Såld sadel, köpare hävdar fel

Det som har fått mig totalt tvär är också det faktum att hon direkt har dålig attityd mot mig vilket får mig att tro att det är något lurt på gång... Hot om polis osv för att skrämmas. Fast det är jag inte det minsta rädd för, jag vet ju att jag skött allt som man ska och har absolut nada skyldigheter mot henne i detta läget.
Efter att ha jobbat i butik i flera år har jag lärt mig att de som skriker högst och hotar mest, är otrevligast är de som vet att de egentligen har fel eller inte har rätt till det de kräver :) De försöker få en ur balans och skrämmas/tvinga sig till det de vill ha men det jag också har lärt mig är att det bästa är att hålla sig helt neutral, inte gå in i massa förklaringar eller ursäkter utan bara vidhålla sin rätt och sen inget mer. Så precis som du gjort, du har gjort klart din ståndpunkt och nu är det upp till henne att gå vidare om hon vill, vilket hon förmodligen inte kommer göra.
 
Efter att ha jobbat i butik i flera år har jag lärt mig att de som skriker högst och hotar mest, är otrevligast är de som vet att de egentligen har fel eller inte har rätt till det de kräver :) De försöker få en ur balans och skrämmas/tvinga sig till det de vill ha men det jag också har lärt mig är att det bästa är att hålla sig helt neutral, inte gå in i massa förklaringar eller ursäkter utan bara vidhålla sin rätt och sen inget mer. Så precis som du gjort, du har gjort klart din ståndpunkt och nu är det upp till henne att gå vidare om hon vill, vilket hon förmodligen inte kommer göra.
håller helt med denna observationen ^_^.
jobbat i butik i 4 år och som ung tjej i dam klädes butik så har man mött en hel del med läskigt elaka och manipulativa kunder som försöker få rätt. kan vara allt ifrån mängd rabatt för att man känner till namnet på butikschefen eller få igenom en retur utan kvitto.
det bästa är att stå fast och inte gå in på saker närmare, eller försöka förklara ingående då de bara vänder det mot en.
 
håller helt med denna observationen ^_^.
jobbat i butik i 4 år och som ung tjej i dam klädes butik så har man mött en hel del med läskigt elaka och manipulativa kunder som försöker få rätt. kan vara allt ifrån mängd rabatt för att man känner till namnet på butikschefen eller få igenom en retur utan kvitto.
det bästa är att stå fast och inte gå in på saker närmare, eller försöka förklara ingående då de bara vänder det mot en.
Exakt! Få tillbaka full betalning på reklamationer utan originalkvittot 6 månader efter vi haft det på rea är också en vanlig grejj... Ofta försöker dessa människor med att låta högt, tvärsäkra, övertygande, avbryta, överlägsna, nedlåtande för att skrämma/tvinga personalen (eller dig som privatperson i det här fallet TS) att få sin vilja igenom. Bara för att någon låter tvärsäker betyder det INTE att de har rätt. Jag tycker det underlättar mycket när man säljer något antingen som privatperson eller som för mig genom ett företag att vara påläst och uppdaterad gällande lagen för då är det mycket lättare att stå på sig oavsett vad eller hur den andra personen säger om någonting.
 
@Buck @Aliche
Det ligger verkligen något i det ni säger! Och det märker man ofta i andra situationer i livet med. Vad är det dom säger, tomma tunnor skramlar mest?

Jag var så fräck att jag blockerade henne på FB och sedan började hon via SMS så jag blockerade även hennes nr för sms och samtal på min telefon. Ännu en sak som jag reagerar på är att hon ville att jag skulle ringa henne, men hon har ju mitt nr så varför inte ringa själv (innan jag blockerade henne). Det är kanske inte lika lätt att vara hotfull och bete sig då.
 

Liknande trådar

I
Utrustning Jag har en allroundsadel som jag misstänker inte ligger 100 på min häst + en westernsadel som jag inte kan ett skvatt om. Har därför...
Svar
2
· Visningar
967
Senast: cowgirl81
·
M
Utrustning Jag har letat sadel till min kille i 2 år kanske 2½ år nu. Efter att vi varit hos två diplomerade sadelprovare och provat säkert upp...
2
Svar
20
· Visningar
2 009
Senast: Mos410
·
Dressyr Jag har varit inne i Ebay djungeln och kikat under ett par veckor nu ffa. på sadlar. Intressant att kolla där tycker jag. Jag fastnade...
Svar
7
· Visningar
1 218
Hästmänniskan Jag har hjälpt mig kompis som köpt en sadel via en auktionssite på nätet. Hon bjöd på en sadel för över 2 månader sedan och vann...
Svar
2
· Visningar
1 045
Senast: Sammet
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp