsson red i Last man standing????

Precis som tidigare år så har vi bestämt att NÄÄÄÄSTA år, då ska vi vara med och tävla!!!!!
 
Sv: Ranch Horse Classic 2007!!!!

Tyvärr kom jag i slutet av den klassen och såg inte riktigt vad det var för häst.......men det var inte hans sexåring då?
 
Sv: Ranch Horse Classic 2007!!!!

Tjenixen Gott folk.
Ja ni vad ni fegade. Jag träffade Beweldried (Hmm stavningen)
och hennes mor kommer inte ihåg hennes användar namn här. Dom var jätte glada och trevliga människor.
Vi frågade varandra flera ggr efter Texaz men Inte då? De var synd.
Jag är nöjd, att söndagen gick åt pipsvängen var pga annat bett.
Annars gick det bra och han uppförde sig som en riktig Gentleman.
Med tanke på att han stod i Argentina för 2,5mån sedan.
Ev så åker vi till Hjoko vi har några dagar på oss att fundera.
Tyvärr visste jag inte riktigt vilka ni är så jag kunde inte ta första steget att leta upp er. Men de var ett par unga tjejer som jag inte vet vilka dom var som kände igen oss(mig och hästen alltså).
Godnatt gott folk de ska bli underbart att sova i sin egen säng iallafall. Hoppas vi ses nästa GÅNG!!!!:bump::banana:
 
Sv: Ranch Horse Classic 2007!!!!

jaja,mina har 6 resp 7or.

tittade på en skoriktare,vi har tröttnat;)

Shiren var inte fantastisk jus för att det var en shire tyckte jag,utan den var för det första -otroligt-välriden,ryttaren satt med så små hjälper att tom jag hade svårt att se vad hon gjorde,sätet var nog mest i funktion.

dessutom är det ju omvittnat svårt att få en så stor häst att röra sig med den lättheten,utan att den skall bli seg eller tappa balansen o rusa och med tanke på hur de är byggda bak(påskjut snarare än samling) så var jag häpen över resultatet.

höll på att trilla ur rullstolen när jag hörd eåldern på den-6 år!

Det talar också för kvaliteten på ryttaren,jag jagade henne men hon hann tyvärr inte prata med mig,var upptagen med att gråta glädjetårar:)

Segern var välförtjänt ur vilken synvinkel man än ser det och det fick mig att förstå att jodå,jag kan i lugn o ro göra bort mig med min elefant på westerntävlingar.
(först skall han dock få göra bort sig med en Riktig Westernryttare=inte hennes fel):)

Jag tycker ryttaren kan ta emot träningshästar-min står först i kön!

Och jag vill definitivt vet amer om ryttaren o hästen!
 
Sv: Ranch Horse Classic 2007!!!!

Hej! Jag kunde tyvärr inte ta mig ner till Chappen i år men nästa år ska jag dit om jag så ska gå..
Blir så nyfiken när ni talar om tjejen som vann på en shire,vad red hon för klass som hon vann?Väntar med spänning på bilder från helgen..:bump:
 
Sv: Ranch Horse Classic 2007!!!!

Det stora problemet var att jag inte ville störa på framridningen och utan hästar visste jag inte vilka ni var:crazy:.....
Vågade mig inte in att springa runt bland stallarna, det är väl inte tillåtet?
Nåväl, jag såg er, tror bara att det var Majas häst jag inte lyckades klura ut, stod ju inga stammar i programmet;)....
Men Gordon, visst red du freestyle reining???? Eller är jag helt ute och cyklar:o
 
Sv: Ranch Horse Classic 2007!!!!

Vad rätt du har i detta! Hästen ska ju vara välriden och hela ritten ska vara en fröjd att se på samt att ryttaren verkligen ska se ut som om det är det lättaste och härligaste i världen. Rasen spelar ingen roll men tycker ändå att det är härligt när andra raser än de typiskt amerikanska kommer högt på listorna, även om det är en underbar syn att se en välriden QH.

Jag vill verkligen se bilder, ännu mer nu efter din beskrivning;)
 
Sv: Ranch Horse Classic 2007!!!!

tjena ( : läget ? bra ridit på ranch horse , grymt fin häst du har . annars allt bra ? ( : :smirk:
 
Sv: Ranch Horse Classic 2007!!!!

det var det bästa året lätt för hc ! ( : rikitgt kul , vi möts nästa år igen :D
 
Sv: Ranch Horse Classic 2007!!!!

Som ni märkte så var det speciella evenemang som jag flaggade för ett bröllop på lördagen. Häftigt gjort av dem att gifta sig i den miljön och på sina egna hästar.
Chappen bjuder verkligen på ALLT och då menar jag både RHC och HC, tillsammans en oslagbar kombination.
Samma helg nästa år - redan kryssat i almanackan!
 
Sv: Ranch Horse Classic 2007!!!!

Texaz...

Tommy red TJ... BF Royal TJ heter han helt! :D
Rob var inte med på Chappen...
 
Sv: Ranch Horse Classic 2007!!!!

*kl*

Bilder, bilder, bilder.... :bump::bump:
 
Sv: Ranch Horse Classic 2007!!!!

Det stora problemet var att jag inte ville störa på framridningen och utan hästar visste jag inte vilka ni var:crazy:.....
Vågade mig inte in att springa runt bland stallarna, det är väl inte tillåtet?
Nåväl, jag såg er, tror bara att det var Majas häst jag inte lyckades klura ut, stod ju inga stammar i programmet;)....
Men Gordon, visst red du freestyle reining???? Eller är jag helt ute och cyklar:o

Nej !:eek: jag red inte freestyle reiningen bara barrel och polebending samt teamsorting. Buffalo girls.
 
Sv: Ranch Horse Classic 2007!!!!

Hon rider sin Shire i pleasure klasser....har sett henne ett par gånger förut och de är ett jätteduktig och enormt fint ekipage.
 
Sv: Ranch Horse Classic 2007!!!!

Nä..visst var det TJ? Jag visste att han bara hade med honom ner men ibland rider han ju andras..och det var lite mörkt just den klassen så jag kunde inte urskilja vilken häst det var.
 
Sv: Ranch Horse Classic 2007!!!!

Ja..jag vill också se bilder.
Jag var ju där men alltid lika roligt att se bilder för det.
Tyvärr la min kamera av där nere så det blev inte ett enda foto....så trist :crazy:
 
Sv: Ranch Horse Classic 2007!!!!

Nä..visst var det TJ? Jag visste att han bara hade med honom ner men ibland rider han ju andras..och det var lite mörkt just den klassen så jag kunde inte urskilja vilken häst det var.

Ja det var mörkt :p Då var det nog ingen som såg mig på den stora svarta hästen i Last Man standingen ;)

Kramar Malin! :D
 
Sv: Ranch Horse Classic 2007!!!!

Jag såg inte hela klassen tyvärr......bara de sista 5 eller 6 ryttarna tror jag...hur långt kom du?
 
Sv: Ranch Horse Classic 2007!!!!

Då var jag och min pålle också hemkomna från en underbar helg på chaparral!
Mina resultat:
Ranch Trail: 1:a
Trail: 3:a
W. Horsemanship: 3:a

Är såå nöjd med helgen!:banana:

Kanon Fia...du var jätteduktig på trailen o wh,n:bow:, tyvärr såg jag inte ranch trailen, vi kom 1st på lördagen...
Men en stor grattiskram skall du ha:bump:
 
Sv: Ranch Horse Classic 2007!!!!

Shiren var inte fantastisk jus för att det var en shire tyckte jag,utan den var för det första -otroligt-välriden,ryttaren satt med så små hjälper att tom jag hade svårt att se vad hon gjorde,sätet var nog mest i funktion.
dessutom är det ju omvittnat svårt att få en så stor häst att röra sig med den lättheten,utan att den skall bli seg eller tappa balansen o rusa och med tanke på hur de är byggda bak(påskjut snarare än samling) så var jag häpen över resultatet.

Det var ju just det som var så fantastiskt med hela ekipaget...att man inte såg vad hon gjorde, det såg bara ut som om det bara blev som hon ville...nu blev det konstigt...
Men det var som om de hade en inre kommunikation sinns emellan...

höll på att trilla ur rullstolen när jag hörd eåldern på den-6 år!

Va! Satt du i rullstol?

Jag har iaf en massa bilder nu på gång...de håller på o laddas in i vår delade mapp...en massa bilder på Shire-ekipaget, då min dotter blev helfrälst och önskade inget hellre, än att den skulle vinna:banana:
Men tyvärr vågar jag inte sätta in, utan lov:crazy:
Eller får man det...någon på läktaren kanske misstycker oxå...
Vill så gärna visa er:(
 

Liknande trådar

Tjatter På grund av brist på ork tror jag att jag kommer att fira jul med katten i år i min stuga istället för med familjen på en annan ort. Men...
Svar
11
· Visningar
665
Gnägg Verkar inte hitta någon GHS-tråd för i år, och jag hoppas att jag lägger den rätt! Nu är det inte många dagar kvar. Jag själv, precis...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 336
Senast: mars
·
Fälttävlan Ursäkta jättelångt inlägg! Jag är ny här men skulle vilja ha en tråd där vi kan samla information om vilka terrängbanor som finns...
Svar
5
· Visningar
591
Senast: Lady_S
·
Hästmänniskan Jag är så ställd över något som har hänt att jag ville höra om någon annan har varit med om något liknande. Bytte stall i augusti, till...
Svar
7
· Visningar
2 869
Senast: Lhas
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp