Sämsta hederspris ni fått?

Sv: Sämsta hederspris ni fått?

kom trea i en st georg, fick en grej som använder till att grilla hamburgare över öppen eld... hängde i köket i något år innan jag kastade den (oanvänd) i samband med en flytt.
 
Sv: Sämsta hederspris ni fått?

Ser flera gånger i tråden att folk skriver att de hellre vill ha plaketter och pokaler. Häromkring är det vanligaste att man får rosett, plakett och hederspris, men det kanske bara är lokalt?

Jag har som yngre tävlat främst i Östergötland, Örebro och Södermanland. Där var standard rosett och plakett till alla placerade oavsett om nivån är lokal, regional eller något annat. Därutöver premier och/eller hederspriser.
Numera har jag dock fått lära mig att här i Småland är det tydligen vanligt att det på lokaltävling inte delas ut plaketter. Skitsnålt då det oftast inte skiljer mycket i avgifter.

Jag tycker personligen att rosett och plakett ska vara standard till placerade. Dessutom har jag faktiskt hellre plaketter än rosetter, om man nu måste välja.
Utöver det helst premier, annars hederspris. Faktiskt kan jag tycka att man kan skita i hederspris och bara dela ut rosett och plakett till placerade och samtidigt sänka avgifterna. (Om det är på nivå där premier inte får delas ut.)
 
Sv: Sämsta hederspris ni fått?

Jag har faktiskt inte fått något jättehemskt förutom kanske varm korv (lagom lyckosamt när man är vegetarian) men min tränares fux vann en ganska prestigefylld serie härom året. Priset var en sådan där Breyers-häst målad med samma tecken som fuxen har. Det var ju ganska gulligt, men problemet var att Breyers-hästen bara hade TRE BEN. :eek: :eek: "Jippi grattis din häst vann serien, vi har gjort en TREBENT MODELL av den".
 
Sv: Sämsta hederspris ni fått?

Har helt glömt bort denna tråd :angel:
Värst va alla får fina priser då ^^
 
Puttar upp en gammal tråd, någon måste ju ha fått mer roliga saker i pris.

Det värsta jag fått är hästgodis som alla hästar jag provade ge ratade fullständigt och hovkratsar, det sistnämnda har man ju alltid användning för i alla fall :)
 
Rolig tråd! Fick en gång en hink full med grejer. Många bra saker iofs men bland annat var det en liten dunk med multivitaminer till häst. Jo, men det kan jag väl ge hästarna.....slutade med att jag fick skrapa ur betforen som vitaminerna var blandade i ur krubborna för hästarna vägrade att äta.

En annan gång, dock ej hederspris, fick alla en liten påse efter genomförd ritt med en morot till hästen och en juice till ryttaren (roligt idé). Jag tog tag i moroten och åt upp halva varpå funktionären börjar skratta och säger att den var till hästen....(pållen fick andra halvan iaf) :)
 
Det allra första hederspriset jag fick var nog det sämsta. Jag fick en påse flätsnoddar. Och inte några i sillikon inte- utan i vanliga gummiband. Jag vann en LB:2 med 70% och de jag tävlade emot fick under 65. Jag vann stort och fick några gummiband. Gud vad jag kände mig hedrad :D
 
jag har fått strumpor i strl 35
jag har fått schampo fullt av silikoner (kör balsammetoden sedan typ 8 år tillbaka)

ett år vann ponnylaget schabrak i storlek full. Tjejen med shetlandsponnyn tackade för täcket, typ. Tror inte hon var jättenöjd just då, men även hon växer väl i storhäst så småningom :)
 
Minns en tävling för ett gäng år sen, dressyr. Fyra klasser för dagen och jag red de två sista. Ser att de två första klassernas vinnare får helt fantastiskt stora fina och välfyllda celofanprydda fruktkorgar med massa gottigheter!
Rider som fan och råkar vinna de båda resterande (högre) klasserna. Ser lördagskvällen vara räddad av fruktkorgen:angel: Men? En skinnväska och en reflexväst, i vardera klass. Oj vad besviken jag blev :D

Dåligt hederspris var nog en ruskigt ful värmeljuslykta för en andraplacering..

Annorlunda blir nog spånbalen för en vinst.

Oväntade vinnare blev vi visst när arrangören ska sätta på täcke och utbrister att 'vi sparade ju det största till den högsta klassen, men där ser man....det lönar sej visst att vara lydig'. O_o
 
Vann en påse hackad lusern en gång. De är ju rätt stora och otympliga, och kändes lite udda när man var 13 och hade en ponny som absolut inte behövde hjälp att lägga på sig :)
 

Liknande trådar

Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
18 870
Senast: jemeni
·
Hästvård Eftersom jag inte har något att göra och lite tankar att skingra sitter jag här på lördagskvällen och nördar ner mig i min hästs...
2 3 4
Svar
72
· Visningar
8 224
Kropp & Själ Gör två trådar i en! Jag har gjort cellprov för vad jag tror är 3 år sedan dvs det borde vara dags snart men har inte fått kallelse och...
Svar
5
· Visningar
1 114
Senast: Sel
·
Mat Sammanfattning av den långa texten nedan: Jag söker snabblagade, enkla recept till en person som snart flyttar iväg till college...
2 3
Svar
52
· Visningar
3 757
Senast: Mumfie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Akvarietråden IV
  • Hundrädda

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp