SD nu 3:e störrsta parti. Del III

Status
Stängd för vidare inlägg.
Ja och det anser ju även SD. Men det får ju inte gå övertyr. Vad har vi för glädje av detta isf O_o. Ta bara alla akutmottagningar runt om i landet. Folk orkar ju inte ens jobba heltid där eftersom man rycker undan resurser för att betala invandring o asylsökande. Här i stan ska en förskola lägga ner. Inte för att det är brist på ungar när stan växer med 3000 inv per år utan just för att resurser rycks undan för att betala invandring o asylboenden
De som invandrar besöker nog de mottagningar till en lägre utsträckning än medelsvensson. Man kommer hit för att utföra ett uppdrag, skaffa sig en utbildning eller jobba och det gör man.

Att sedan en svårt traumatiserad asylsökande behöver kostsam och långvarig vård o omsorg är en annan sak.
 
Nu ser det ut så att 85% av alla ensamkommande flyktingbarn är unga MÄN o därmed potentiella våldtäktmän.
Unga kvinnor tar med sig NOLL risk o som det ser ut nu är våldtäkt det mest effektiva vapnet. Rädda dem som är mest utsatta!

Jag vet inte hur man ska gå tillväga, men jag är heller inte den som fattar besluten.
 
Nu ser det ut så att 85% av alla ensamkommande flyktingbarn är unga MÄN o därmed potentiella våldtäktmän.
Unga kvinnor tar med sig NOLL risk o som det ser ut nu är våldtäkt det mest effektiva vapnet. Rädda dem som är mest utsatta!

Jag vet inte hur man ska gå tillväga, men jag är heller inte den som fattar besluten.

Fy fan vilket sätt att uttrycka sig om medmänniskor på flykt. Du är fan inte sann.
 
Du pratar hela tiden om utsatthet.
VILKA är de mest utsatta idag o har väl alltid varit?
De du struntar fullkomligt i!
Kvinnor o t o m små flickor.
 
@Trygg, svar från andra tråden
tråden.

Jag är definitivt inte sval inför våra samhällsproblem. Det är ju de jag brinner för att lösa.

Det jag är trött på är när man ställer de som argument för att vi ska sätta tak på asylinvandringen, dvs säga nej till människor som flyr.

Om något tycker jag det är "svalt" sätt att förhålla sig till sina medmänniskor.
 
Nu ser det ut så att 85% av alla ensamkommande flyktingbarn är unga MÄN o därmed potentiella våldtäktmän.
Unga kvinnor tar med sig NOLL risk o som det ser ut nu är våldtäkt det mest effektiva vapnet. Rädda dem som är mest utsatta!

Jag vet inte hur man ska gå tillväga, men jag är heller inte den som fattar besluten.
Så som jag ser det så är väl nära nog alla friska män potentiella våldtäktsmän, liksom varje bil du möter i trafiken utgör en dödlig risk.

Att sedan endast ett mycket litet fåtal av männen och ett mycket litet fåtal av bilmötena i trafiken leder till skador är väl en annan sak som du även bör belysa.
Men du verkar ha snöat in på ditt mantra: Våldtäkt, våldtäktsmän = unga invandrare.
 
Fy fan vilket sätt att uttrycka sig om medmänniskor på flykt. Du är fan inte sann.
Vad?
att det inte är sant att 85% är unga män?
Du har fortfarande inte kommit med ETT enda konstruktivt förslag som kan implementeras per omgående.
Folk håller mindre o mindre med dig. Hur ska du lösa det?
 
Det är ngt jag hävdat hela tiden. När en individ eller parti blivit invald i en församling ska denne/detta inte längre ses och respekteras för sina åsikter (de behöver man Gud ske lov inte dela) men man ska respektera individen/ partiet som en del av folkets val.
För genom att respektera SD som ett folkvalt parti så kan man även ställa krav på dem som motsvarar det förtroendet.

Klarar SD att kristallisera sig som ett parti med vilja att ta ansvar och förmåga att göra det så måste de andra acceptera det och agera utifrån det.
Antingen genom att avstånd som hittills och det med känt resultat eller att låta SD deltaga på lika villkor i den demokratiska processen.

Nej, politik handlar också om att stå upp för grundläggande värderingar, och bekämpa de krafter som vill ändra dem.

Respekt, ja. Förhandla, nej.
 
Så som jag ser det så är väl nära nog alla friska män potentiella våldtäktsmän, liksom varje bil du möter i trafiken utgör en dödlig risk.

Att sedan endast ett mycket litet fåtal av männen och ett mycket litet fåtal av bilmötena i trafiken leder till skador är väl en annan sak som du även bör belysa.
Men du verkar ha snöat in på ditt mantra: Våldtäkt, våldtäktsmän = unga invandrare.
Nej det snöar inte...

Jag vill ta hit större andel kvinnor som är utsatta som dessutom kan fostra de unga männen o ge dem skopor som de förstår.
 
Vad?
att det inte är sant att 85% är unga män?
Du har fortfarande inte kommit med ETT enda konstruktivt förslag som kan implementeras per omgående.
Folk håller mindre o mindre med dig. Hur ska du lösa det?

Kommer från en majoritet på 87% får man räkna med en sväng nedåt.

Mina förslag kan genomföras omgående och en del är redan under genomförande.

Har du haft ett enda konstruktivt förslag? Du spyr mest rasistisk galla, med versaler och en kommatering som nästan tyder på att du tuggar fradga bakom tangenterna.

Men nämn ett. Jag kan ha missat.
 
Nej, politik handlar också om att stå upp för grundläggande värderingar, och bekämpa de krafter som vill ändra dem.

Respekt, ja. Förhandla, nej.
vill du påstå att du respekterar alla de som inte är av samma åsikt som du? När man försöker att köra ner åsikter o därmed kväva folk så går det som det går. FP saga är snart all.

Är man trovärdig o FÖR en på alla plan vettig politik så får man folket MED sig.

"Dina" förslag är otillräckliga. Det vet t o m du!
 
Nej det snöar inte...

Jag vill ta hit större andel kvinnor som är utsatta som dessutom kan fostra de unga männen o ge dem skopor som de förstår.

Fast vi kan ju inte bestämma vilka som ska fly från sina länder? Att det ofta är unga pojkar är väl för att de har andra möjligheter att klara den svåra vägen hit än till exempel åldrande kvinnor. Jag håller med om att det vore bra om det kom fler kvinnor hit eftersom de ofta är väldigt utsatta i krigsdrabbade länder och skulle behöva en annan trygghet, men det kan vi ju inte bestämma över. Dessutom rekryteras ju ofta pojkar till miliser osv i konfliktdrabbade länder och ju fler barn som slipper bli soldater är väl desto bättre. Det finns ju en anledning till att de kommer ensamma runt halva jordklotet, och den är troligtvis inte att de vill våldta svenska kvinnor istället för afrikanska.
 
Fast vi kan ju inte bestämma vilka som ska fly från sina länder? Att det ofta är unga pojkar är väl för att de har andra möjligheter att klara den svåra vägen hit än till exempel åldrande kvinnor. Jag håller med om att det vore bra om det kom fler kvinnor hit eftersom de ofta är väldigt utsatta i krigsdrabbade länder och skulle behöva en annan trygghet, men det kan vi ju inte bestämma över. Dessutom rekryteras ju ofta pojkar till miliser osv i konfliktdrabbade länder och ju fler barn som slipper bli soldater är väl desto bättre. Det finns ju en anledning till att de kommer ensamma runt halva jordklotet, och den är troligtvis inte att de vill våldta svenska kvinnor istället för afrikanska.
Vem pratar nu om äldre kvinnor?
I om kvinnosynen så beror det nog mest på att kvinnor trycks bort- som i det sjunkande skeppet.
Här om ngt behövs Sjöbergas kvotering av kvinnor.

Ja o varför färdas de ända hit? De är ju säkra bara de kommer iland vid Medelhavet.
Stannar kvinnor i södra EU?
 
Nej, politik handlar också om att stå upp för grundläggande värderingar, och bekämpa de krafter som vill ändra dem.

Respekt, ja. Förhandla, nej.
Sitter du i samma församling och diskuterar och för fram åsikter och slutligen röstar så är det en form av förhandling, vad du egentligen menar är väl samarbete.
 
Nej det snöar inte...

Jag vill ta hit större andel kvinnor som är utsatta som dessutom kan fostra de unga männen o ge dem skopor som de förstår.
Problemet därvidlag är ju att från de länder där "dina presumtiva våldtäktsmän " kommer ifrån så är det just unga män som rör på sig, inte unga kvinnor.
Och när de befinner sig här och söker asyl så ska män o kvinnor bedömas likvärdigt och ingen diskriminering vare sig positiv eller negativ får förekomma.
 
Länder där kvinnors plats är vid spisen. Klart att de inte FÅR åka.

Hjälpinsatser på plats o ta hit dem med flyg- Herkulesplan finns att tillgå- om man VILL!
Men då behövs kraftigt beväpnad styrka för att förhindra att kvinnorna trampas ner.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Äldre Snart startar valrörelsen inför extra valet och nu säger var 3:e väljare att man ska rösta på något annat parti än vad man gjorde i...
99 100 101
Svar
2 011
· Visningar
76 582
Senast: axel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp