Rikstorneringen 2008

Sv: Rikstorneringen 2008

Då var det avklarat. Så vad tyckte ni om årets rikstornering? :cool:
 
Sv: Rikstorneringen 2008

nu red jag inte men jag är nöjd MV överaskade mig med sin kvalitet, Tornerbanan tyckte jag verkar mycket lovande, bra arr från infensus, trevlig stämning bland lagen och bra mat! Sen finns det ju alltid lite smolk i bägaren men det är inget som Arr ligger bakom (om dom inte specialbeställt det extremt vackra vädret dvs...)

Messer: hur i h-vete orkade du sätta sig framför datorn när ni kom hem? Här stöp vi i säng och snarkade nog redan vid ytterdörren...
 
Sv: Rikstorneringen 2008

bra arr från infensus, trevlig stämning bland lagen och bra mat! Sen finns det ju alltid lite smolk i bägaren men det är inget som Arr ligger bakom (om dom inte specialbeställt det extremt vackra vädret dvs...)
:bow::bow:
 
Sv: Rikstorneringen 2008

TACK ALLA FÖR EN UNDERBAR HELG :banana::bump:
Resultat kommer om ett par dagar
sen ska Infensus ta ledig ett par helger innan vi kör varje helg
 
Sv: Rikstorneringen 2008

Haha, ja jag sov massor på vägen hem, sen piggnade jag till ett tag men jag var trött när jag satt framför datorn, tror jag somnade på soffan. Har sovit som en stock trots värmen.Medeltidens värld har goda förutsättningar och kommer att bli bra. Infon var lite sisådär tycker jag men annars var det bra. Fina hagar och tillgång till vatten. Men det kommer inte bli nåt stilla och lugnt SRS-möte. Tyvärr togs ju inte problemet upp direkt på plats som borde varit det bästa. Men men...Grattis till medaljplacering Infensus (vi hejade på er) :banana:
 
Sv: Rikstorneringen 2008

Överlag var det bra. Mycket bra. Vädret (om man skall gnälla lite) var lite för bra :) Annars var det riktigt roligt att träffa alla andra som har samma intresse i detta avlånga land.

Scorpan å jag slogs om de bästa bilderna å jag skall nu sätta mig att gå igenom de nästa 4000 bilderna som man tog. Jag kommer fixa ut de flesta av dem på SRS hemsida (dock ej i fullformat). Så vänta bara så kommer det.
 
Sv: Rikstorneringen 2008

Själv vart det bara närmre 3000 bilder att gå igenom mellan välling och blöjbyten ;) Men så dog ju batteriet i kameran under sndagen *skylla på*

Just nu sover lillprinsen så jag sitter och pillar med bilderna. Men detta är nog favoritbilden från helgen:
reidohermann.jpg


Lycklig lillprins or what? :love: (Fast Herman ser inte allt för olycklig ut han heller :laugh:)
 
Sv: Rikstorneringen 2008

Men det kommer inte bli nåt stilla och lugnt SRS-möte.

Jag ska mer eller mindre kräva att få åka på mötet från NK's räkning just eftersom Herr P inte var på SM i år. Håller med dig att det kommer bli hela havet stormar!

Jag tycker att mail eller telefonkontakt med SRSordföranden nu ganska så snart efter SM är en god ide! Han måste informeras om vad som skett och detta från de som varit där och t ex fått sina domar ifrågasatta o s v.



Nu ska jag återgå till alla dessa bilder... ;)
 
Sv: Rikstorneringen 2008

Haha, ja jag sov massor på vägen hem, sen piggnade jag till ett tag men jag var trött när jag satt framför datorn, tror jag somnade på soffan. Har sovit som en stock trots värmen.Medeltidens värld har goda förutsättningar och kommer att bli bra. Infon var lite sisådär tycker jag men annars var det bra. Fina hagar och tillgång till vatten. Men det kommer inte bli nåt stilla och lugnt SRS-möte. Tyvärr togs ju inte problemet upp direkt på plats som borde varit det bästa. Men men...Grattis till medaljplacering Infensus (vi hejade på er) :banana:

tackar :bow::bow:
det synd att ni inte fick i hop lag till söndagen

Vi hade ett lite möte när allt hade lungnat ner sig och vi har en hel del att ta upp srs möte i höst
 
Sv: Rikstorneringen 2008

TACK ALLA FÖR EN UNDERBAR HELG :banana::bump:
Resultat kommer om ett par dagar
sen ska Infensus ta ledig ett par helger innan vi kör varje helg

Tjena Kirrekorv!
Det är en jättefin bild på dig och häst i NLT idag:laugh:

Himla synd att att arrangemanget sammanföll med klassfotbollen:(
Det tappades antagligen en hel del besökare pga det. Själv hade jag sett fram emot rikstorneringen, men blev sittandes på en stekhet fotbollsplan istället. Så kan det gå...
 
Sv: Rikstorneringen 2008

*kl*

Nu finns det lite bilder på hemsidan från i helgen. Dom är "förstörda" med flit men om man vill ha dom går det att ordna en cd utan texten så klart!
 
Sv: Rikstorneringen 2008

Då var det avklarat. Så vad tyckte ni om årets rikstornering? :cool:

Fantastiskt!!! Första gången jag var med i gemet sen inträdet i Ifensus (tack riddare Roth för det) i våras (smygkikade lite på mina vänner förra helgen i leksand dock) och jag stortrivdes, jag har hittat mitt kall i livet, jag fick vara stolt väpnare åt den gamle tjuren och lindormens beskyddare och jag njöt i fulla drag. (hoppas dock på att bli lika nöjd riddare så småning om, och då får ni se upp :devil:)
Det var ju dock lite synd att vi inte hade nån musik på banan vid inridning, det kändes lite flopp... och jag hoppas för allt i världen att detta inte blev publikrekord.... då vetefasen hur vi klarar sommaren...
Mia föresten.... Vilka underbara bilder, du är grym med kameran!!
Ha det bäst alla i sommar och jag hoppas att vi träffas snart igen, jag har haft helt galet trevligt!
Massa kramar till alla trevliga medeltidare!!
 
Sv: Rikstorneringen 2008

Det syns tydligt att det är ett hopp för framtiden.
Det ska väl räcka med 2-3 år??? :)
Helt underbar med sin kniv i högsta hugg.
Det är lite synd om mej; jag fick inte med mej Nicole Richie (Troja) hem, ingen bebis, ingen papegoja o det värsta ingen medalj :(
Kram
 
Sv: Rikstorneringen 2008

KL

Ja det verkar som om det varit roligt på MV. Men hur blev resultaten vem vann? är olidligt nyfiken!
Lejonestjärna som sitter hemma med trasig nacke och rygg efter olycka och inte ens kunde ta sig upp för att sitta i publiken:mad:
 
Sv: Rikstorneringen 2008

Mia föresten.... Vilka underbara bilder, du är grym med kameran!!
Ha det bäst alla i sommar och jag hoppas att vi träffas snart igen, jag har haft helt galet trevligt!
Massa kramar till alla trevliga medeltidare!!

Tack! :bow: Måste nästan rodna lite nu *hehe*
Jag har bestämt mig för att komma ner minst 1 gång till i sommar (sambon har ingen talan *hehe*) och det lär bli tjejhelgen i första hand! Hoppas vi ses då :)
 
Sv: Rikstorneringen 2008

Aj! Hade vi inte kommit överens om att du inte skulle roa dig med olyckor utan tornerspel? Hoppas du kryar på dig!

Resultatet individuellt var 3 gutar på medalj
Lag var 1a gutar, 2a st nicolai och 3a Infensus

Tyvärr kan jag inte mer detaljerat än så just nu :)
 
Sv: Rikstorneringen 2008

Tjena Kirrekorv!
Det är en jättefin bild på dig och häst i NLT idag:laugh:

Himla synd att att arrangemanget sammanföll med klassfotbollen:(
Det tappades antagligen en hel del besökare pga det. Själv hade jag sett fram emot rikstorneringen, men blev sittandes på en stekhet fotbollsplan istället. Så kan det gå...

Tackar
jag det var synd att det var klassfotboll och att sommarland öppnade i helgen
 
Sv: Rikstorneringen 2008

KL

Ja det verkar som om det varit roligt på MV. Men hur blev resultaten vem vann? är olidligt nyfiken!
Lejonestjärna som sitter hemma med trasig nacke och rygg efter olycka och inte ens kunde ta sig upp för att sitta i publiken:mad:

Resultat kommer snart på srs hemsida
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Det här kommer bli ett väldigt långt inlägg :angel: :p Jag är 31 år, har aldrig varit gravid, och började i vintras (december) få...
2
Svar
21
· Visningar
3 153
Senast: __sofia__
·
Dressyr Var iväg och red en LC:1 idag på en klubb ganska långt hemifrån. Det visade sig dock vara helt klart värt de 1 h 15 min det tog dit...
3 4 5
Svar
90
· Visningar
10 875
Senast: jemeni
·
  • Artikel
Hästnyheter (Hällekis-Kuriren) Medeltidens Värld, Götene, kommer redan i samband med att anläggningen öppnas för allmänheten, helgen den 31 maj...
Svar
2
· Visningar
1 163
Senast: horsemanship
·
Gravid - 1år Nu när alla andra har sina "egna" trådar, kan väl vi också ha en? Vore kul att höra lite om hur det går för alla, hur vardagen ser ut...
4 5 6
Svar
116
· Visningar
10 406
Senast: Freyja_bus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp