Bukefalos 28 år!

Rottweiler-Vill veta allt!

Sv: Rottweiler-Vill veta allt!

kl*
läste dom första 7 sidorna.. när jag sedan sååg att det var 25 sidor totalt hoppade jag lite.. iaf

blandningen lät helt totalt åt skogen. big NO NO

sen förstår jag inte vad har man för motiv med den hunden.. vad ska man göra för att aktivera en sådan hund som är en blandning av två grupper!

sen som det står i tidgrare inlägg håller jag med om att man inte borde blanda med rottis!!
 
Sv: Rottweiler-Vill veta allt!

Jag har två rottishannar, mina föräldrar har en rottistik. Jag tränar och tävlar aktivt med mina grabbar samt driver ett hundpensionat och håller träningar för kunder.
Jag anser mig ha en hel del hundkunskap och speciellt rottweilerkunskap.
Rottweilern är en underbar hund i rätt familj.
Den skall veta sin plats i flocken, med det INTE sagt att en rottis kräver hårda tag snarare en bestämt vilja hos ägaren.

Att jämföra en renrasig rottis med en blandsas med rottis i är som att jämföra rottis med vilken annan ras som helst.
Köper du en blandras vet du aldrig vad du får.
En rottis egenskaper är inget som bör blandas med andra raser oavsett hur trevliga raserna än är i sig.
Köper du en renras så stämmer det att du får betala mer men du får så mycket mer för pengarna!

Med en renras har du en dokumenterad bakgrund, du vet det mesta om föräldradjuren, ärftliga sjukdomar och framföralt så vet du en del om mentaliteten som är s och o hos en rottis.

Du vill inte ha en hund med de raserna i sig som senare visar sig ha halvtaskig mentalitet.

Tänk också på att köpesumman är en minimal sak i förhållande till vad det kostar att ha en hund i den storleken varje månad.
Mina grabbar äter för en tusenlapp, har försäkringar på runt 3000/år samt skall vaccineras osv...

Hoppas du ändrar dig och letar up en seriös kennel med riktigt bra rottisar. Och i vilket fall som helst - Lycka till!
 
Sv: Rottweiler-Vill veta allt!

*kl*

Oj...vilken tråd. Jag har läst de första 10 sidorna och de två sista...puh ;)

Jag har en korsning mellan schabrador och rottweiler, en hanhund som nu är 10 månader gammal.
En mycket tillgiven, social, lättlärd, samarbetsvillig herre,,,men med en massa energi.

Jag ska inte uttala mig om korsningen som tråden handlar om då jag inte har den kunskapen....men däremot...att ta valpar......nej.
 
Sv: Rottweiler-Vill veta allt!

Hej. har en Polare som har en rottis/schäfer som är en riktigt mysig hund nu! den har vart väldigt elak som ung. Den skulle baar leva tills den va 3 egentligen pga av förra ägaren int kunde fosta hunden o nu är han snart 11 o värdens snällaste förutom mot andra han hundar. är en hane själv. Så mycke beror på uppfostran på hunden. rasen har inte så stor betydelse egenligen för de är uppfostarn på hunden som gör det. men kompisen hund är va en rätt så lättlärd!

Lycka till! tror de funkar kanon bra! :bump:
 
Sv: Rottweiler-Vill veta allt!

Inget illa om dig men finns det papper på att du har alla hästar i stallet? min rottis/schäfer är världens goaste hund och många andra som jag vet med men min är bäst.
 
Sv: Rottweiler-Vill veta allt!

Du rotar upp en väldigt gammal ( infekterad ) tråd.

Och inget illa om dig, men att just din blandis blev så himla underbar ( vilket man hör ofta ) säger faktiskt inte ett ruttet öre om hur ens din hunds kullsyskon är, det är effekten av blandraser .
 
Sv: Rottweiler-Vill veta allt!

Jag menar inte precis att man ska starta "halv kennlar" med blandisar men jag stör mig enormt på att alla tycker att blandisar borde förbjudas och vi som köper dom är typ dumma i huvudet. Väldigt många renrasiga hundar börjar flippa över pga sönderavlingen, tänkt på det? Sen till alla som tycker att blandisarn kostar för mycket, vill ni att alla pundare ska ha råd med dessa (enligt er) livsfarliga hundar, bara en fråga.
 
Sv: Rottweiler-Vill veta allt!

Sönderavlade hundar vad innebär det då???

Jag kan ju hela mina hundars stamtavla o kan ju säga att ingen där är varken dålig eller sönderavlad.

Kan du säga det samma om din blandras du kan säkert bara ett led på din hund.
 
Sv: Rottweiler-Vill veta allt!

Jag bryr mig inte så mycket om min hunds led, men jag har ju ingen info men hans mamma var en väldigt fin "äkta" rottis så det hade jag säkert kunnat på hans moders sida. vet inte vilken ras du har men inavlingen är ju rätt hög enligt mig.
 
Sv: Rottweiler-Vill veta allt!

Jag bryr mig inte så mycket om min hunds led, men jag har ju ingen info men hans mamma var en väldigt fin "äkta" rottis så det hade jag säkert kunnat på hans moders sida. vet inte vilken ras du har men inavlingen är ju rätt hög enligt mig.

enligt dig? Men inte enligt fakta:confused:
 
Sv: Rottweiler-Vill veta allt!

Jag bryr mig inte så mycket om min hunds led, men jag har ju ingen info men hans mamma var en väldigt fin "äkta" rottis så det hade jag säkert kunnat på hans moders sida. vet inte vilken ras du har men inavlingen är ju rätt hög enligt mig.

Jag har både Schäfer och Rottweiler och ingen av dom har nån inavel i sina led. För ingen har kört med linjeavel på dom.

Du vet bara din tik det är ju skärmmande att du ens yttrar dig om sönderavlade hundar när du inte ens har koll i din egen hage.
 
Sv: Rottweiler-Vill veta allt!

Rottweiler tex tillåter väldigt hög grad kommer inte ihåg exakt men ursäkta mig jag är inte hur okunning som helst bara för att jag inte Diesel är renrasig men jag har även en renrasig schäfer och hans stamtavla skryter jag j''ligt gärna om, var det nåt mer???
svaret är även menat till PIRU
 
Sv: Rottweiler-Vill veta allt!

Hög grad av inavel ?

Bara för att rasen tillåter inavel till viss % betyder inte det att ALLA uppfödare kör med "linjeavel"
 
Sv: Rottweiler-Vill veta allt!

Rottweiler tex tillåter väldigt hög grad kommer inte ihåg exakt men ursäkta mig jag är inte hur okunning som helst bara för att jag inte Diesel är renrasig men jag har även en renrasig schäfer och hans stamtavla skryter jag j''ligt gärna om, var det nåt mer???
svaret är även menat till PIRU

Oj vad arg du är. Jag tycker att det är underligt när folk uttalar sig om saker de inte ens vet vad de är bara.

Jag klandrade dig heller inte för att vara okunnig, men jag trampade visst på en tå ändå?

Ja, det var väl allt.
 
Sv: Rottweiler-Vill veta allt!

Sen till alla som tycker att blandisarn kostar för mycket, vill ni att alla pundare ska ha råd med dessa (enligt er) livsfarliga hundar, bara en fråga.

Ja, det var ju ädelt. Ett bättre alternativ vore att en seriös uppfödare sållade hårt bland spekulanterna, och fick kvar de seriösa.
 

Liknande trådar

Övr. Hund Vet inte riktigt vad jag vill med detta långa inlägg, för ingen annan kan ju veta, men det kanske hjälper att sortera ut mig själv genom...
2
Svar
21
· Visningar
3 401
Senast: geting
·
Hundträning Hej på er! Vill egentligen bara bolla med er om ni tror jag kan få bukt med valpens beteenden eller om jag ska byta inställning dvs lära...
2
Svar
24
· Visningar
7 434
Senast: Migo
·
Hästmänniskan Hej! Behöver få skriva av mig lite och kanske få någon idé på hur jag ska resonera då jag känner mig så ensam med tankarna. Lite...
2
Svar
27
· Visningar
7 460
Senast: tuaphua
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
20 909

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Akvarietråden IV
  • När den sista dagen kommer ...
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 17
  • Hingstar som dött, 2024.
  • Tungband

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp