Bukefalos 28 år!

SD nu 3:e störrsta parti. Del III

Status
Stängd för vidare inlägg.
Kommer från en majoritet på 87% får man räkna med en sväng nedåt.

Mina förslag kan genomföras omgående och en del är redan under genomförande.

Har du haft ett enda konstruktivt förslag? Du spyr mest rasistisk galla, med versaler och en kommatering som nästan tyder på att du tuggar fradga bakom tangenterna.

Men nämn ett. Jag kan ha missat.
87% hade nog inte migrationspolitiken som prio ett. Det håller dock på att förändras.

Om man är så politiskt engagerad över just det så kan jag för mitt liv inte förstå att man inte tar sig an flyktingar när man har möjlighet.
Tomma stugor. Visst ja. Bara inte nära mig själv. Var lite medmänsklig i praktiken! Var ett föredöme.
Då ska jag börja tro på dina nu tomma ord o bortse från de konstanta kränkande elakheterna som du spottar ur dig i vart inlägg..på tal om fradga.
 
vill du påstå att du respekterar alla de som inte är av samma åsikt som du? När man försöker att köra ner åsikter o därmed kväva folk så går det som det går. FP saga är snart all.

Är man trovärdig o FÖR en på alla plan vettig politik så får man folket MED sig.

"Dina" förslag är otillräckliga. Det vet t o m du!

Nu kom det en ny åsikt om mina förslag. Nyss var de icke existerande eller ogenomförbara, nu är de bara otillräckliga. Låt oss då förstärka dem och hitta fler konstruktiva förslag.

Men dina egna förslag lyser med sin frånvaro. Hade du ett enda?
 
87% hade nog inte migrationspolitiken som prio ett. Det håller dock på att förändras.

Om man är så politiskt engagerad över just det så kan jag för mitt liv inte förstå att man inte tar sig an flyktingar när man har möjlighet.
Tomma stugor. Visst ja. Bara inte nära mig själv. Var lite medmänsklig i praktiken! Var ett föredöme.
Då ska jag börja tro på dina nu tomma ord o bortse från de konstanta kränkande elakheterna som du spottar ur dig i vart inlägg..på tal om fradga.

Det är det vi gör. Vi tar oss an en signifikant del av de flyktingar som kommer till Europa. Därför att vi har möjlighet.
 
Fy fan vilket sätt att uttrycka sig om medmänniskor på flykt. Du är fan inte sann.

Men långt ifrån alla som kommer hit kommer från krig och jag håller med Axel i vad hon skriver att kvinnor och barn är långt mer utsatta och skulle behöva mer hjälp, de män som kommer hit och vägrar ta arbeten där en kvinna lär upp dem eller är chef, ja jag säger, gilla nya läget eller puttra tillbaka till det gamla.

Är integrationen så dålig att de inte får lära sig, när de kommer i undervisningen, att i Sverige har alla kvinnor, även deras kvinnor, lika mycket värde och lika mycket rätt att prata och vara chefer som män?
 
Länder där kvinnors plats är vid spisen. Klart att de inte FÅR åka.

Hjälpinsatser på plats o ta hit dem med flyg- Herkulesplan finns att tillgå- om man VILL!
Men då behövs kraftigt beväpnad styrka för att förhindra att kvinnorna trampas ner.
Och hur tror du det ska fungera?
Exempelvis Syrien
Flygtillstånd att flyga över Turkiet, Libanon, Jordanien o Syrien.
Syfte med överflygning?
Att hämta förtryckta kvinnor!
Turkiet, Nej
Libanon , Nej
Syrien , Nej
Jordanien, nej
Och vem eller vilka ska flyga ner om bli nerplockade från skyn medelst land-luftmissiler?

Men det visar ju vilken verklighetsuppfattning du lever i ;)
 
Det är det vi gör. Vi tar oss an en signifikant del av de flyktingar som kommer till Europa. Därför att vi har möjlighet.
Nja, sanningen är väl att vi väljs som mottagarland av en signifikant del av dem som söker asyl i Europa.
Vad vi gör är bara att hålla med de gynnsamma mottagningsvillkoren.
 
Nu kom det en ny åsikt om mina förslag. Nyss var de icke existerande eller ogenomförbara, nu är de bara otillräckliga. Låt oss då förstärka dem och hitta fler konstruktiva förslag.

Men dina egna förslag lyser med sin frånvaro. Hade du ett enda?
Du svarar med motfråga i vanlig ordning. Till skillnad från dig anser jag mig inte sitta inne med alla svar annat än att som det är nu klarar vi inte av det

Nej jag ställer mig bakom LBB som är betydligt mer insatt.
 
Och hur tror du det ska fungera?
Exempelvis Syrien
Flygtillstånd att flyga över Turkiet, Libanon, Jordanien o Syrien.
Syfte med överflygning?
Att hämta förtryckta kvinnor!
Turkiet, Nej
Libanon , Nej
Syrien , Nej
Jordanien, nej
Och vem eller vilka ska flyga ner om bli nerplockade från skyn medelst land-luftmissiler?

Men det visar ju vilken verklighetsuppfattning du lever i ;)
Vi kan hämta dem i Egypten, Turkiet, Grekland. ...Italien om de gått i simundervisning;)
 
Nu kom det en ny åsikt om mina förslag. Nyss var de icke existerande eller ogenomförbara, nu är de bara otillräckliga. Låt oss då förstärka dem och hitta fler konstruktiva förslag.

Men dina egna förslag lyser med sin frånvaro. Hade du ett enda?
De kan bo hemma hos dig!
 
Men långt ifrån alla som kommer hit kommer från krig och jag håller med Axel i vad hon skriver att kvinnor och barn är långt mer utsatta och skulle behöva mer hjälp, de män som kommer hit och vägrar ta arbeten där en kvinna lär upp dem eller är chef, ja jag säger, gilla nya läget eller puttra tillbaka till det gamla.

Är integrationen så dålig att de inte får lära sig, när de kommer i undervisningen, att i Sverige har alla kvinnor, även deras kvinnor, lika mycket värde och lika mycket rätt att prata och vara chefer som män?

Så du tycker också att det är rimligt att se unga män på flykt undan krig i första hand som potentiella våldtäktsmän, trots att det handlar om enstaka promille av denna grupp som kommer att begå våldtäkter i sitt liv?
 
Det gör de ju. De nya medmänniskorna bor i mitt land, min stad och barnen går i mina barns skolor, de arbetar på samma arbetsplatser.
Du bara svamlar bort dig. De bor långt från dig o de dina.

De nya som kommer kanske får chansen. Var lite medmänsklig någon gång som du uppmanar alla ANDRA att vara.
Antar att du är så rabiat på andra för att ditt parti är på väg att rämna o som har under en tredjedel av antal människor som röstar på SD.
 
Vi kan hämta dem i Egypten, Turkiet, Grekland. ...Italien om de gått i simundervisning;)

Du tycker att det kostar för mycket pengar att hantera de asylsökande som tar sig hit på egen hand, men du tycker att det är en helt rimlig kostnad att ta ett herkulesplan, flyga till krigsdrabbade länder, använda en kraftigt beväpnad styrka och ta med kvinnor och barn tillbaka till Sverige och hantera deras asylärenden när de kommit hit? Det är ju ändå väldigt medmänskligt av dig, ekonomin är alltså inte problemet för dig?
 
Ja det är mer humanitärt o ekonomiskt försvarbart att ta hit de verkligt behövande. Där behöver man inte ens BEHANDLA ärendet iom att man Vet.
de som kan ta sig ända hit verkar ha höga KRAV för att ha flytt från barbari..
 
Så du tycker också att det är rimligt att se unga män på flykt undan krig i första hand som potentiella våldtäktsmän, trots att det handlar om enstaka promille av denna grupp som kommer att begå våldtäkter i sitt liv?

Nu höll jag med Axel att kvinnor och barn är mer utsatta, jag skrev inget om våldtäkter men det är klart ett problem att de som behöver mest hjälp kommer minst- vad tycker du männen som kommer ska jobba med när de i huvudsak inte vill jobba i de yrken du menar på de ska hit för?
 
Ingenting mot paniken att fly undan en flygbombning.


Inte alla som kommer flyr från krig, och vad tycker du man ska lösa det problem som blir på arbetsmarknaden att många män 1. Inte kommer ta order från kvinnor? 2. Inte tar kvinnolågstatusarbeten?

Alltså det har i trådar ganska frekvent antytts att svenskar som är arbetslösa är lata, inte vill ta jobb som erbjuds- inte tillräckligt "fint" med städ o vårdjobb och att vi därför måste importera arbetskraft osv... ska den importerade arbetskraften bemötas på samma sätt som svenskar vid vägran att städa eller jobba i vård? alltså ut helt från ekonomiska bidrag och om möjligt få någon hjälp av socialen på lika villkor?
 
Nu höll jag med Axel att kvinnor och barn är mer utsatta, jag skrev inget om våldtäkter men det är klart ett problem att de som behöver mest hjälp kommer minst- vad tycker du männen som kommer ska jobba med när de i huvudsak inte vill jobba i de yrken du menar på de ska hit för?

Vill och vill, det är väl precis som för andra i det här landet att man får söka de jobb som finns om man vill få fortsatt bidrag från staten.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Äldre Snart startar valrörelsen inför extra valet och nu säger var 3:e väljare att man ska rösta på något annat parti än vad man gjorde i...
99 100 101
Svar
2 011
· Visningar
76 758
Senast: axel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp