Sadellista BOMLÖS

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Sadellista BOMLÖS

Själv så har jag världens problem med att hitta en sadel som klarar mina hästars höga mankar. Ingen som har tips, höga och långa mankar... hittills bara sportsaddle som funkar, jag skulle vilja ha en dressyrsadel oxå!
 
Sv: Sadellista BOMLÖS

Om du menar normal manke som för bruksnordis (och inte som för halvblod) så hade jag tittat på Sensation ride sadlarna. De passar runda ryggar men även överbyggda och de finns att beställa i större sitsstorlekar. Om du känner att det är något för dej så kontakta gärna åf för de sadlarna. Hon är verkligen jättebra att ha att göra med.

Jag köpte min Sensation hybrid för drygt två år sedan, min häst har ändrat hull många gånger sedan dess men ändå ligger den som en smäck. Den ser också precis likadan ut som när jag fick hem den så kvaliten är verkligen bra.

Ja jag menar en normal för en bruksnordis. Tittade också på senastion sadlar men tycker någonstans att de är lite för dyra. Fast de kanske är värd priset om hästen kan ha dem lääänge? Vet du någon återförsäljare på dem (då får du gärna pm:a mig det)eller ska jag försöka googla fram? Har inte hittat någon info om S Hybrid, på vilket sätt skiljer den sig från G3 och G4?

Någon som har tips på var man letar begagnade bomlösa sadlar bäst?
 
Sv: Sadellista BOMLÖS

Själv så har jag världens problem med att hitta en sadel som klarar mina hästars höga mankar. Ingen som har tips, höga och långa mankar... hittills bara sportsaddle som funkar, jag skulle vilja ha en dressyrsadel oxå!

Har en Trekker Master dressyrsadel till min häst med lång och hög manke, är väldigt glad att äntligen hittat en sadel som fungerar :)
 
Sv: Sadellista BOMLÖS

Finns det någon återförsäljare i sverige? Tänkte så att man kan prova den, ungefär vart ligger den i pris??
 
Sv: Sadellista BOMLÖS

Finns det någon återförsäljare i sverige? Tänkte så att man kan prova den, ungefär vart ligger den i pris??

Yes, googla "Trekker inspiration" (nyare modell men samma sadel), andra sökresultatet är svenska återförsäljaren. Har dreglat mycket på den sidan innan jag till slut köpte min begagnade Master. :)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Utrustning Känner mig lite omodern nu, men har börjat fundera på att köpa thermoridbyxor som komplement till de riktigt kalla dagarna. Jag går i...
2
Svar
22
· Visningar
1 362
Senast: Buongusto
·
Utrustning Jag behöver tips på säkerhetsvästar som passar till långa smala, men "kurviga" tonårstjejer. Dottern har nu provat i stort sett alla...
Svar
1
· Visningar
485
Senast: MimmiNO
·
Utrustning Jag ska beställa nytt övergångstäcke och fastnade för Hansbo PRO 150g med separat hals. Nu behöver jag hjälp med att välja storlek...
Svar
1
· Visningar
437
Senast: sweep
·
Kläder & Bli fin Att hitta jeans som passar en önskemål? Jag börjar bli i desperat behov av nya byxor, så åkte till närmaste shoppingcenter igår. Men det...
Svar
12
· Visningar
674
Senast: grodan21
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Ni som flyttat långt..
  • Burkfisk
  • Vad gör vi? Del CXCV

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp