Bukefalos 28 år!

Ridsportförbundet utreder själva

Oavsett om du har fin och skrytig utbildning eller inte kan vi konstatera att vi har olika erfarenhet, jag håller helt enkelt inte med om inte alla män (många dock, vilket är illa det också). Riksanläggningarna är inte ens i tanken för vår del. Dels är hon bara 12, dels har vi bra gymnasier runt här och jag lär inte ha råd att låta henne flytta hemifrån under gymnasiet. Vad hon gör när hon är vuxen är givetvis upp till henne.
Jag ville verkligen inte påtala någon "fin och skrytig utbildning", jag ville visa att jag har haft nära insyn på de platserna.
 
Skulle bli förvånad om SvRf gör någonting nu utan hoppas troligen att det rinner ut i sanden under tiden.🤨
Jag tänker tvärtom, om SvRf inte gör någonting alls så kommer motreaktionen bli enorm.
Nu ska domen överklagas men oavsett så tycker jag att det finns tillräckligt mycket i föregående fup för att stänga av XY på livstid. Han är uppenbarligen inte lämplig att bära bära upp en titel som tränare med en sån läggning.
 
Senast ändrad av en moderator:
Och vi delar väl med oss av erfarenheter?


Apropå det så borde man kanske uppmärksamma SLU om hur de ser ut på platser där de bedriver utbildning 🤔
Ja jag trodde du svarade mig som ponnyförälder. Riksanläggningarna är liksom inget de flesta av oss rör sig på. Jag har också tränat för flera duktiga både A och B tränare som faktiskt inte har rykte om sig alls att hålla på, så de finns uppenbarligen. Men jag är ju inne i sporten och har koll, en del ponnyföräldrar har det inte och det är banne mig inte deras sak att städa för att förbundet inte gör det tänker jag. Man ska inte behöva oroa sig för sånt tänker jag.

Angående SLU och utbildningar - inom skolornas värld är det ju inte kutym att man ligger med de beroendeposition alls liksom, riksanläggningarna verkar ha gått dem förbi men jag vet folk som har fått gå på dagen från till exempel SLUs verksamhet i uppsala för att de klantat till sig med - vuxna - elever.

Finns väl ingen bransch där det är kutym att lärare och elev kan ligga med varandra, förutom just hästbranschen?
 
Ponnymamman skriver att det igår kom besked om att hon fick överklaga beslutet.

De trodde antagligen att detta enkelt skulle kunna sopas under mattan och glömmas bort, de missbedömde helt kraften hos oss i hästsekten. Att utdela beslut utan möjlighet till överklagan och utan att redovisa straffskalan är diktatoriskt!
 
Ponnymamman skriver att det igår kom besked om att hon fick överklaga beslutet.

De trodde antagligen att detta enkelt skulle kunna sopas under mattan och glömmas bort, de missbedömde helt kraften hos oss i hästsekten. Att utdela beslut utan möjlighet till överklagan och utan att redovisa straffskalan är diktatoriskt!

Ja, det har ju gått innan, så då går det igen - verkar tankesättet vara. Allt för många har allt för länge varit för trötta för att orka dra i det (också). Men nog är ändå nog, och det verkar som nog faktiskt är nu.
 
Ja, det har ju gått innan, så då går det igen - verkar tankesättet vara. Allt för många har allt för länge varit för trötta för att orka dra i det (också). Men nog är ändå nog, och det verkar som nog faktiskt är nu.
Mycket tack vare media. Det är lättare att sprida information om diverse tvivelaktigheter på gott och ont. Tror det blir svårt för SvRf att agera som man alltid har gjort nu när det lika snabbt kommer ut till medlemmarnas kännedom.
 
En sak jag reagerat på är att den här diskussionen är helt ignorerad på SvRFs fb sida. Det finns inte det minsta lilla om denna storm där. Borde inte detta vara ett av förbundets allra största ämnen för tillfället eftersom de påstår att det A. anser att sexuella övergrepp inte är acceptabelt, samt B. att de vill ha en öppen diskussion?
 
En sak jag reagerat på är att den här diskussionen är helt ignorerad på SvRFs fb sida. Det finns inte det minsta lilla om denna storm där. Borde inte detta vara ett av förbundets allra största ämnen för tillfället eftersom de påstår att det A. anser att sexuella övergrepp inte är acceptabelt, samt B. att de vill ha en öppen diskussion?
Det har väl varit några diskkreta inlägg i juni där man skrivit allmänt om unga i stallet, att våga säga ifrån osv. Men inte någonting sol berör aktuella fallet.
Han är ju inte dömd ännu så det är väl pga det.
 
Oavsett om du har fin och skrytig utbildning eller inte kan vi konstatera att vi har olika erfarenhet, jag håller helt enkelt inte med om inte alla män (många dock, vilket är illa det också). Riksanläggningarna är inte ens i tanken för vår del. Dels är hon bara 12, dels har vi bra gymnasier runt här och jag lär inte ha råd att låta henne flytta hemifrån under gymnasiet. Vad hon gör när hon är vuxen är givetvis upp till henne.
Jag vill egentligen inte OT:a en sån här viktig tråd för mycket, men kan ändå inte låta bli att reagera på detta att man i en tråd om hur kvinnor förminskas försöka förminska en annan kvinna genom att förringa henne och kalla hennes utbildning skrytig.
 
Man kanske borde prata med Sluss.
Det är möjligt att de har förstått problemet vid det här laget. Den jag känner till har blivit utkickad och det är ett antal rå sedan han anställdes men givetvis vore det bra om frågan lyftes där också så riksanläggningarna blir säkra. Med kulturen inom ridsporten är det nog många av slemmen som ser dem som lovlig jaktmark 🤮
 
Jag har gått hippologen på Flyinge och Strömsholm. Innan dess var jag hästskötare åt Erika Lickhammer. Tack och lov så har vi väldigt duktiga kvinnliga tränare här så jag behöver inte bekymra mig :) men jag vill inte uppmana dottern att studera på någon av riksanläggningarna.
Jag har en tjej som brukar hjälpa mig med min häst ibland på träning och tävling och hon går på en annan känd anläggning där de haft problem med lärare som haft ihop det med elever. Det ryktades att han var tillbaka så jag frågade henne och då sa hon att han verkligen inte var det och att de pratar mycket om det och det finns en medvetenhet hos eleverna om problemet. Jag blev verkligen glad. Nu är den här tjejen av typen som inte tar någon skit och inte heller är i behov av den sortens bekräftelse (vad jag märker i a f). Men att de pratar om det, och dessutom gör det på ett sätt att de förstår att det är männen som gör fel, ger mig hopp för framtiden.
 
Jag vill egentligen inte OT:a en sån här viktig tråd för mycket, men kan ändå inte låta bli att reagera på detta att man i en tråd om hur kvinnor förminskas försöka förminska en annan kvinna genom att förringa henne och kalla hennes utbildning skrytig.
Jag uppfattade det som att hon svarade mig och min erfarenhet med att hon minsann gått hippologen så hon visste bättre . Lämna det, om du inte vill hamna ot.
 
Jag har en tjej som brukar hjälpa mig med min häst ibland på träning och tävling och hon går på en annan känd anläggning där de haft problem med lärare som haft ihop det med elever. Det ryktades att han var tillbaka så jag frågade henne och då sa hon att han verkligen inte var det och att de pratar mycket om det och det finns en medvetenhet hos eleverna om problemet. Jag blev verkligen glad. Nu är den här tjejen av typen som inte tar någon skit och inte heller är i behov av den sortens bekräftelse (vad jag märker i a f). Men att de pratar om det, och dessutom gör det på ett sätt att de förstår att det är männen som gör fel, ger mig hopp för framtiden.
Jag uppfattade det då på plats som att männen inte ens fösöktemed äldre elever, de gick på gymnasieelever utan självförtroende.
 

Liknande trådar

  • Artikel
Hästnyheter I en granskning gjord av Aftonbladet vittnar flera personer om att svensk elitryttare misshandlat hästar. Nu har Svenska...
Svar
0
· Visningar
210
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Hästnyheter Det var efter att en träningsvideo publicerats där OS- och VM-ryttaren Cesar Parra vid upprepade gånger ses använda spöet i två separata...
Svar
3
· Visningar
617
Senast: Jerseyite
·
  • Artikel
Hästnyheter Hovrätten går på tingsrättens linje och friar den ryttare som varit åtalad för våldtäkt och sexuella övergrepp. Två personer i rätten...
Svar
0
· Visningar
417
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Hästnyheter Det internationella ridsportförbundet vill stänga av en svensk ryttare i två år. Detta med bakgrund av sexuella trakasserier och...
Svar
3
· Visningar
2 025
Senast: Sel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp