Bukefalos 28 år!

Resetråden

Jag och syrran bokade biljetter till Bali för 2 veckor i mitten av januari, som jag längtar!! Hittade billiga biljetter för ca 3000SEK retur, kap :banana: Har inte bokat hotell än, men ska försöka hitta någonting trevligt. Någon som varit där och kan tipsa?
 
Nairobi har vi dock två dagar på egen hand; rekommenderar du något särskilt? Utflyktstips/restaurangtips/shoppingtips?

Restaurang har jag tyvärr inget tips på, vi åt på hotellrestaurangen en kväll och lunch på någon lokal marknad men minns absolut inte var den låg.. shopping hade jag gjort det mesta av vad jag var ute efter i Uganda så det lade jag ingen tid på i Nairobi tyvärr.

Vi gjorde dagsutflykt till Lake Nakuru, mest för fågellivets skull. Nu ska ju ni runt på mycket safaris ändå och kanske mer vill ha stadsliv era dagar i Nairobi :)
 
Mina egna reseplaner då; var tänkt att bli Etiopien och Sao Tomé-Pricipe över jul och nyår (eftersom min lillasyster "ändå råkar" vara i Kamerun så då kunde vi mötas upp) men var ute för sent med flygbokningen så det fanns bara förstaklassbiljetter kvar.. blev orimligt dyrt. Jäkla portugiser som bokar sina julresor tidigt ;)

Har bokat London i januari för en 2x30-årsfest hos ett par av mina bästa vänner och skidresa till Öserrike i mars :)
 
@niphredil Varför ursäkta dig? Älskar att inside-tips och gärna i mängder :D Jag tar med mig allt du skriver, och uppskattar all hjälp och alla tips :) Jag vill gärna åt lite smultronställen och jag älskar att planera inför resor så jag samlar allt i ett resedokument. Tycker Buke är toppen på det viset, både när jag var i Singapore och på Island hade jag mycket utbyte av information jag fått härifrån. Känn pressen ;)

Ikväll bokar vi hotell, hoppas på att hitta något bra i områdena du nämnde.
 
Jag och syrran bokade biljetter till Bali för 2 veckor i mitten av januari, som jag längtar!! Hittade billiga biljetter för ca 3000SEK retur, kap :banana: Har inte bokat hotell än, men ska försöka hitta någonting trevligt. Någon som varit där och kan tipsa?

Super billigt skulle jag säga!
 

@cherie Jag rekommenderar också Pradomuseet! Åkte till Madrid för ett par år sedan med en konstintresserad kompis typ enbart för att se The Garden of Earthly Delights på Pradomuseet. Lätt världens häftigaste tavla enligt mig, tills jag såg Guernica som finns (fanns?) på Reina Sofia. Det var en häftig upplevelse faktiskt att gå in i rummet där Guernica hängde och uppfyllas av tavlan (den är enorm); jag blev på riktigt berörd. Så om du/ni gillar konst har Madrid jättebra sådan :).
 
Åkte till Madrid för ett par år sedan med en konstintresserad kompis typ enbart för att se The Garden of Earthly Delights på Pradomuseet. Lätt världens häftigaste tavla enligt mig, tills jag […]
Åh men skojar du, jag ÄLSKAR den tavlan! Min favorit på hela museet :love:.
 
Åh men skojar du, jag ÄLSKAR den tavlan! Min favorit på hela museet :love:.

Ett fellow fan! Jo alltså jag är HELT fascinerad över att någon kunde måla så på 1400-talet?! Eller snarare hade den typen av fantasi och förmåga att uttrycka den? Plus att man kan titta på tavlan i evigheter; den är ju så detaljrik och humoristisk (!).
 
Jag har förresten skickat en ansökan för att få besöka Vita Huset när jag är i Washington :). Hittade en blogg där en australiensisk tjej beskrev hur hon hade gått till väga, så jag gjorde lika dant. Som amerikan måste man ansöka hos sin "local congressperson". Som utlänning ska man egentligen söka via sin ambassad, men det är inget Svenska ambassaden pysslar med.... Ej heller den Australiensiska visade det sig, så jag följde bloggarens tips och skickade in min ansökan till en amerikansk kongressledamot. Flera verkar ha fått gått tours i Vita Huset genom att följa hennes tips, så vi får väl se om jag har samma tur. Det skulle vara en DRÖM att få se Vita Huset inifrån eftersom "The West Wing" var min absolut favorit TV-serie som yngre.
 
Jag vill börja planera nästa sommarresa! Vad har ni andra för planer för kommande resor?
Jag bokade en helg i London för julshopping den 18-21 september, ska hälsa på en kompis som bor där.

Annars är planen Dubai i februari/mars för att hälsa på min bror, och så ska jag till Malta en vecka i juli för att gå på min pojkväns systers bröllop. Det blir min första gång i båda länderna, kul att vidga vyerna lite grann! Malta har jag alltid velat åka till och Dubai har jag aldrig velat åka till (:p) så det blir spännande.

Någon som sitter inne på lite Malta-tips?
 
Jag ska till Japan i sommar. Som det ser ut nu kommer vi bo i Meguro och röra oss mest runt Tokyo. Sen blir det dagsutflykter till andra ställen, speciellt Kyoto står högt på listan. Två veckor är jag borta :love:

Sen blir det inte mycket mer resor. En weekend på våren och en på hösten hoppas jag på att få ihop, just nu är det Italien och London som lockar. Vi får se vad plånboken säger ;)
 
Jag och några tjejkompisar ska iväg en vecka i slutet på maj/början på juni. Det vi vill ha är sol, bad och nära till nöjen och uteliv. Har ni några tips? :) Vi har kikat på Kroatien men det verkar vara dåligt med uteliv där?
 
Jag ska till Japan i sommar. Som det ser ut nu kommer vi bo i Meguro och röra oss mest runt Tokyo. Sen blir det dagsutflykter till andra ställen, speciellt Kyoto står högt på listan. Två veckor är jag borta :love:

Sen blir det inte mycket mer resor. En weekend på våren och en på hösten hoppas jag på att få ihop, just nu är det Italien och London som lockar. Vi får se vad plånboken säger ;)

Vad kul med Japan, jag är så sugen på att åka tillbaka någon gång! För dagsutflykter är Nikko väl värt ett besök.
 
@niphredil Älskar Madrid so far :D Verkligen otroligt trevlig stad att bara strosa omkring i (och äta eller dricka, vi har nog aldrig ägnat så mycket tid åt denna syssla). Igår åt vi din beryktade kycklingpita och den var riktigt god :d

En dag kvar här, sen beger vi oss vidare till Valencia :)
 
Älskar Madrid so far :D Verkligen otroligt trevlig stad att bara strosa omkring i (och äta eller dricka, vi har nog aldrig ägnat så mycket tid åt denna syssla). Igår åt vi din beryktade kycklingpita och den var riktigt god :d
Nej men vad roligt att du gillar stan så mycket! Jag säger det, det är typ bästa äta-dricka-strosastan som finns :D. Och kul att du gillade min pita också :D.

En dag kvar här, sen beger vi oss vidare till Valencia :)
Åh, där har jag aldrig varit. Kan du återkomma med en rapport sen? Vi satsar på att svänga förbi där under året :).
 

Liknande trådar

Fordon Jag ska till hösten kolla på en ny bil. Jag har en 20 år gammal bil som börjar åka på sin sista resa så att säga. :bump: Jag planerar...
Svar
7
· Visningar
971
Senast: Twihard
·
Mat Jag firar ju egentligen aldrig jul, tycker julen tappade sin mening för mig redan innan jag var 12 år, men nu blir det kanske min sista...
Svar
19
· Visningar
1 174
Senast: Acto
·
Tjatter Välkommen till ett somrigt Visby! Till staden har precis en resande tivoli anlänt och alla med barnasinnet kvar är väldigt glada. Pippi...
48 49 50
Svar
986
· Visningar
22 030
Senast: Klara
·
Relationer Träffade en kille på tinder för lite mer än ett år sedan. Han bodde 5 h ifrån mig men han jobbade mycket i samma stad som mig. Vi...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
19 522
Senast: Whoever
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp