Resetråden

Status
Stängd för vidare inlägg.
Om en månad sticker vi till London! Ska bli kul, trots att jag varit där tre gånger tidigare. För sambon blir det första gången. Vad tror vi om vädret? Mitten på september, det lär väl vara regn? Får bli många extra ombyten och regnponchos i väskan.

Tycker inte alls det regnar sa farligt i London, mitten av September kan det ofta vara trevligt sensommarvader dessutom - kolla YR ett par dagar innan avresa sa packar du ratt!
 
Tycker inte alls det regnar sa farligt i London, mitten av September kan det ofta vara trevligt sensommarvader dessutom - kolla YR ett par dagar innan avresa sa packar du ratt!

Ja jag hoppas på underbart sensommarväder! Det var planen när vi bokade vid nyår. Hoppas hoppas!
Så yr är bra alltså? Vi får kolla in det när vi packar.
 
Asien skenar också. Jag tror att det gör det överallt vid jul/nyår.

Ja nog förstår jag att Asien blir dyrt också, men tänkte mer på sol och värme, eller om det finns alternativ. Och Asien blir garanterat dyrt under denna högtid, det är jag medveten om.


Asien behöver inte bli alltför dyrt. Flyg till någon av de stora flygplatserna, tex Singapore, KL eller kanske Bangkok, och sen flyga vidare med AirAsia för en billig peng. Hotell och mat går att finna billigt och bra på plats.

Min vän åker mkt till Egypten den tiden också, har själv aldrig varit där då, men kan vara värt en titt. Kanske även Tunisien eller Marocko.

USA och främst Florida är trevligt den tiden på året, men USA är aldrig särskilt billigt tycker jag.

Tack för förslag! Egentligen vill jag ju hellre åka mot Asien, men när vi tittade på biljetter så skenar priserna något i min värld, plus lång resa på det.
 
Ja jag hoppas på underbart sensommarväder! Det var planen när vi bokade vid nyår. Hoppas hoppas!
Så yr är bra alltså? Vi får kolla in det när vi packar.

Yepp, jag anvander YR mest hela tiden och tycker det stammer valdigt bra. Vad ar planen, vad ar ni sugna pa att se o gora? Jag lever ju ett ganska inrutat vardagsliv, men kanske har jag nagot bra tips - generellt sett skulle jag rada att titta pa timeout.co.uk for info om stallen att besoka, o grejer att se o gora!
 
Yepp, jag anvander YR mest hela tiden och tycker det stammer valdigt bra. Vad ar planen, vad ar ni sugna pa att se o gora? Jag lever ju ett ganska inrutat vardagsliv, men kanske har jag nagot bra tips - generellt sett skulle jag rada att titta pa timeout.co.uk for info om stallen att besoka, o grejer att se o gora!

I och med att sambon inte varit där innan blir det alla typiska turistgrejer typ towern och sånt. En musikal har vi bokat med. Annars vet jag inte riktigt vad vi ska göra hela veckan.
Tack för webbtipset! Ska kollas in :)
 
På flyget till Malaga nu :love:
Kommer bo mellan Marbella och Fuengirola i vanlig ordning, vara där två veckor och ha hyrbil! Så tanken är att göra en dagsutflykter. Visst är det Granada du pratat som gott om @niphredil ?:D

Edit: nä fan, Sevilla va?
 
@Sleepan Haha japp, är Sevilla jag älskar. Men Granada är jättefint också, särskilt Albaicín är värt ett besök. Och så la Alhambra också såklart!

Ha en superskön semester! Jag är i Madrid sen några veckor men åker tillbaka imorgon :(.
 
@Sleepan Haha japp, är Sevilla jag älskar. Men Granada är jättefint också, särskilt Albaicín är värt ett besök. Och så la Alhambra också såklart!

Ha en superskön semester! Jag är i Madrid sen några veckor men åker tillbaka imorgon :(.

Ah, kom på det sen! Får se vad det blir för utflykter :) Tror E vill åka till Gibraltar, så blir kanske det även om jag inte är så sugen på det. Malaga vill jag se en dag iaf!

Och tack, det ska jag! Hoppas ni haft det härligt i Madrid! 😘
 
Who!
Efter ett "jävla 2018" för min sambo har vi nu enats om att vi behöver en resa.
Morsan vill att vi kommer till Sverige men vi känner att det blir för dyrt även om vi har råd. Vi har ju framtidsplaner med och vill inte bränna alla besparingar.

Så! Nu blir det western australia i Februari!
Ingen av oss har varit där samt att det är whale watching season för späckhuggare då!
Bucket list liksom!

Ska researcha lite i helgen och boka lite nästa vecka!
 
Fått blodad tand vad gäller weekends! :D
Rom i våras och Tallinn nu i helgen, underbart!
Så nu planeras nästa weekend, tänker början av april.
Jag vill ha historia, sambon mest se ngt nytt o dotter 9 år shopping (gärna dator/tvspelsbutiker). Gångavstånd till det mesta önskas!

Funderar på Berlin?

Rom kändes lite för stort för mig, men sambon vill ha mer "stad" än tex tallinn.
 
Fått blodad tand vad gäller weekends! :D
Rom i våras och Tallinn nu i helgen, underbart!
Så nu planeras nästa weekend, tänker början av april.
Jag vill ha historia, sambon mest se ngt nytt o dotter 9 år shopping (gärna dator/tvspelsbutiker). Gångavstånd till det mesta önskas!

Funderar på Berlin?

Rom kändes lite för stort för mig, men sambon vill ha mer "stad" än tex tallinn.
Det blir ju rätt mycket 1900-talshistoria i Berlin. Men det är en underbar stad!
 
Fått blodad tand vad gäller weekends! :D
Rom i våras och Tallinn nu i helgen, underbart!
Så nu planeras nästa weekend, tänker början av april.
Jag vill ha historia, sambon mest se ngt nytt o dotter 9 år shopping (gärna dator/tvspelsbutiker). Gångavstånd till det mesta önskas!

Funderar på Berlin?

Rom kändes lite för stort för mig, men sambon vill ha mer "stad" än tex tallinn.
Budapest är fint, kanske inte jättemycket shopping.
Barcelona har bra shopping, mycket att titta på.
 
Fått blodad tand vad gäller weekends! :D
Rom i våras och Tallinn nu i helgen, underbart!
Så nu planeras nästa weekend, tänker början av april.
Jag vill ha historia, sambon mest se ngt nytt o dotter 9 år shopping (gärna dator/tvspelsbutiker). Gångavstånd till det mesta önskas!

Funderar på Berlin?

Rom kändes lite för stort för mig, men sambon vill ha mer "stad" än tex tallinn.
Jag har en svägerska i 30-årsåldern som bor i Berlin och jobbar som programmerare. Hör av dig om du åker till Berlin, så ska jag be henne om hennes bästa dator/spelbutikstips åt din dotter!
 
Jag har en svägerska i 30-årsåldern som bor i Berlin och jobbar som programmerare. Hör av dig om du åker till Berlin, så ska jag be henne om hennes bästa dator/spelbutikstips åt din dotter!
Tusen tack :D Det skulle verkligen uppskattas!
Det lutar åt Berlin faktiskt, redan googlat hotell etc och gläds åt att det känns rätt mkt billigare än Rom iaf ;)
 
Någon som har varit i Parma? Vi ska stanna där på väg till Cinque Terre om två veckor och tar gärna emot restaurangtips.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Fritid Jag har en fritidsaktivitet där jag tappat känslan av att det ska bli roligt. När jag väl är där och gör det så är det roligt och...
Svar
17
· Visningar
1 239
Senast: hollypolly
·
Kultur Tycker det är lätt att drunkna i allt som finns vad gäller serier och film så tänkte jag kan testa att ta buke till hjälp. Lite...
2
Svar
33
· Visningar
1 343
Senast: MiaMia
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
8 817
Senast: bollen__
·
Tjatter Tänkte att vi kunde ha en tråd där vi diskuterar vilka kalendrar vi är nöjda med, vilka vi är mindre nöjda med, vilka vi kommer att köpa...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
3 817
Senast: Habina
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Ridskoleryttare
  • WE-tråden
  • Hingstval 2024

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp