Resetråden

Blir en utlandsresa för mig och pojkvännen i höst. Står mest mellan Barcelona, Rom eller Paris, tips? :) Och tips på aktiviteter förutom sightseeing.

Är f.ö så sjukt flygrädd, hatar det. :arghh:
Eftersom jag själv velat åka till Rom länge röstar jag på det ;) som nr 2 Barcelona och nr 3 Paris.
 
Insåg att sist jag skrev i den här tråden var planen New York under våren 2016, så blev det inte ;) Sambon kunde inte få ledigt så vi bokade om till hösten och planerade om lite så nu är planen lite annorlunda.

20okt-4nov Florida och kryssning i Karibien. Vi flyger till Miami (men stannar inte där då jag inte är speciellt förtjust i just Miami), bilar via Everglades till Fort Myers, vidare till Orlando och sen tar vi östkusten ner till Fort Lauderdale och därifrån går sedan en 6-nätterskryssning på Oasis of the seas till Bahamas och Mexico och det får avsluta vår resa. Vi utgår från ovan nämna ställen men kommer ta dagsutflykter till närliggande ställen också. Jag har varit i Florida 2 ggr innan men är ändå sugen på att se mer av staten så därför skall vi åka runt mycket. Blir en härlig mix av sol, bad och upplevelser och får dessutom vara i USA över Halloween vilket känns spännande (skräckblandad förtjusning:nailbiting:).

Som det ser ut nu kommer vi även åka till Malaga några dagar under v.28 eller v.29 om inte Sverige bjuder på toppenväder för då stannar vi nog hemma och njuter av det istället. Annars blir det 4-5 dagar där också för lite sol och bad :)
 
Kan man få tips i denna tråd?

Jag och min kille vill gärna ut o resa i jan-mars och vill ha sol och värme!
Vill kunna hyra hus/lägenhet och köpa hem mat o laga själva, men även gå ut och äta. Hyfsat billigt!
Mest intresserade av naturupplevelser, djur, kultur och kunna bila runt tillsammans :love:
Tänkte vara borta 2 veckor ca, vad har ni för tips? Skönt om det inte är svindyrt då vår budget inte är gigantisk.

Kan även lägga till, om man vill göra detta med två barn. 7 och 8år?
Kanske man iaf ska ha hotell och så frukost ingår?
All inclusive är inget för mig utan jag vill att det blir en upplevelse där vi upplever landet och allt därtill. Inte sitta på hotell och dega varje dag :angel:
 
Härlig tråd! :)
22-30 juni drar jag till Rethymnon i Kreta för sol och slappsemester. Känns så underbart att snart få riktig värme! :love:

Någon gång i augusti åker jag på en minisemester till Bryssel för att hälsa på en vän. Har inte bestämt om vi ska bo i Amsterdam som vi gjorde förra gången eller om vi ska bo i Bryssel. Älskade stämningen i Amsterdam. Alla mysiga små caféer, sånt härligt folk och deras öppna inställning. Är Bryssel lika härligt och roligt eller vad säger ni som besökt båda städerna? :)
 
Vi bokade precis in en jul/nyår resa till Ho Chi Minh City! 11/12 till 3/1 :) :)
Sen åker vi till Alvor i Portugal nu den 11 augusti!
 
I början av september ska jag och min syster åka till Krakow, Polen :)
Vi ska shoppa loss och även ägna en dag åt att besöka Auswitch.

Det blir första gången på 15 år som jag åker utomlands :nailbiting:
 
Jag planerar ytterligare en resa utöver Grekland i september och London i oktober. Den här gången tänker jag mig något soligt ställe i januari. Ska bara hitta resesällskap först :D Kan förstås åka ensam men det blir rätt dyrt :mad:
Sen ska vi förstås åka skidor i Norge i typ mars eller så.
 
Vi planerar en resa till Lofoten nästa sommar. Tanken är att bila längs svenska kusten upp och sen genom Kiruna och sedan stanna i Lofoten 4 nätter.

Vi är också sugna på Lofoten. Men tänkte i september... känns dock lite sent på året :/
 
Nagon som har bra tips pa Budapest? Jag och van har precis bokat 5 dagar dar I oktober!

I utbyte kan jag erbjuda London tips som "lokalbefolkning". Kanner mest till sydostra London, men om nagon ar sugen pa att se London utanfor turistomradena och zon 1, hojta till, sa ska vi se vad jag kan komma pa!
 
Eftersom jag själv velat åka till Rom länge röstar jag på det ;) som nr 2 Barcelona och nr 3 Paris.
Kommer förmodligen också åka till Rom, i höst. :)
Killen vill på fotboll och jag som är konstintresserad vill på sightseeing, förutom det blir det väl en del romantik och vin. :up:
 
Vi planerar en resa till Lofoten nästa sommar. Tanken är att bila längs svenska kusten upp och sen genom Kiruna och sedan stanna i Lofoten 4 nätter.
Kul! Var i Lofoten?
Vi är också sugna på Lofoten. Men tänkte i september... känns dock lite sent på året :/
Äsch, september är väl helt okej? Kallt och jävligt är det ju ändå hela sommaren där så det gör inte så stor skillnad tycker jag :p.
 
Jag var i Japan (Kyoto och Tokyo) i början av sommaren och hade det fantastiskt. Har börjat spåna på att åka tillbaka under nästa år, men saknar resesällskap så vi får se. Isåfall är jag sugen på att åka antingen direkt efter påsk eller någon gång i maj :)
 
Det vet vi inte än. Men jag googlade och läste att en kvinna hyrt en stuga i Bleik som hon var nöjd med.
Ah okej, då kan jag inte ge så många tips, mina erfarenheter är inte därifrån. Men hela Lofoten är helt fantastiskt vackert så ni får nog en jättetrevlig semester :).
 
Ah okej, då kan jag inte ge så många tips, mina erfarenheter är inte därifrån. Men hela Lofoten är helt fantastiskt vackert så ni får nog en jättetrevlig semester :).

Har du några andra tips att ge? Bleik är inte spikat än. Vi har tänkt oss uppleva fantastisk natur och åka på valsafari.
 

Liknande trådar

Fordon Jag ska till hösten kolla på en ny bil. Jag har en 20 år gammal bil som börjar åka på sin sista resa så att säga. :bump: Jag planerar...
Svar
7
· Visningar
918
Senast: Twihard
·
Mat Jag firar ju egentligen aldrig jul, tycker julen tappade sin mening för mig redan innan jag var 12 år, men nu blir det kanske min sista...
Svar
19
· Visningar
1 122
Senast: Acto
·
Tjatter Välkommen till ett somrigt Visby! Till staden har precis en resande tivoli anlänt och alla med barnasinnet kvar är väldigt glada. Pippi...
48 49 50
Svar
986
· Visningar
21 292
Senast: Klara
·
Relationer Träffade en kille på tinder för lite mer än ett år sedan. Han bodde 5 h ifrån mig men han jobbade mycket i samma stad som mig. Vi...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
18 273
Senast: Whoever
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp