Sadelmärken... Vilka är bra?

Sv: Sadelmärken... Vilka är bra?

Kanske inte, har dock fått svar från USA och enligt dem så satte deras tyska fd partners dit deras märke på sadlar.

Jag vet inte hurdana de tyska sadlarna är i kvaliten men jag ville ha en bra kvalitets sadel från USA och betalade bra många tusenlappar för en tysk. Det känns sådär :(

Ägaren till det tyska företaget sitter sedan ett år i fängelse och just nu pågår rättegång där denne är anklagad för bla bedrägeri.
Fick jag berättat för mig.

Men någon som vet hurdana de tyska Continental sadlarna är?? :D
 
Sv: Sadelmärken... Vilka är bra?

Men någon som vet hurdana de tyska Continental sadlarna är?? :D

Jag hade en Continental Equflex sadel som jag köpte begagnad av en svensk återförsäljare av dessa sadlar. Efter ett tag började spikarna i fork/gulleten att krypa ur. Jag lämnade in sadeln till lagning hos återförsäljaren som skickade den till Tyskland (antar att denna var tysktillverkad). De visade sig då att de hade på ett visst antal sadlar (däribland min) lagt trät i gulleten på fel håll, vilket ledde till att när fibrerna i trät inte ligger åt rätt håll är trät inte är lika starkt och att de då går sönder. Detta tycker jag känns som en riktig nybörjartabbe!:crazy: Men efter att sadeln var lagad var det inga mer bekymmer med den.
 
Sv: Sadelmärken... Vilka är bra?

Oj! Det låter verkligen som en nybörjartabbe :-/

När köpte du den sadeln?

Den sadeln jag har verkar ha några år på nacken.

Det känns så tråkigt verkligen!!
Känns som jag betalat för en Crates men fått en begagnad från Hööks..

Om det nu är så som USA säger.
För plattorna som de satt på sina gamla sadlar och den jag har på min är ju identiska.

Men jag får väl vara glad över att jag äntligen har en sadel:-D
 
Sv: Sadelmärken... Vilka är bra?

Jag undrar om nån vet nått om pools sadlar vart är dom tillverkad och hur har ni som provat har dom tyckt om dom.
:)
 
Sv: Sadelmärken... Vilka är bra?

Jag köpte min för ca 8 år sedan och sadeln var nog nått år gammal då.
I övrigt var jag nog nöjd med sadeln. Sålde den sen för att den hade fel färg.:grin:
 

Liknande trådar

  • Omröstning
Hästmänniskan Ett mail med den här rubriken/innehållet fick väl alla som är agriakunder igår. Jag förstår mycket väl att det är för att få ner antalet...
2 3 4
Svar
77
· Visningar
4 937
Senast: Sirap
·
Övr. Katt Vi har gett vår katt Mjau våtfoder då hon fick det från förra ägaren, men hon tycker inte om det - förutom lamm i paté som hon verkar...
Svar
17
· Visningar
844
Senast: cherie
·
Hundavel & Ras Jag har så smått börjat fundera på en till hund inom ett par år, men känner att jag behöver bolla lite tankar om rasval. Tack på förhand...
7 8 9
Svar
179
· Visningar
10 603
Senast: Bulldoozer
·
Övr. Hund Hej! Eftersom jag är både en klant och ganska godtrogen blev jag pålurad en omplaceringshund som har orsakat mig mycket bekymmer. Det är...
Svar
19
· Visningar
2 138

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppfödare som slutat svara
  • Uppdateringstråd 29
  • Kattsnack 10

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp