Rekommendation el lag?

Y

Yahoo

Håller som bäst på att planera stallbygge. Var in på djurskyddsmyndighetens hemsida och läste. De måttbestämmelser som står där är de rekommendationer eller lag?
I fall jag gör en stallgång som är 2.30 och det står att en stallgång bör vara 2.50 kan jag bli tvungen att göra om den då vid kontroll?

Ska ringa och fråga, men har inte möjlighet till det på några dagar så jag tänkte höra om någon av er vet.
 
Sv: Rekommendation el lag?

Det är lätt att veta står de SKA eller BÖR??
om det står BÖR är det en rekommendation och och det står SKA är det lag!
 
Sv: Rekommendation el lag?

Jo jag antog att det var så, men vill ändå vara 100% säker innan jag bygger. Har pratat med en djurskyddsinspektör som sa samma som dig.
 
Sv: Rekommendation el lag?

Man ska också komma ihåg att det ofta är en minirekommendation. Dvs helst ska det vara större, högre m.m.
 
Sv: Rekommendation el lag?

Jo jag vet det, tyvärr går det inte att få min stallgång bredare. Men jag kommer att kompensera det med lite större boxar och hög takhöjd. Alla andra mått kommer att följa rekommendationer/lag eller bli större.
 
Sv: Rekommendation el lag?

Som sagt; står det BÖR (kolla det) så kan ingen tvinga dig. Står det SKALL så finns risken att du måste göra om vid en ev inspektion.
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej, Jag vet att det finns många trådar om detta men av de som jag hittat är det många inaktiva och jag önskar verkligen stöd just nu...
Svar
10
· Visningar
2 261
Hästvård Jag fick hem en häst för drygt tre månader sen som i nuläget har en del bekymmer med sina hovar. Hästen har gått skodd hela livet utan...
Svar
1
· Visningar
1 170
Senast: super
·
Fordon Fredagen 15 september köpte jag en bil av en bilfirma. Den var nybesiktigad, kamremmen bytt, rostfri, bra sommardäck och ok vinterdäck...
18 19 20
Svar
384
· Visningar
25 268
Senast: ptr
·
Hemmet Lägenheten ovanför mig har fått nya boende. Vet att jag tidigare har skrivit om mitt lyhörda hus och att det hörs särskilt mycket från...
12 13 14
Svar
272
· Visningar
22 915

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Guldfasanerna
  • Kattbilder #9
  • Valp 2024

Hästrelaterat

  • När fan slutar jag ramla av?
  • Ridskoleryttare
  • WE-tråden

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp