Bukefalos 28 år!

SD nu 3:e störrsta parti. Del III

Status
Stängd för vidare inlägg.
Inte alla som kommer flyr från krig, och vad tycker du man ska lösa det problem som blir på arbetsmarknaden att många män 1. Inte kommer ta order från kvinnor? 2. Inte tar kvinnolågstatusarbeten?

Alltså det har i trådar ganska frekvent antytts att svenskar som är arbetslösa är lata, inte vill ta jobb som erbjuds- inte tillräckligt "fint" med städ o vårdjobb och att vi därför måste importera arbetskraft osv... ska den importerade arbetskraften bemötas på samma sätt som svenskar vid vägran att städa eller jobba i vård? alltså ut helt från ekonomiska bidrag och om möjligt få någon hjälp av socialen på lika villkor?

Det här med att så många inte vill ta order från kvinnor, finns det någon källa på det? Jag har sett nåt enstaka fall i tidningen för några år sedan men inte mer än så, men jag kanske har missat att det är väldigt vanligt?
 
Det här med att så många inte vill ta order från kvinnor, finns det någon källa på det? Jag har sett nåt enstaka fall i tidningen för några år sedan men inte mer än så, men jag kanske har missat att det är väldigt vanligt?

Nej, det är inte vanligt. Det är en fördom. Det är ett sådant där, det har hänt 1 gång, därför är det ett bra argument att tjata om i evighetsargument.
 
@Trygg, svar från andra tråden
tråden.

Jag är definitivt inte sval inför våra samhällsproblem. Det är ju de jag brinner för att lösa.

Det jag är trött på är när man ställer de som argument för att vi ska sätta tak på asylinvandringen, dvs säga nej till människor som flyr.

.
Tick tack Tick tack Tick tack Tick tack...SD nu 19% bara 2,8 upp till Sveriges näst störrsta parti....Tick tack Tick tack Tick tack Tick tack.... när tror du att SD har gått om M...Tick tack Tick tack Tick tack Tick tack... hur du än försöker hålla modet uppe så ökar bara SD hela tiden...Tick tack Tick tack Tick tack Tick tack...SD äter upp parti för parti...bara två partier kvar...Tick tack Tick tack Tick tack Tick tack........
 
Tick tack Tick tack Tick tack Tick tack...SD nu 19% bara 2,8 upp till Sveriges näst störrsta parti....Tick tack Tick tack Tick tack Tick tack.... när tror du att SD har gått om M...Tick tack Tick tack Tick tack Tick tack... hur du än försöker hålla modet uppe så ökar bara SD hela tiden...Tick tack Tick tack Tick tack Tick tack...SD äter upp parti för parti...bara två partier kvar...Tick tack Tick tack Tick tack Tick tack........

Ja, du. Vi som vill ha ett Sverige att vara stolta över kommer att kämpa vidare oförtrutet mot intoleransen, den exkluderande nationalismen, fördomarna, myterna, rasismen och främlingsfientligheten.

Mer, hårdare, bättre.

För ett bättre Sverige imorgon.
 
Nej, det är inte vanligt. Det är en fördom. Det är ett sådant där, det har hänt 1 gång, därför är det ett bra argument att tjata om i evighetsargument.

Varför ser du då nästan inga asylsökande män städa o vårda, är det också en fördom?

Vad gäller det andra så självklart har jag ingen källa, och om någon skulle skaffa källa så vore den personen såklart rasist och främlingsfientlig- har en bekant kvinnlig egenföretagare med högstatusyrke som ville hjälpa men de fick sluta ta emot män för de var- snällt beskrivit- otrevliga och vägrade lära från en kvinna, och det var ALLA män de fick, inte bara en.

Det gick säkert hur bra som helst när de fick tilläggsutbildningen hos en man om de nu fick det- tog inte ens chansen för det var kvinnor "ivägen", vem är då fördomsfull??
 
Ja, du. Vi som vill ha ett Sverige att vara stolta över kommer att kämpa vidare oförtrutet mot intoleransen, den exkluderande nationalismen, fördomarna, myterna, rasismen och främlingsfientligheten.

Mer, hårdare, bättre.

För ett bättre Sverige imorgon.
Genom att återigen försöka associera SD med rasismen så bygger du bara på procenten ytterligare...
 
Varför ser du då nästan inga asylsökande män städa o vårda, är det också en fördom?

Vad gäller det andra så självklart har jag ingen källa, och om någon skulle skaffa källa så vore den personen såklart rasist och främlingsfientlig- har en bekant kvinnlig egenföretagare med högstatusyrke som ville hjälpa men de fick sluta ta emot män för de var- snällt beskrivit- otrevliga och vägrade lära från en kvinna, och det var ALLA män de fick, inte bara en.

Det gick säkert hur bra som helst när de fick tilläggsutbildningen hos en man om de nu fick det- tog inte ens chansen för det var kvinnor "ivägen", vem är då fördomsfull??

Hos oss utgörs städbolaget av i huvudsak arabiska män och kvinnor i ungefär lika fördelning. Jag har inte observerat några konflikter oavsett om arbetsledaren varit man eller kvinna.
 
Problemet med ditt sätt, som antagligen gynnar SD mer än någon annat, är att du hårdnackat vägrar se de problem som uppkommer av för stort mottagande.
Och kan man inte se problem som uppkommer så kan man heller inte lösa dem.

Fast nu är du ute och cyklar. Jag ser problem med integrationen som jag vill lösa.

De är dock på en helt annan skala än problemet att behöva fly från krig och förtryck.

Därför går det aldrig att ha det som argument för att sätta tak för antaleT. Det är min invändning.
 
Ja, du. Vi som vill ha ett Sverige att vara stolta över kommer att kämpa vidare oförtrutet mot intoleransen, den exkluderande nationalismen, fördomarna, myterna, rasismen och främlingsfientligheten.

Mer, hårdare, bättre.

För ett bättre Sverige imorgon.
Men ni verkar inte lyckas. Fp har ju sjunkit i popularitet ända sen Björklund tog over. Å nu så är dom nästan ute, bara ½% kvar :)
 
Så du tycker också att det är rimligt att se unga män på flykt undan krig i första hand som potentiella våldtäktsmän

Jag håller helt med dig om att det är ett orimligt sätt att se på flyktingar...

trots att det handlar om enstaka promille av denna grupp som kommer att begå våldtäkter i sitt liv?

...men här förminskar du återigen samhällsproblemet med våldtäkter. Det rör sig om betydligt större andel än så oavsett om vi pratar om inrikes födda eller unga manliga flyktingar. Det vet du ju också.
 
Jag håller helt med dig om att det är ett orimligt sätt att se på flyktingar...



...men här förminskar du återigen samhällsproblemet med våldtäkter. Det rör sig om betydligt större andel än så oavsett om vi pratar om inrikes födda eller unga manliga flyktingar. Det vet du ju också.

Nej, det handlar om promille. 2 promille på en femårsperiod och några promille till på en längre. Vad menar du med betydligt större andel?
 
...men här förminskar du återigen samhällsproblemet med våldtäkter. Det rör sig om betydligt större andel än så oavsett om vi pratar om inrikes födda eller unga manliga flyktingar. Det vet du ju också.

Därför behöver vi jobba med mäns syn på kvinnor och förebyggande åtgärder. Våldtäkter är ett problem som finns i alla länder och handlar om patriarkala strukturer, vi behöver arbeta mer med de frågorna, och det kommer inte hända med SDs kvinnosyn.
 
Genom att återigen försöka associera SD med rasismen så bygger du bara på procenten ytterligare...

Partiet hyser många rasister, både bland kandidater, väljare och nätsvansar. Det betyder inte att alla, vare sig kandidater eller väljare är rasister. Den rasismen arbetar jag emot varje dag.
 
Varför ser du då nästan inga asylsökande män städa o vårda, är det också en fördom?

Vad gäller det andra så självklart har jag ingen källa, och om någon skulle skaffa källa så vore den personen såklart rasist och främlingsfientlig- har en bekant kvinnlig egenföretagare med högstatusyrke som ville hjälpa men de fick sluta ta emot män för de var- snällt beskrivit- otrevliga och vägrade lära från en kvinna, och det var ALLA män de fick, inte bara en.

Det gick säkert hur bra som helst när de fick tilläggsutbildningen hos en man om de nu fick det- tog inte ens chansen för det var kvinnor "ivägen", vem är då fördomsfull??

Det är ju lätt att komma med påståenden om man inte behöver ha en källa. Du har en bekant som säger att asylsökande män har svårt att ta order från henne, jag har andra uppfattningar så det blir ju bara subjektiva åsikter och upplevelser som inte går att säga så mycket om.
Jag arbetar som sagt inom socialtjänsten, i en mångkulturell och utsatt stadsdel, jag möter dessa män hela dagarna och aldrig har någon haft problem med att ta i hand eller ifrågasatt att jag som kvinna har den makten jag har.
 
Partiet hyser många rasister, både bland kandidater, väljare och nätsvansar. Det betyder inte att alla, vare sig kandidater eller väljare är rasister. Den rasismen arbetar jag emot varje dag.
Att du arbetar mot den rasismen som förekommer i samhället förstår jag men när du sätter i system att anklaga ett parti för att bedriva rasistisk politik då ser i alla fall jag gärna att du dokumenterar på vilka grunder du gör det.

Men jag förstår att det då är praktiskt med din egen version av rasism, den går ju då att klistra på det mesta du inte gillar ;)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Äldre Snart startar valrörelsen inför extra valet och nu säger var 3:e väljare att man ska rösta på något annat parti än vad man gjorde i...
99 100 101
Svar
2 011
· Visningar
76 758
Senast: axel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp