SD nu 3:e störrsta parti. Del III

Status
Stängd för vidare inlägg.
Ju större ett parti blir, ju större blir kraven på detsamma.
Hur vill exempelvis SD lösa problemet med att så många av deras väljare vill föra en protektionistisk politik i ett av de mest exportberoende länderna i världen?
Eller kan det bli så att när de andra partierna i riksdagen närmar sig SD, så närmar sig i sin tur SD, riksdagen?
För en stor andel SD;are är egentligen socialdemokrater eller moderater.
Men man anser att den nuvarande asylpolitiken är ohållbar.
Om nu SD närmar sig M för att behålla de fd moderaterna så fjärmar man sig ju från de fd socialdemokraterna och vice versa.

Det är kallt o ensamt på toppen ;)
Men SD har ju hela tiden sagt att man vill sammarbeta MEN att man också vill ha gehör för sin viktigaste fråga. Så för SD är det inget problem att närma sig nått parti ;). Nu vet vi ju att M, Fp och KD vill närma sig SD därav deras utspel i media ;). Men nu går SD tåget av sig självt driven av väljaropinionen;). Ska det vara 1:a klass? ;)
 
Ju större ett parti blir, ju större blir kraven på detsamma.
Hur vill exempelvis SD lösa problemet med att så många av deras väljare vill föra en protektionistisk politik i ett av de mest exportberoende länderna i världen?
Eller kan det bli så att när de andra partierna i riksdagen närmar sig SD, så närmar sig i sin tur SD, riksdagen?
För en stor andel SD;are är egentligen socialdemokrater eller moderater.
Men man anser att den nuvarande asylpolitiken är ohållbar.
Om nu SD närmar sig M för att behålla de fd moderaterna så fjärmar man sig ju från de fd socialdemokraterna och vice versa.

Det är kallt o ensamt på toppen ;)

Nja när det gäller EU (om det är det du menar) så lär det kunna ändra sig. SD är inte ett parti med saker och ting stensatta som M är med invandringen. AKB tog ju helt enkelt över FR och kör samma race, som har visat sig vara destruktivt. Det måste ju du som M väljare hålla med om.
 
Nja när det gäller EU (om det är det du menar) så lär det kunna ändra sig. SD är inte ett parti med saker och ting stensatta som M är med invandringen. AKB tog ju helt enkelt över FR och kör samma race, som har visat sig vara destruktivt. Det måste ju du som M väljare hålla med om.
Nej jag menar inte EU. Jag menar till exempel vårt beroende av export o import av varor och tjänster.
Om vi faller tillbaka i den gamla bruksmentaliteten som både en del gamla sossar och en del SD;are hänger sig år så kommer vår förmåga att konkurrera att minska.

Jag har och jag kommer även i fortsättningen att kritisera dagens asylhantering, Den är på sikt ohållbar.
Men samtidigt är jag till 100% övertygad om att vi behöver invandring, dels för arbetskraft, dels för de kontakter och den kunskap det medför.

+ att det "Gamla Sverige" som fortfarande existerade ute i bygderna, där invandringen inte hunnit slå igenom ofta var förbaskat tråkigt.
Den enda vettiga vägen är att vi gemensamt med EU bedriver en asylpolitik. Just med tanke på de folkvandringar vi står inför inom en eller två generationer. För själva, ensamma kommer vi inte klara av det.
 
Det är alltid bäst om man är ensam på toppen när man ska styra landet ;). Är det sedan kallt spelar väl ingen roll, man får klä sig ;)
Nja de ensamma ledarna brukar krypa ner under jord i ngn bunker och gömma sig till slut. Att SD skulle få egen majoritet i riksdagen skulle innebära en katastrof för landet. Kulturellt och ekonomiskt. SD har sin plats, som jag ser det på det regionala planet för att ge liv i det politiska livet. Men som statsbärande parti, knappast.
 
Nej jag menar inte EU. Jag menar till exempel vårt beroende av export o import av varor och tjänster.
Om vi faller tillbaka i den gamla bruksmentaliteten som både en del gamla sossar och en del SD;are hänger sig år så kommer vår förmåga att konkurrera att minska.

Jag har och jag kommer även i fortsättningen att kritisera dagens asylhantering, Den är på sikt ohållbar.
Men samtidigt är jag till 100% övertygad om att vi behöver invandring, dels för arbetskraft, dels för de kontakter och den kunskap det medför.

+ att det "Gamla Sverige" som fortfarande existerade ute i bygderna, där invandringen inte hunnit slå igenom ofta var förbaskat tråkigt.
Den enda vettiga vägen är att vi gemensamt med EU bedriver en asylpolitik. Just med tanke på de folkvandringar vi står inför inom en eller två generationer. För själva, ensamma kommer vi inte klara av det.

Javisst får du vara precis hur naiv du vill ;) speciellt med dagens rödgröna regering de nästa 3 åren.
Men nu är det ju så, som du också vet att invandringen som vi har sätter gränser på de resurser vi har och inget parti förutom SD
har vågat ta frågan "på riktigt".

Ladorna är tomma vet du väl, det har Magdalena sagt. Ditt parti förskingrade allt i ladorna (ironi).

"Men samtidigt är jag till 100% övertygad om att vi behöver invandring, dels för arbetskraft, dels för de kontakter och den kunskap det medför."
100,000 per år? Vilken kunskap?

EU??? :rofl:. Det tar 10 år innan de ens kommer till skott med "första land" , Italien skickar bara asylsökande vidare till Sverige.
Hade vi stor fåravel och med det medföljande industri hade vi säkert kunna sätta massor med asylsökande i jobb direkt.
Nu saknar vi det.
 
Nja de ensamma ledarna brukar krypa ner under jord i ngn bunker och gömma sig till slut. Att SD skulle få egen majoritet i riksdagen skulle innebära en katastrof för landet. Kulturellt och ekonomiskt. SD har sin plats, som jag ser det på det regionala planet för att ge liv i det politiska livet. Men som statsbärande parti, knappast.
Då kanske det vore smart att de partier som ligger illa till tar initiativet till förhandlingar?
Det skulle jag göra innan jag blev överkörd i val. Behandla SD som paria och stå ert kast är det val de har.
 
Då kanske det vore smart att de partier som ligger illa till tar initiativet till förhandlingar?
Det skulle jag göra innan jag blev överkörd i val. Behandla SD som paria och stå ert kast är det val de har.
Det är ngt jag hävdat hela tiden. När en individ eller parti blivit invald i en församling ska denne/detta inte längre ses och respekteras för sina åsikter (de behöver man Gud ske lov inte dela) men man ska respektera individen/ partiet som en del av folkets val.
För genom att respektera SD som ett folkvalt parti så kan man även ställa krav på dem som motsvarar det förtroendet.

Klarar SD att kristallisera sig som ett parti med vilja att ta ansvar och förmåga att göra det så måste de andra acceptera det och agera utifrån det.
Antingen genom att avstånd som hittills och det med känt resultat eller att låta SD deltaga på lika villkor i den demokratiska processen.
 
Javisst får du vara precis hur naiv du vill ;) speciellt med dagens rödgröna regering de nästa 3 åren.
Men nu är det ju så, som du också vet att invandringen som vi har sätter gränser på de resurser vi har och inget parti förutom SD
har vågat ta frågan "på riktigt".

Ladorna är tomma vet du väl, det har Magdalena sagt. Ditt parti förskingrade allt i ladorna (ironi).

"Men samtidigt är jag till 100% övertygad om att vi behöver invandring, dels för arbetskraft, dels för de kontakter och den kunskap det medför."
100,000 per år? Vilken kunskap?

EU??? :rofl:. Det tar 10 år innan de ens kommer till skott med "första land" , Italien skickar bara asylsökande vidare till Sverige.
Hade vi stor fåravel och med det medföljande industri hade vi säkert kunna sätta massor med asylsökande i jobb direkt.
Nu saknar vi det.
Invandringen + asylgruppen 2013 var väl ca 120 000
Invandringen + asylgruppen 2015 kommer väl att landa på 150 000
Men med invandring menar jag återvändare, arbetskraft, studenter, Det är ju den gruppen som hittills gjort att Sverige tjänar på invandringen totalt sett.
Och utan den invandringen klarar vi oss inte.

Att du sedan raljerar med de 100 000 visar ju att du inte inser eller förstår skillnaden.

Ja EU, förmår vi inte att gemensamt hantera problemet så slutar det med att vi får alla i knät.

För någon som tagit sig över medelhavet i en gummibåt är sundet knappast ngt större hinder.
Att sedan utvisa folk till länder långt bort går, men hur det fungerar i praktiken ser vi väl i USA

En fri invandring av resursbärande individer ja! En genom EU reglerad o fördelad asylhantering är sedan på sikt den enda hållbara lösningen.
 
För genom att respektera SD som ett folkvalt parti så kan man även ställa krav på dem som motsvarar det förtroendet.

Klarar SD att kristallisera sig som ett parti med vilja att ta ansvar och förmåga att göra det så måste de andra acceptera det och agera utifrån det.
Antingen genom att avstånd som hittills och det med känt resultat eller att låta SD deltaga på lika villkor i den demokratiska processen.

Jag tror det inte är något problem, partiet har ju galant klarat av att partiledaren är sjukskriven. Vilket annat parti kan skryta med +6% när partiledaren inte är tillgänglig? Nu tar vi det med en nypa salt, men trots all svartmålning är fakta att SD inte sjunker som en sten, som PK-media önskar varje kväll när dom går till sängs.
Mattias Karlsson gör det han ska så här långt. Ansvarsbiten är något vi inte får svar på förrän resten av riksdagen inser att 13% i val betyder något och 19% ännu mer. Avstånd från SD verkar ju inte direkt vara någon framkomlig väg när man ser till opinionen. Att Fredrik schappade på valnatten efter sitt berömda tal där M och Alliansen förlorade makten hjälper inte till.
AKB hade en gyllene chans att stryka ett streck över den olycksaliga fadäsen och böra om på ny kula. Hon missade bussen.
 
Invandringen + asylgruppen 2013 var väl ca 120 000
Invandringen + asylgruppen 2015 kommer väl att landa på 150 000
Men med invandring menar jag återvändare, arbetskraft, studenter, Det är ju den gruppen som hittills gjort att Sverige tjänar på invandringen totalt sett.
Och utan den invandringen klarar vi oss inte.

Att du sedan raljerar med de 100 000 visar ju att du inte inser eller förstår skillnaden.

Ja EU, förmår vi inte att gemensamt hantera problemet så slutar det med att vi får alla i knät.

För någon som tagit sig över medelhavet i en gummibåt är sundet knappast ngt större hinder.
Att sedan utvisa folk till länder långt bort går, men hur det fungerar i praktiken ser vi väl i USA

En fri invandring av resursbärande individer ja! En genom EU reglerad o fördelad asylhantering är sedan på sikt den enda hållbara lösningen.

Ge dig. Det båtar inte att argumentera med mig om asylinvandringen som du själv har fördömt i inlägg efter inlägg.
Tar du tillbaka det du skrivit?
 
Tillförsikt är en bra egenskap.
Det går inte att försök dunka in vett i skallen på makthavare.

De måste komma på det själva o få tro att de var de som först kom med insikten.

Vi är inte där ännu.
 
Ge dig. Det båtar inte att argumentera med mig om asylinvandringen som du själv har fördömt i inlägg efter inlägg.
Tar du tillbaka det du skrivit?

Lbb har inte fördömt asylinvandringen. Jag betraktar lbb s inlägg som en oro för hur vi klarar av den och att den är för omfattande just nu.

Alla hatar inte människor som flyr krig och förtryck, bara för att de har en annan kulturell bakgrund. Alla väljer inte att sprida myter och fördomar , bara för att de har den oron.
 
Lbb har inte fördömt asylinvandringen. Jag betraktar lbb s inlägg som en oro för hur vi klarar av den och att den är för omfattande just nu.

Alla hatar inte människor som flyr krig och förtryck, bara för att de har en annan kulturell bakgrund. Alla väljer inte att sprida myter och fördomar , bara för att de har den oron.
Var finns alla de kvinnor som nu våldtas systematiskt?
Du vill ta hit alla väldtäktsmän för att vaddå? Sluta att våldta i NÄSTA generation.
Ta hit de verkligt utsatta- kvinnorna!

Läs här om Niqua jihad. Man "gifter" bort kvinnan eller troligen flickan flera gånger om dagen för att göra våldtäkter lagliga.
Horribelt, men verkligt. Vakna!

http://www.svd.se/opinion/brannpunkt/sa-ser-terroristerna-i-is-pa-sin-garning_3848508.svd
 
Ge dig. Det båtar inte att argumentera med mig om asylinvandringen som du själv har fördömt i inlägg efter inlägg.
Tar du tillbaka det du skrivit?
Jag ändrar mig inte.
Asylhanteringen är ett kostsamt misstag, att på grund av detta stoppa invandringen skulle lägga ännu ett kostsamt misstag till i raden.
Just därför har jag hela tiden försökt inpränta vikten av invandring, den ingår i det för Sverige så viktiga flödet av varor o tjänster.
Att det i sin tur, negativt kan påverka vissa svenskars möjlighet att få jobb, tja, det är ungefär som att vissa företag klarar inte konkurrensen och slås därför ut. Ska ett företag anställa så bör det anställa e person med optimala förutsättningar och om det är det då en Rumän som har bättre förutsättningar än en dalmas, så ok då ska rumänen ha jobbet. Det ger på sikt en bättre utveckling för företaget och i förlängningen för Sverige.
Jag har inte fördömt asylinvandringen, jag har starkt kritiserat hanteringen. Om du läser vad jag skrivit så påpekar jag ju gång på gång att vi inte kan, inte får ändra i internationellt ingångna avtal som reglerar den.
Att vi däremot ska anpassa den nivå staten Sverige har på stöd och service till EU-snitt.

Den protektionistiska inställning du lyfter upp är en av grundorsakerna till att SD så som jag ser det inte kommer att kunna tillföra Sverige fördelar på sikt.
 
Jag har och jag kommer även i fortsättningen att kritisera dagens asylhantering, Den är på sikt ohållbar.
Men samtidigt är jag till 100% övertygad om att vi behöver invandring, dels för arbetskraft, dels för de kontakter och den kunskap det medför.
Ja och det anser ju även SD. Men det får ju inte gå övertyr. Vad har vi för glädje av detta isf O_o. Ta bara alla akutmottagningar runt om i landet. Folk orkar ju inte ens jobba heltid där eftersom man rycker undan resurser för att betala invandring o asylsökande. Här i stan ska en förskola lägga ner. Inte för att det är brist på ungar när stan växer med 3000 inv per år utan just för att resurser rycks undan för att betala invandring o asylboenden
 
Var finns alla de kvinnor som nu våldtas systematiskt?
Du vill ta hit alla väldtäktsmän för att vaddå? Sluta att våldta i NÄSTA generation.
Ta hit de verkligt utsatta- kvinnorna!

Läs här om Niqua jihad. Man "gifter" bort kvinnan eller troligen flickan flera gånger om dagen för att göra våldtäkter lagliga.
Horribelt, men verkligt. Vakna!

http://www.svd.se/opinion/brannpunkt/sa-ser-terroristerna-i-is-pa-sin-garning_3848508.svd
Att du inte inser värdet av ett fritt flöde av varor och tjänster uppvisar du ju tydligt, att du klistrar på mig åsikter så att du lättare ska kunna kritisera mina (dina) åsikter ser ju den som analyserar din text.

Kan du istället förklara hur du, med lagliga medel, vill stoppa de våldtäktsmän du talar om från att komma hit?
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Äldre Snart startar valrörelsen inför extra valet och nu säger var 3:e väljare att man ska rösta på något annat parti än vad man gjorde i...
99 100 101
Svar
2 011
· Visningar
76 581
Senast: axel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp