Bukefalos 28 år!

Robinson 2018

Janne, Janne. Trodd han att han kom till ett hotell?
Vidrigt uttalande om att dom hemlösa har det bättre. Han sjönk väldigt lågt igår i mina ögon. Må han aldrig komma upp till ytan.
 
En sak jag inte förstår med Dessies extrema mani på att få ut starka spelare (som hon fortfarande hade när hon och DK pratade på stranden). Javisst, jag förstår det bättre nu när det är sammanslagning än när de fortfarande tävlade i lag. Men dels handlar det väl lite om vilka man vill ha omkring sig under tävlingens gång också, och om att de fortfarande är nio personer och att man kanske måste gå ihop några stycken för att gallra? Hon och Victoria är ju i en oerhörd minoritet, de två kan omöjligt styra hela utgången. Nicoline är sur för att Pascal röstades ut, henne hade jag inte litat en sekund på, Ida var alldeles för kort tid i deras lag och DK har ju faktiskt varit exakt lika lång tid i nord som han var i syd. Honom verkar hon dessutom inte kunna linda runt fingret (som hon verkar tro att hon kan), han vägrade rösta på Nick i första örådet trots att hon tjatade och han kommer förmodligen rösta på Lillemor eller Johan oavsett vad hon vill.

Om hon hade varit riktigt smart hade hon och Victoria slagit sig ihop med DK, Henrik och Ida, och eventuellt Marie, för att få ut de övriga först. SEN kan man börja köra på starka deltagare. Men nu riskerar hon ju bara antingen att åka ut själv eller att nån hon verkligen vill ha kvar åker.
 
En sak jag inte förstår med Dessies extrema mani på att få ut starka spelare (som hon fortfarande hade när hon och DK pratade på stranden). Javisst, jag förstår det bättre nu när det är sammanslagning än när de fortfarande tävlade i lag. Men dels handlar det väl lite om vilka man vill ha omkring sig under tävlingens gång också, och om att de fortfarande är nio personer och att man kanske måste gå ihop några stycken för att gallra? Hon och Victoria är ju i en oerhörd minoritet, de två kan omöjligt styra hela utgången. Nicoline är sur för att Pascal röstades ut, henne hade jag inte litat en sekund på, Ida var alldeles för kort tid i deras lag och DK har ju faktiskt varit exakt lika lång tid i nord som han var i syd. Honom verkar hon dessutom inte kunna linda runt fingret (som hon verkar tro att hon kan), han vägrade rösta på Nick i första örådet trots att hon tjatade och han kommer förmodligen rösta på Lillemor eller Johan oavsett vad hon vill.

Om hon hade varit riktigt smart hade hon och Victoria slagit sig ihop med DK, Henrik och Ida, och eventuellt Marie, för att få ut de övriga först. SEN kan man börja köra på starka deltagare. Men nu riskerar hon ju bara antingen att åka ut själv eller att nån hon verkligen vill ha kvar åker.
Och jag tycker det är bästa strategin - ut med dom "starka" karlarna fort som fasen. Dom äter massor, slår sig för bröstet, paktar jävel och bidrar enbart till osämja.
Så fort jag hör någon säga om någon; -Men vi måste ha honom kvar för han är så stark fast han bara tänker på sig själv, då tänker jag -Ut med den jäklen, fort!
 
Och jag tycker det är bästa strategin - ut med dom "starka" karlarna fort som fasen. Dom äter massor, slår sig för bröstet, paktar jävel och bidrar enbart till osämja.
Så fort jag hör någon säga om någon; -Men vi måste ha honom kvar för han är så stark fast han bara tänker på sig själv, då tänker jag -Ut med den jäklen, fort!

Jo, jag kan absolut fatta hur hon tänkte med Nick exempelvis. Men Henrik är ju inte den typen som sätter sig själv först eller slår sig för bröstet? Och vem hon skulle mena annat än honom kan jag verkligen inte förstå, det skulle väl vara Marie i så fall. Eller möjligen Ida. Johan/Lillemor tyckte hon ju tydligen var helt fel val. DK kommer aldrig rösta på någon han gillar så länge det finns folk han inte gillar kvar. Det hade kanske varit värt för henne att låta honom få som han vill och rösta bort några "svagare" först. Hon själv framstår ju som allt annat än svag, så risken att hon åker finns ju om hon inte är med i en stark pakt.

Jag fattar inte om hon tror att DK har gått runt i nord i flera veckor och inte skapat nya relationer där utan att det bara är att fortsätta som innan han bytte lag. Deras ursprungspakt (som jag inte tyckte DK var speciellt delaktig i) är ju numera reducerad till enbart Dessie och Victoria. Han tjänar mer på att hålla sig till Henrik och Ida. Om hon sen vill gå med där är det väl upp till henne, men varför skulle han gå tillbaka till henne i u Victoria och sticka en kniv i ryggen på Henrik eller Ida när det finns andra som verkligen vill ha ut honom?
 
Jan, Jan.
Man kan inte kliva upp en solig morgon och gapa och skrika att någon snarkar när du inte är bättre själv. Lek inte med en bumerang om du inte kan hantera den.
Får karln extra betalt för att vara med??
 
Jan, Jan.
Man kan inte kliva upp en solig morgon och gapa och skrika att någon snarkar när du inte är bättre själv. Lek inte med en bumerang om du inte kan hantera den.
Får karln extra betalt för att vara med??
Hans attityd suger verkligen. Själv har han stenkoll, det är bara alla andra det är fel på. Bakom den där järnfasaden anar man en jätteosäker liten människa. Det är nog synd om honom egentligen.
 
Hans tävlingsprestationer är imponerande dåliga! Jag är fascinerad av honom, kan man ha så dålig självinsikt eller skämtar han?

Läste på Nicks fb att han fortsatt med "det var så korkat att de röstade ut den starkaste", nej det var väl skitsmart? de är kvar, de kan vinna, han är ute. Det är ju ingen styrketävling och Robinson har bara 1 vinnare.
 
Jag tyckte ju nästan lite synd om Jan ett tag. Men nu har han slagit alla rekord i konstiga uttalanden, och urdåliga tävlingsprestationer igen. Tycker så himla synd om Rick, som verkar vara en jättefin människa, som hamnat lite i likhetstecken med karlsloken och inte blir bedömd för sin egen person utan som en del av att ett par med Jan.
 
Och jag tycker det är bästa strategin - ut med dom "starka" karlarna fort som fasen. Dom äter massor, slår sig för bröstet, paktar jävel och bidrar enbart till osämja.
Så fort jag hör någon säga om någon; -Men vi måste ha honom kvar för han är så stark fast han bara tänker på sig själv, då tänker jag -Ut med den jäklen, fort!
Menar du att den beskrivningen stämmer på Henrik? Paktar gör han säkert men inte sjutton bidrar han till osämja eller slår sig för bröstet.
 
Henrik har börjat visa vinnarskalle. I dag var jag orolig att han hellre skulle drunkna än förlora.

Otäck tävling, det där. Jag är rätt hemma i vatten men jag tyckte det såg klaustrofobiskt ut.
 
Dessi ligger säkert bland de främsta men om hon är "värst" utan tvekan när alla försöker pakta vet e katten. Lag nord har inte direkt behövt pakta innan.

Jag menar de som är där nu. Det kanske ändras när gamla vänskapsrelationer sätts på prov.

Jag kan till exempel tycka att det är högst befogat att försöka få ut Lillemor så tidigt som möjligt. Hon sprider en negativ stämning i lägret och är duktig på tävlingarna. Att spara henne för att det finns killar kvar att slå ut känns bara barnsligt.
 

Liknande trådar

Tjatter Robinson är tillbaka, Anders Lundin likaså! Vilka tittar och vad tänker vi?
Svar
12
· Visningar
381
Senast: Piaff
·
Hemmet Uttag och strömbrytare som passar till 1900-talshus? I huset är det just nu väldigt blandat med gammalt från gissningsvis 60-talet...
Svar
14
· Visningar
471
Senast: Praefatio
·
Kropp & Själ Jag har en konstaterad hemorrojd och har fått stolpiller mot det. Inget farligt har hittats i tarmen och hemorrojden har blivit mindre...
Svar
11
· Visningar
969
Senast: hundtant
·
Tjatter Kan det vara dags att återuppväcka vår gemensamma aktion från 2018? Gemensam regndans. Nån måste göra nåt åt detta elände. Låt det vara...
20 21 22
Svar
431
· Visningar
18 154
Senast: WildHorse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp