Reklamera tvättade skor?

Reklamera gör man med varor som har fabrikationsfel, d.v.s om sömmar släpper snabbt eller sulor spricker efter bara lite användning. Reklamera gör man inte när man slitit på skorna i 3 år eller som i ditt fall, skött dem fel.

Tycker du borde höra med arbetsgivaren om de kan betala ett par nya skor till dig :)
 
Jag centrifugerade inte och dom hade blivit missfärgade på ett ställe efter en joggintur i regn redan innan. Tänkte inte på det då men det har precis samma missfärgning.
Det står inget om varken tvätt eller inte. Och som sagt jag hade inte kunnat använda dom om jag inte hade tvättat dom. Att jag sen inte visste att man inte skulle ha dom i maskin är ju min tabbe.
 
Ja men då är det ju en tråkig händelse men inget du kan reklamera för? Om man inte undersöker hur man ska hantera ett plagg innan man tvättar det får man ju skulle sig själv, vad är det du vill belasta butiken eller tillverkaren för? Vad du tycker borde vara rimligt eller inte har ju egentligen ingen bäring.
 
Nej jag har fattat nu. Det var ju därför jag frågade här. För jag har alltid tvättat skor utan oönskade effekter och därmed inte tänkt på att det kan färga eller förstöra.
Men jag har tydligt fått förklarat för mig att jag är korkad så vi kan stänga tråden nu.
 
Visa gärna var någon har sagt att du är korkad? De folk har undrat över är vad du ville reklamera för när du inte först kollat om skorna går att tvätta innan du gjorde det. Du beskrev det som att skor borde gå att tvätta för man kan springa i regn så då borde man kunna reklamera trots att tillverkaren inte sagt att dom tål maskintvätt. Du verkade vilja reklamera trots att du googlat dig till att man inte ska maskintvätta såna skor, det kändes märkligt bara.
Alltid ska folk ta ifrågasättande som något personligt påhopp...
 
Jag kör mina löparskor i maskin titt som tätt med tvättmedel. Av de 9 par som jag har just nu så ungefär hälften av dem gått i tvättmaskin ett otal gånger var. Jag har aldrig märkt någon skillnad vare sig på funktionen eller utseende, mer än att de blir rena och fina. Hade skorna färgat av sig på det sätt som @MarieJ beskriver så hade jag tagit för givet att något är fel på skorna vid tillverkningen. Men oavsett det så hade det förmodligen inte gått att reklamera just eftersom tillverkarna brukar avråda från maskintvätt.
 
Jag kör också mina i maskinen men jag gör det medveten om att de i butiken sa till mig att de inte rekomenderar det då t.ex. limmet kan försämras. Mina har funkat, ibland har nån sula ramlat ur i maskinen med det är det enda. Däremot skulle jag inte få för mig att reklamera om något hände då jag gör det på eget bevåg :)
 

Liknande trådar

Hemmet Så, kära bukefalister. Ni brukar ha svar på det mesta. Tvättmaskinen blev stående (med stängd lucka 😬) innehållandes äckliga, svettiga...
2 3
Svar
43
· Visningar
2 929
Senast: Breaktown
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
27 955
Senast: Snurrfian
·
Hemmet Alltså jag blir inte klok på detta. Varje gång jag kör 40 tvätt så luktar kläderna unket. Ja, jag kör tvättmaskinens rengöringsprogram...
2
Svar
38
· Visningar
6 055
Senast: Riru
·
Hemmet Nu har tvättmaskinen börjat krångla och med små barn så blir det stressande för mig.. Tvätten känns inte ursköljd när programmet är...
2
Svar
24
· Visningar
3 762
Senast: Riru
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Mat till kräsen liten valp
  • Kattbilder #9
  • Kattsnack 10

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp